בדרך למעלה

בדרך למעלה

תוכן עניינים

פוסט לא שיגרתי על תהליך הצמיחה של האתר לטופ 10 בשנה וחודש

הקדמה

בדרך למעלה הנו פוסט לא שגרתי המתאר את המהלכים והחשיבה שלי ביחס לקידום אורגני מהרגע שבו החלטתי לנתק את הדומיין הקודם של האתר שלי (ואסביר בהמשך מדוע), ועד לקפיצה המטאורית של האתר בעקבות עדכון התוכן המועיל 3.0 והקפיצה לטופ 10 בביטוי קידום אתרים.
מוכנים? אז יאללה- בואו נצא לדרך…

חטא ההיבריס, תובנות וביצוע המשימה הקשה מכולן

לפני כ 10 שנים בערך, היה וגם היום יש דבר כזה שנקרא- EMD ולא בקיצור- Exact Match Domain. המשמעות היא שאם רכשת דומיין המכיל את הביטוי שרצית לדהור עליו, גוגל היו מאפשרים את זה ומדרגים אותך גבוה גם בזכות הדומיין (מה שהיו הרבה פחות נפוץ- אבל עדיין קיים).

אז רכשתי דומיין טרנדי אבל מאוד לא שיגרתי- דומיין בעברית חציו עברית וחציו אנגלית. כן, תאמינו או לא זה היה הטרנד. אז הדומיין של ינשוף קידום אתרים היה קידוםאתר.net

נעבור בזריזות לשנת 2018. בתקופה הזו, הייתי עובד שכיר בחברת אנגורה מדיה. לכן לא היה לי צורך באתר ולמרות שעם השנים הוא צבר וותק וכוח, לא היה לי שימוש בו והורדתי אותו מהאוויר. בשלב מסוים ראיתי שלמרות שהוא לא באוויר, יש לו דירוגים טובים, אז קיבלתי החלטה שבעתיד אעלה אותו בחזרה לאוויר.

בסוף 2020 הפכתי להיות עצמאי והחלטתי להעלות לאוויר בחזרה את האתר שלי. לצערי בדיוק היה עדכון של גוגל שפשוט מחק לו את כל הדירוגים שכבר היו לו, ולמעשה זה היה כמו להתחיל מהתחלה. בניתי אתר עם אלמנטור, הוספתי חלק מהתכנים שהיו לי ושידרגתי אותם, והחלטתי שאוסיף קצת תוכן בכל פעם שיהיה לי זמן פנוי- וככה עשיתי. לאט לאט האתר קיבל עוד ועוד תוכן שאני כתבתי, אבל היה נראה שהאתר לא מצליח להתקדם והוא כאילו תקוע.

לקח לי כמה חודשים להבין שגוגל פשוט לא סורק אותו טוב, בגלל הדומיין ההזוי והמוזר שלו. נכון, יש כמה דומיינים דומים שמצליחים להתברג בתוצאות בגוגל בטופ 5 ובטופ 3, אבל לא בנישות מטורפות. וככה, בערך לפני כשנה וחצי, קיבלתי החלטה שאני הולך להחליף את הדומיין. הבנתי שהגאווה שלי הייתה מה שעצר את האתר מלהתקדם ולכן דרוש שינוי. אכן דרוש אבל לקח לי עוד כמה חודשים עד שביצעתי הלכה למעשה את ההליך.

שדרוג והעברת אתר

העברת אתר נכונה- עושה את ההבדל

אחד הדברים הכי משמעותיים כאשר מעבירים אתר זה לעשות את זה נכון. חלק מהתובנות שלי כללו הבנה שכדי להתברג גבוה אני חייב אחסון חזק ומהיר, כזה שיצליח לעזור לי לשפר את מהירות הטעינה של האתר שלי ולשפר את ציון המהירות של האתר במובייל- שהיה פשוט מזעזע.

אז רכשתי אחסון בחברת קלאודוויז, ובעזרת תוסף ששכפל לי את האתר ומתכנת מעולה שביצע את המשימה, ביצעתי העברת אתר חלקה ומושלמת. המטרה שלי הייתה להעביר את כל ההפניות של הדפים הישנים לדפים החדשים- וככה עשיתי. בסיום ההעברה עשיתי ווידאתי שהכול תקין.
עשיתי בדיקה נוספת כדי לוודא שכל התגיות מטא עברו כמו שצריך, ומכאן מתחיל המסע הארוך בדרך חתחתים שכמעט גרמה לי להתייאש ולרכוש קישור (ספויילר- לא רכשתי!).

אופטימיזציה מתחילה את המסע

אז דומיין חדש- יש, העברת אתר חלקה- יש. אז מה נשאר? לטפל במהירות הטעינה של האתר!
הניסיון שצברתי עם השנים, לימד אותי שכדי לראות תוצאות, חייבים אתר מהיר למובייל. לכן רכשתי תוסף ייעודי שיסייע לי בניהול נכון של הקאש באתר. בנוסף, הצמדתי לו תוסף המסייע בכיווץ תמונות, על מנת להגיע לתוצאה אופטימלית שתהיה מספיק טובה למובייל.

אז זה לקח עבודה של כשעה-שעתיים שביצענו על האתר, אני והמתכנת, עד שהצלחנו לייצר אופטימיזציה מושלמת וסינכרון מעולה בין התוספים שהעניקו לאתר ציון טוב מאוד גם במובייל (אחרי שהיה עם ציון מזעזע- לא זוכר בדיוק אבל זה היה ציון סביב ה 20 ומשהו…
בדרך עוד עשינו החלפה של התוסף תמונות והחזרה אחרי שראינו שהוא לא עובד חלק, והאתר חזר לציון הקרוב לאזור הציון 90 במובייל. אז זה היה ללא ספק הרכיב החשוב בדרך להמשך. מכאן, ההמשך יהיה הרבה יותר פשוט וחלק.

אז מה בוצע בשנה וחודש האחרונים

אם מסתכלים במבט על- אלו הפעולות שביצעתי:

  1. מחקר מילות מפתח – לזיהוי ביטויים רלוונטיים שיביאו קהל מתעניינים רלוונטי.
  2. כתיבת תוכן איכותי לגולשים מידי חודש.
  3. אופטימיזציה לתכנים ומעקב אחרי הדירוגים- כל חודש.
  4. טיפול קפדני בליקויי SEO באתר- כל חודש.

 

מחקר מילות מפתח- המצפן של התוכן

מחקר מילות מפתח מסודר וחכם, מציג את הביטויים ואת נפחי החיפוש של כל ביטוי. סידור נכון וחכם של הביטויים, סייעו לי לאפיין ולכתוב תכנים על נושאים שאנשים באמת מחפשים, ולא כאלה שחשבתי או ניחשתי שכדאי. מחקר איכותי סייע לי כמו מצפן, לנווט בתכנים ובאיכותם.

כתיבת תוכן

התוכן היה אחד הרכיבים הקריטיים בהתקדמות ובקצב ההתקדמות של האתר. אחד הדגשים ששמתי לי למטרה הוא לכתוב תוכן ארוך מספיק- לא ארוך מידי, שיעניק לגולשים ערך רב. הרעיון הוא להעשיר את עולמו של הגולש, כולל הוספת תובנות ודיבור אישי המציגים גם את הבידול של האתר. התוכן נבנה על בסיס מילות המפתח ועל בסיס שדות סמנטיים על מנת להעניק לתוכן משנה תוקף, ולהעצים אותו גם ללא קישורים. כאשר התוכן כתוב בצורה הנכונה, עובר אופטימיזציה, ומטופל בצורה טובה לפי כללים של SEO וגם חלוקה הגיונית והתחשבות בחוויית המשתמש, הוא זוכה לעליה בתוצאות החיפוש.

רוצים לדעת אם התוכן שלכם טוב? נסו לרגע להיות אובייקטיביים וקראו אותו בצורה חופשית.
עכשיו תשאלו את עצמכם כמה שאלות:

1. האם התוכן תרם לי?
2. האם התוכן העשיר אותי?
3. האם למדתי מהתוכן משהו חדש?
4. האם התוכן הוא תוכן איכותי?
5. אם לא הייתי יודע מי כתב את התוכן, האם לדעתי הוא ראוי להיות במקומות הראשונים בגוגל?

כשתצליחו להיות אובייקטיביים ולהביא את התכנים שלכם לרמת מאסטר, לפיהן התשובות לכל השאלות יהיו חיוביות, סימן שאתם ללא ספק בכיוון הנכון. חשוב מאוד שתהיו אובייקטיביים בתשובות שלכם, על מנת שתוכלו באמת להצליח, לייצר תכנים ברמה גבוהה ושהגולשים אוהבים.

 

אופטימיזציה

שיטת העבודה על האתר התייחסה לביטויים ספציפיים כאילו היו קמפיינים. הרעיון הוא לעבור מידי תקופה על התוכן ועל דירוג מילות המפתח, לבצע אנליזה לדף עם התוכן, ולנסות לשפר את הדירוגים בהתאמה במטרה להתברג לטופ 10 ולטופ 5 ואז לטופ 3 בגוגל.

אופטימיזציה מתייחסת להופעת מילת המפתח, מילות מפתח נוספות והחיבור שלהן לנושא המרכזי, על מנת לייצר את התוכן שהכי מתאים לגולש, וכזה שיכול להיות מדורג גבוה יותר. הקפדה מידי חודש על טיפול וביצוע אופטימיזציה לתכנים, יכולה לשפר בצורה יפה את הדירוגים ואת הכניסות האורגניות לדף באתר.

טיפול בליקויי SEO– אובר אול לאתר שלכם

אחד הדגשים ששמתי לעצמי היה ליצור אתר אינטרנט עם כמה שפחות ליקויי SEO. טיפול על בסיס חודשי בליקויים משפר בצורה טובה את התנועה האורגנית לאתר. אם נדמה את זה לכיור מלא מים, הטיפול בליקויים הללו הוא כמו ההוצאה של הפקק שמונע את הבריחה של המים. תיקום ליקויים מסייע לשחרר את השסתום, וגוגל גומל לאתר שמטופל היטב.

לא לשכוח סיגנלים חיוביים

יש לגוגל כמה סיגנלים חיוביים המעידים על אמינותו ורצינותו של האתר וגם אליהם התייחסתי בכובד ראש. אציין פה כמה מהם מכיוון שהיריעה רחבה מאוד בנושא זה.
דוגמאות:

  • דף אודות– דף חשוב מאוד, וחשוב שיהיה עשיר במידע.
  • דף צור קשר– מעיד שיש לאתר אבא ואימא ושהוא אינו פיקטיבי.
  • מדיניות פרטיות– התייחסות של הנהלת האתר לפרטיות הגולש ומסדירה ביניהם נושא זה!
  • תקנון\ תנאי שימוש באתר– מסדירה את היחסים מה מותר ומה אסור לגולש לעשות באתר.
  • מדיניות קוקיז- חשוב במיוחד לאתרים שמשתמשים בקמפיינים ממומנים.
  • כל הזכויות שמורות ל + השנה העדכנית– מעיד על כך שהאתר מטופל ומתוחזק.
  • אימייל + מספר טלפון קליקביליים – מעיד שוב, שיש למי לפנות באתר.
  • הצהרת נגישות– חשוב במיוחד בישראל על מנת להימנע מתביעה ייצוגית בשל פירצה בחוק הישראלי על תביעה ללא הוכחת נזק.
  • שם מחבר בבלוג– במיוחד אם מדובר בפרסונה מוכרת ברשת האינטרנט ובעולם האמיתי.

התייחסות לעדכון התוכן המועיל

בחודש אוגוסט 2022 הוציאו גוגל את עדכון התוכן המועיל. עדכון זה הנו עדכון ייחודי שכן הוא פרסונלי לכל אתר ויכול לגרום לענישה כתוצאה מעליה במספר הדפים עם תוכן לא מועיל וסגמנטים שיכולים לפגוע באתר. ביצעתי התאמה של התוכן ברמת חוויית המשתמש, כך שהדבר משפיע באופן גורף על הנראות של הפוסטים והבלוג, והביאו לשיפור בדירוגים.

From zero to Hero – הזינוק המשמעותי בחודש ספטמבר

בדרך למעלה-סט של יכולות

אם היו שואלים אותי לגבי איכות התכנים שלי, ורמת האיכות שלכם, הייתי אומר שהם ללא ספק ראויים להיות בטופ 10 בגוגל. ככה אני רואה את זה ברמה הכי אובייקטיבית שאפשר.
עם זאת, לאורך השנה האחרונה, נראה היה שגוגל לא ממש התרשמו מהאתר ומהתוכן- אולי בעיקר מכיוון שהדומיין היה חדש וצעיר, ולא הצדיק כניסה לטופ 10- בביטויים תחרותיים.

היו לי במהלך השנה מספר ביטויים קלים שהתברגו לטופ 10 וגם לטופ 3, אך הם לא היו ביטויים מרכזיים וחשובים. האמת היא שהיה לי קשה להאמין שגוגל ייקחו ברצינות את האתר, למרות שהוא בעיני סופר מקצועי! למה? מכיוון שהתחריתי ואני עדיין מתחרה באתרים שיש להם הרבה מאוד תוכן, שיש להם המון סרטונים, ובעיקר הרבה מאוד קישורים חיצוניים.

שיטת העבודה שלי להזכיר לכם- היא קידום אתרים ללא קישורים, כך שהאתגר הוא הרבה יותר גדול וקשוח. מה גם שלא מעט מומחים מהתחום טענו שלא ניתן לקדם אתר ללא קישורים בנישות תחרותיות. אמרו, וזהו- אני מעולם לא קיבלתי את העמדה הזו מכיוון שהניסיון שלי הוכיח ההיפך.

ואז בבת אחת זה קרה!

גוגל יצאו בעדכוני פאנטום שטרם הוכרזו ולמעשה התחיל לרוץ עדכון התוכן המועיל מחודש יולי 2023 שיצר מהפיכה שלמה בדירוגים של אתרים- כתבתי על זה פוסט שלם- " עדכוני גוגל השונים והסערות שבדרך". במקרה של האתר שלי, היה נראה שהאתר במגמת עליה מתמדת ולאט לאט האתר התחיל לעלות בביטוי קידום אתרים (8100 חיפושים חודשיים) מקדם אתרים ועוד ביטויים. בסוף חודש אוגוסט 2023 ( בעיצומו של עדכון התוכן המועיל 3.0 הלא רשמי) ותחילת חודש ספטמבר, האתר ינשוף קידום אתרים, נכנס לראשונה לטופ 10 בביטוי קידום אתרים, ובכך גם שבר את המיתוס שלא ניתן לקדם אתר בנישה תחרותית ללא קישורים חיצוניים.

חשוב לציין כי יש עוד דברים לעשות והמלאכה רבה. הביטוי הזה כשלעצמו הוא ביטוי אגו ואינו ביטוי ממיר ללידים כמו שכולם רוצים, אבל הוא הוכיח טענה שהייתה שגורה ושגויה אצל המומחים, ושקיימת שיטה לקידום אתרים שניתן ליישם כמעט לכל אתר.

5/5 - (2 votes)
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן