שוט בבטחה במים הסוערים של גוגל

לשוט בבטחה במים סוערים- קידום אתרים בגישה שונה

תוכן עניינים

מנוע החיפוש של גוגל רותח

מנוע החיפוש של גוגל רותח כבר חודש וחצי מתחילת יולי ועד אוגוסט 2023. זה בא לידי ביטוי בכך שתוצאות החיפוש אינן יציבות, אתרים שהיו מקודמים ובמקומות הראשונים נזרקים למטה- וכל זאת כאשר יש שקט מוחלט מהצד של גוגל- משהו שאינו אופייני כלל וכלל לחברה עם מנוע החיפוש הגדול בעולם.

אתרים בארץ ובחול מדווחים על תנודתיות וחוסר יציבות במיקומים ובתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש של גוגל. הדבר משפיע כאמור על התוצאות, שעל פניו כבר חודש וחצי נראות כמו סרט הזוי. הרבה מאוד דברים צפים על פני המים הסוערים של מנוע החיפוש בארץ ובעולם, ועל פניו הם לא נראים באור הכי חיובי. ההיפך הוא הנכון!
יש המון איבוד אמון במנוע החיפוש שמציג פתאום תוצאות מוזרות, לא איכותיות ולפעמים גם של אתרי ספאם שהיו אמורים מזמן לעוף מתוצאות החיפוש של גוגל. אז מה בעצם קורה פה?

עדכון התוכן המועיל ועדכון ליבה רציני

אחד הכלים האהובים עלי ביותר הוא הכלי של כל יום- וזוהי גם המערכת שאיתה אני גאה לקדם את הלקוחות שלי. אחד הכלים של כל יום הוא דו"ח מזג האוויר בגוגל. הכלי מגניב הזה מראה לנו כי בחודש וחצי האחרונים היו לא פחות מ7 זעזועים במנוע החיפוש, כאשר שלושה מתוכם הם ברמת שיא של קרוב לשנה מאז עדכון התוכן המועיל אי שם באוגוסט 2022. עומר שוובל– הבעלים של כל יום, קורא לזה- "עדכוני פאנטום" מכיוון שברור לכולנו שמתרחש עדכון כלשהו, אבל הוא מסתורי מכיוון שאף אחד בגוגל, לא מצהיר על כך בצורה גלויה.

ההערכות מדברות על שני תרחישים. עדכון התוכן המועיל בגירה 3.0 שכבר התחיל להתגלגל- ועדיין לא הוכרז, ועדכון נוסף שיתכן שהוא עדכון מהותי או עדכון ליבה כלשהו. ההערכות בתעשייה וכן מעדכון של עומר מכל יום היא שמדובר דווקא בעדכון של ברט.

כלומר, השינוי הוא ברמת ההבנה הסמנטית של גוגל והבנת כוונת המשתמש תוך כדי שימוש בכלי AI סופר מתקדם שרץ במנוע החיפוש כבר לא מעט זמן. האם זה מסביר חלק מהבעיות שצפות בתוצאות החיפוש? להערכתי כן! מדובר על משהו מהותי וגדול אולי אפילו יותר גדול ממה שנראה כרגע לעין ואולי גם יתחבר לשינויים המתוכננים במנוע החיפוש של גוגל בטווח של החצי שנה – שנה הקרובה- ובעיקר בדרך שבה אנחנו מחפשים מידע.

אז איך שטים בתוך המים הסוערים של גוגל

זוהי ללא ספק שאלת המיליון דולר, שרבים מאיתנו היו רוצים לדעת ולהכיר. מה יכול למעשה לרכך או לעצור את ההתקפים הכאוטיים של מנוע החיפוש? מה יכול לעזור לנו לייצר יציבות? מה יגרום לגוגל להעריך את האתר שלנו על פני המתחרים ולתת לו עדיפות דווקא כשיש שינויים גדולים? שאלות קשות…

אחת הדרכים הטובות ביותר היא פשוט מאוד לקרוא את הכללים של גוגל ולנסות לעמוד במדיניות של גוגל עד כמה שניתן. אחת הדרכים שאני נוקט בה כבר 4 שנים ברציפות ומציגה לי הצלחות היא לא פחות מאסטרטגיה שפיתחתי ולמדתי אצל ד"ר אנדי וויליאמס הענק!
האסטרטגיה כמובן נלקחה ושוכללה על ידי ועדיין בתהליך של ליטוש, אבל עובדת.
לרוב המקדמים היא תישמע מוזרה על גבול ההזויה, אבל היא עובדת יפה מאוד- יש לי לא מעט לקוחות מרוצים שעבדו איתי מעל שנתיים ברציפות והם מאוד מרוצים ולא מתלוננים.

מה כוללת האסטרטגיה באופן כללי?

  1. לא קונים או מחליפים קישורים– רק אם יש צורך וגם אז במשורה ומאתר חזק!
    הרעיון: קישורים חיצוניים הם חרב פיפיות- מצד אחד קישורים חיצוניים לאתר מהווים הצבעת אמון באתר שלכם. מצד שני בניה של פרופיל קישורים חיצוניים, הוא הפרה של המדיניות של גוגל ומהווה סוג של הפרה וניסיון הטיה של תוצאות החיפוש. לכן אני באופן אישי מעדיף בכלל לא לרכוש קישורים.

  2. משקיעים במחקר מילות מפתח עמוק וקפדני המזהה את טמפרטורת הגולש החל מגולש שהוא ליד קר, ועד להבנת זנב ארוך בטמפרטורה גבוהה שמוכן כבר לשלם על השירות\מוצר שלכם.

    אם ניקח לדוגמה ביטוי כמו טאבון עם 8600 חיפושים חודשיים בממוצע לעומת ביטוי כמו טאבון אוני קודה 12 עם 140 חיפושים. מי לדעתכם בטמפרטורה גבוהה יותר? מילת מפתח של מילה אחת שהיא כללית וקרה לחלוטין- הגולש מחפש מידע. או מנגד, מילת מפתח עם מעט חיפושים יחסית, אבל הגולש בכוונת רכישה מאוד גבוהה ובטמפרטורה לוהטת! להבין את כוונת המשתמש היא ללא ספק נקודת המפתח בסיפור הזה. מי שמצליח להבין את הנושא הזה מנצח!

    דרך אגב יש כלים כמו סמראש, שמציג לכם את כוונת המשתמש- מסחרי, ניווטי או אינפורמטיבי. הבנה של כוונת המשתמש יכולה להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון.

  3. משקיעים במבנה האתר– סידור ההיררכיה ותפריטי האדר ופוטר.
    יש משהו חשוב מאוד בדרך שבה אנחנו מציגים לגולש ולמנוע החיפוש את השירותים או את המוצרים שלנו וכיצד אנחנו מחברים אותם לדפים החשובים שלנו באתר- דפי הכסף, הדפים החשובים ביותר באתר.

  4. מצייתים למספר עדכונים חשובים של גוגל באתר (למשל עדכון השנה בכל הזכויות שמורות בפוטר). חשוב להבין מהו למשל עדכון התוכן המועיל YMYL+EEAT על מנת למקסם את היכולות הטמונות באתר שלכם ולתת לו לרוץ קדימה.

  5. עוברים על התכנים ומסננים– מה שלא טוב- החוצה מה שטוב- משפרים. תוכן לא מועיל, אסור שיישאר באתר. תוכן מועיל הוא מה שהכי חשוב לגולש ובעקיפין גם לגוגל שמייחס יותר חשיבות להתנהגות הגולש.

  6. מאפיינים תכנים רלוונטיים המבוססים על מחקר מילות המפתח ועל עוד דרך חכמה שמייצרת תוכן יציב חזק ועמיד שיכול להחזיק לתקופה ארוכה הודות לרלוונטיות שלו. תוכן חכם ורלוונטי מייצר מעגלי כוח פנימיים ודיבור בין הביטויים שנותן משנה תוקף לנושא המרכזי של המאמר.

  7. משקיעים בעיקר באתר– טיפול בליקויים טכניים, ליקויים טכניים של SEO, עבודת אופטימיזציה באתר.

  8. נותנים כמה שיותר ערך לגולש- לחמם לחמם לחמם. תחשבו איזה תכנים אתם יכולים לתת לגולש על מנת שירצה לחזור לבלוג שלכם שוב ושוב, לקרוא ולצרוך את התוכן שלכם ולבסוף לבחור בכם כמישהו שהפך למומחה וממותג כמומחה בעיני הקוראים שלו. תמיד תחשבו כיצד אתם יכולים לתת ערך עם תוכן חינמי תמורת המייל של הגולש ותחילת דיוור ויצירת תקשורת עם הגולש- שהוא הלקוח הפוטנציאלי שלכם.

חודש יולי השחור

אז חלקכם בוודאי סבורים שהשיטה הזו מוזרה ושנויה במחלוקת, אבל אני בהחלט יכול לומר לכם את הדבר הבא- הלקוחות שלי עברו את חודש יולי השחור בבטחה. הם לא ממש נפגעו מהעדכון אלא להיפך-  הם עלו בדירוגים של מילות המפתח וגם עלו בתנועה האורגנית שלהם בחודש יולי- בזמן שלא מעט אתרים- חטפו מהלומה לא קטנה מהעדכונים המטלטלים.

מצורפים לכם צילומי מסך של כמה מלקוחותיי בעילום שם כמובן, המציגים בצורה ויזואלית ברורה את השיפור והעליות בחודש יולי 2023 שהיה פשוט נוראי להרבה מאוד בעלי אתרים ובעלי עסקים.

שינוי החשיבה- ותחילת חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה

למי שלא מכיר אותי אני עובד ופעיל בעולם הדיגיטל כבר 16 שנים עם דגש על קידום אתרים אורגני. מתוכם אציין רק 6 שנים בהן אני עובד כמקצוען. ב6 שנים הללו כאשר בחלק לא יכולתי ליישם מפאת הדרישות של החברה בה עבדתי, יישמתי את השיטה שלי. ב4 השנים האחרונות אני מיישם את השיטה לחלוטין והיא עובדת- תזכרו קידום אתרים ללא קישורים!

איך זה יכול להיות? זה יכול להיות מכיוון שהמיקוד הוא בתוכן ובערך שאני נותן לגולש. גוגל יודע להעריך תוכן טוב ואיכותי. גוגל יודע לתגמל גם אתרים קטנים, חדשים ולא מוכרים.
גוגל מעריך מאוד תוכן שנכתב בצורה מקצועית מצד אחד, אבל גם מאוד נגיש ובגובה העיניים של הגולש מצד שני.  זה הכיוון אליו פונה מנוע החיפוש של גוגל שעובד על תחום הבינה המלאכותית כבר יותר מעשור!!!

לגוגל היה את יונק הדבש- האמינגבירד שיצא לאוויר העולם לפני כעשור, משם לפני כ4 שנים הגיח ברט לעולם (BERT) ושיפר את יונק הדבש, והסברה כיום היא שחלק מהשינויים שמדובר בעדכון של ברט!

מסקנות קטנות וכמה טיפים לדרך

דבר ראשון לא חשוב מה קרה לכם בחודש וחצי או בחודשיים האחרונים- תרימו את הראש ותתעודדו- תדעו שתמיד אפשר להשתפר.

תשקיעו יותר באתר hands on- זה יעשה לאתר שלכם או של הלקוחות שלכם רק טוב.

הקפידו על איכות התוכן שבאתר- ואם משהו נראה לכם לא טוב- תשפרו ותתקנו. תוכן ירוד הוא אחת החולות הרעות שבגללן גוגל מעניש אתרים או פוגע להם בדירוגים ובכניסות האורגניות.

תנו ערך לגולש ושפרו את חוויית המשתמש. זו אולי אחת הנקודות הכי חשובות בכל התהליך הזה שכולם עוברים. אתר עם ערך וכזה שמתחשב גם בגולשים שלו יהיה זה שינצח בטווח הארוך.

מאחל לכולנו המשך חודש רגוע ויציב ומי יתן ונדע רק עליות בכל הפרמטרים של גוגל 😊

אהבתם את התוכן? אודה לכם אם תעשו לייק ותשתפו- זה עוזר לי לגדול ולייצר עוד תכנים איכותיים בבלוג.

Rate this post
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן