בניית אתר אינטרנט

אתגר עיצוב האתר

האתגר החדש של בעלי האתרים בימינו היא ללא ספק ליצור אתר שהוא יפה, מהיר וריספונסיבי. אתר שיש בו מחשבה על המשתמש עם תכנון קפדני של UX או UI, את שמתאים למגוון רחב של מכשירים- דסקטופ, מובייל וטאבלט, אתר שפשוט יעניק חוויית משתמש מעולה לגולשים.

למה זה כל כך חשוב?

בתקופה האחרונה אנחנו עדים לכמה מגמות מעניינות: יותר ויותר משתמשים גולשים לאתרים מהנייד שלהם. בשל כך לפעמים אנו עדים לאתרים שהתנועה שלהם מהמובייל היא יותר מחצי מסך כל התנועה לאתר. זה פשוט מטורף!  לכן, אתר ידידותי למשתמש, כזה שבו חוויית הניווט והגלישה הן קלות ואינטואיטיביות, יעניקו לו ציון גבוה יותר. הגולשים יישארו באתר, יגלשו לדפים נוספים ויתעניינו ולא יצאו מיד מהאתר- כי הוא אינו מתאים למובייל.

עיצוב אתר- תכנון אתר לפני בניית אתר
בניית אתרים באינטרנט

מכאן ניתן להבין מדוע בניית אתר אינטרנט כיום היא משימה חשובה ולעיתים גם מורכבת שצריכה לשרת 3 פרמטרים חיוניים:

  1. זמן טעינה קצר- פחות מ3 שניות
  2. ריספונסיביות והתאמה למגוון מכשירים דסקטופ, טאבלט ובעיקר מובייל
  3. חוויית שימוש מעולה (שתמנע יציאה מהירה מהאתר)

לכן, עוד בטרם ניגשים (על מנת לחסוך כפילות בעלויות) לבנות אתר, כדאי מאוד לתכנן אותו בקפידה. תכנון האתר ועיצובו ובניית מהווים רכיב מכריע בדירוגים במיקומים ובנראות שלנו ברשת.

סוף מעשה במחשבה תחילה- קודם לתכנן אחר כך לבצע!

אחד הדברים שרוב בעלי האתרים מפספסים בתכנון האתר הוא למעשה מחקר מילות מפתח. זה למעשה הבסיס הכי חשוב ואולי אפילו השלד של האתר. כיצד תדעו איך לקרוא לקטגוריה מסוימת? מה יופיע בסרגל העליון של האתר? אילו ביטויים? מה חשוב? לאילו ביטויים יש נפחי חיפוש משמעותיים שלא נרצה לוותר עליהם? האם אתם יכולים לענות על השאלות האלה בכניסה עיוורת וללא מחקר מתאים? ברור שלא!

מחקר מילות מפתח מקצועי ומסודר מראה לנו אילו קטגוריות הן הכי מחופשות (נפחי חיפוש חודשיים ממוצעים), ולפיכך לבחור ולהציג אותן בתפריטים לפי צורת החיפוש של הגולשים. המחקר מלמד אותנו מה הגולשים מחפשים הכי הרבה ואילו ביטויים מדויקים וארוכים (ביטויי זנב ארוך) נוספים אותם נוכל לשזור בתוכן. ועוד…

מכל אלה נוכל לייצר בסיס איתן לשירות שלנו, למכירות או לכל דף או פוסט שנרצה לכתוב לאתר.
אלה יהוו הבסיס לתכנון מדויק לא ברמת העיצוב של האתר אלא ברמת האפיון הטכני ברמת הקידום האורגני של האתר.  תכנון נכון ימנע הרבה בלגן, בזבוז כסף ובעיקר עוגמת נפש. תכננו קודם ובצעו בהמשך לפי הסדר ההגיוני 😊

תכנון אתר- בניית אתרים
מיתוג

בניית אתר ממותג

אחד הדברים הכי חשובים שצריך לבחון כאשר בונים אתר אינטרנט היא לחשוב קודם על המיתוג, הבידול והשוני של האתר שלכם מאתרים אחרים בנישה. אתם חייבים להבין כי עליכם להעביר לגולש מסר חד ומהיר לגבי תחום העיסוק שלכם ואין לכם הרבה זמן לביצוע המשימה הזו.

למעשה, כשנכנס לאתר שלכם גולש חדש, יש לכם בערך 5 שניות לשכנע אותו למה כדאי לו להישאר באתר שלכם. זה קצת מטורף! כאן למעשה נכנס האלמנט המשמעותי של עיצוב האתר והמיתוג.

למה הכוונה?  התוכן והנראות של האתר צריכים חיזוק או גיבוי ברמה הוויזואלית. צריכה להיות הלימה והתאמה בין הצבעים הנבחרים שבאתר לשפה של הנישה שלכם, שתהיה אחידות ברמת המיתוג לאורך כל האתר, לעבוד על עיצוב אחיד, הן ברמת השפה והן ברמת העיצוב כשר כל חלק מחזק ותומך בשני. זכרו- אין לנו זמן לטנגו! יש לנו 5 עד 7 שניות מקסימום לעשות רושם ראשוני על המשתמש או הגולש. אחרי 5-7 שניות הגולש מקבל החלטה אם להישאר או לנטוש. לכן חייבים להיות סופר מקצועיים ושהאתר יעוצב בצורה הכי מדויקת ובצבעים המתאימים למוצר \ ידע \ שרות שיש לנו להציע.

כוחו של הצבע- כחלק מתהליך השיווק שלך

כל מי שמביט מסביב, רואה את הצבעים בכל מקום. הצבעים הם חלק בלתי נפרד ממערך השיווק שלנו, ולכן חשוב מאוד שניתן לכך את ההתייחסות המתאימה.
האם שמתם לב שברוב רשתות המזון המהיר, שולט הצבע האדום?  דוגמה: מקדונלדס, העטיפות של שוקולד הפרה של עלית ועוד…

למה דווקא אדום?  כי הצבע האדום הוא צבע שנוגע ביצרים והדחפים, כי זה הצבע שפותח אצלנו את התיאבון. אם כך, זה רק טבעי
שאם העסק שלך קשור לעסקי המזון, תשלב אלמנטים גרפיים עם צבע זה לא?!

לכל צבע יש נגיעה גם ברגשות ותחושות מסוימים, המעוררים אותנו ומשפיעים עלינו.
לכן, חשוב  מאוד בתהליך העיצוב עוד בטרם מתחילים בתהליך בניית אתר, להתייעץ עם מעצב גרפי מקצועי.  
מעצב גרפי יוכל מניסיונו לתת משקל לאלמנטים הגרפיים שייתמכו גם בטקסט וגם בנישה, כך ששניהם ישדרו למעשה על אותו הגל.

 

פרמטרים חשובים בתכנון האתר שלכם

כפי שציינתי בשלבים הראשונים- ישנם מספר פרמטרים חשובים הדורשים התייחסות, עוד בשלבים התכנוניים שלו והם:

1. מבנה התפריט העליון שלכם
2. מבנה הפוטר שלכם
3. פירורי לחם וניווט באתר (ברדקראמבס)
4. קלות הניווט באתר
5. התאמת האתר לכל סוגי המכשירים (ריספונסיבי)
6. גרפיקה שמעבירה מסר ברור על מה האתר ומיתוגו

עיצוב חכם של האתר שלכם , יוכל ליצור שהייה ארוכה יותר של הגולש באתר שלכם,
ובכך אתם משיגים כמה מטרות חשובות:

  • הגולש יישאר באתר ולא יצא ממנו
  • הגולש יבין את הערך של האתר וקיים סיכוי לביצוע פעולה או המרה
  • עיצוב נכון יסייע בעליה בזמן השהיה של הגולש באתר
  • עליה בזמן השהיה מצביעה על רלוונטיות גבוה יותר לגולש ומחזקת את האתר

השורה התחתונה היא כזו: ככל שיותר גולשים יישארו יותר זמן בדפים האתר, כך האתר יזכה מגוגל ליותר הערכה,
וליותר תנועה של גולשים. כך יש לנו את ההזדמנות להפוך גולשים ללקוחות, ולהרוויח יותר כסף.

אז אם גם אתם מעוניינים לבנות אתר אינטרנט שישרת אתכם נאמנה ויסייע לכם להכניס עוד לקוחות לעסק שלכם,
אתם מוזמנים לפנות אלינו, ותוכלו לקבל הצעת מחיר בהתאם לצרכיכם.

 

דילוג לתוכן