מחקר מילות מפתח הנו חלק מתהליך קידום אורגני- מאוייר

מחקר מילות מפתח

תוכן עניינים

מחקר מילות מפתח- הבסיס של הקידום האורגני

תהליך קידום אורגני- מאוייר

כל מומחה קידום אתרים או מקדם אתרים יודע כי מחקר מילות המפתח מהווה את השלד והבסיס לקידום אורגני של כל אתר בכל נישה אפשרית. מחקר מקצועי יכול להעניק לנו תובנות הן לגבי הנישה, המתחרים, רמת התחרות, אופיין ומטרתן של מילות המפתח וכן תובנות סמנטיות שיכולות לסייע במלאכת הקידום של האתר.

מהו מחקר מילות מפתח

מחקר ביטויים זה הנו למעשה מחקר אשר בא לבחון את הביטויים הקשורים לעסק, לאופיו, למוצרים או לשירותים שהוא מעניק, וכל זאת תוך קבלת תובנות על הנישה בה מתקיימת הפעילות של אותו עסק\ אתר אינטרנט.

אז מה המשמעות של מילת מפתח ואיך זה בכלל עוזר לקידום?

כאשר אנחנו בוחנים מילת מפתח אנחנו מקבלים את נפח החיפוש החודשי שלה. המשמעות היא- כמה פעמים בחודש מחפשים את הביטוי הזה. לדוגמה: אם יש לנו אתר תדמיתי או אתר איקומרס שהוא חנות מקוונת של מוצרי ומכשירי כתיבה נרצה להבין כמה חיפושים בחודש יש על כל מוצר הנמכר בחנות. המטרה היא להתברג בטופ תוך חישוב של עלות מול תועלת. אם לדוגמה נמכרים עטי פיילוט בכמויות גדולות בחנות הפיזית, אך התחרות היא מאוד גבוהה על הביטוי, יתכן שלא ישתלם לנו לנסות ולקדם ביטוי זה.

דוגמה:

הביטוי עט פיילוט לצורך העניין הוא ביטוי שיש לו בממוצע כ 1600 חיפושים חודשיים. אבל- וכאן הדגש החשוב- כדי להגיע לרמת נראות על ביטוי שכזה נדרש קידום והשקעה של בין 6-8 חודשים לפחות וזה אומר שלא נראה ממש תוצאות על ביטוי זה. כלומר, בהסתכלות בטווח הקצר- מילת מפתח כללית כזו או גנרית, היא ביטוי שיש עליו לא מעט תחרות ושיהיה קשה לדרג אותו בקלות.

בהבנה עמוקה והסתכלות רחבה על רמת השיווק של העסק, ניתן בהחלט להבין כי מילת מפתח זו, אינה מתאימה לפעילות שבה אנו מרכזים מאמצים על מנת לשפר נראות של הקידום האורגני. לכן יש להבין כי נדרשת אסטרטגיה אחרת ושונה שתסייע לנו להגיע ליעד בצורה אולי טיפה יותר איטית, מבחינת נפחי החיפוש, אך די בבטחה. אם אתם מעוניינים לקרוא קצת יותר לעומק בנושא, תוכלו למצוא מאמר שכתבתי- שימוש נכון במילות המפתח, מאמר שיאיר את עיניכם.

תשתית הפירמידה- ביטויי זנב ארוך

ביטויי זנב ארוך | מילות מפתח שהן בטוי זנב ארוך

אחד היתרונות של מקדם אתרים איכותי ובעל ניסיון ב SEO, היא היכולת להביא לידי ביטוי את הניסיון בצורה פרקטית שתועיל לשני הצדדים- לו וללקוח. אחת הדרכים הטובות ביותר מהניסיון שצברתי הוא להשתמש בשיטת הפירמידה ככלי לקבלת תנועה אורגנית בצורה יחסית מהירה. כמובן, שבכל נישה זה שונה ומשתנה, אך הרעיון בפועל הנו זהה ועובד היטב.

אז מהי תשתית הפירמידה?

תשתית הפירמידה היא למעשה מקבץ של מילות מפתח או ביטויים הלקוחים ממחקר המילות מפתח שביצע עבורנו מקדם האתרים. הייחודיות של ביטויים אתה זה שהם ביטויי זנב ארוך או מוכרים גם בשם לונגטייל (long tail). למה הכוונה? הכוונה היא שהביטויים מכילים יותר מ3 מילים בממוצע, ויש להם נפח חיפוש נמוך יחסית אך קבוע מידי חודש.
במקרה של העטים ניתן לקחת לדוגמה את הביטוי :" עט פיילוט v5" שיש לו בממוצע רק 40 חיפושים, ולנסות לדרג אותו די בקלות בחנות האיקומרס שלנו. בדרך כלל עבודת אופטימיזציה נכונה יכולה להביא את הביטוי בתוך 2-3 חודשים לטופ 10 ואולי אפילו גבוה יותר לטופ 5.

הרעיון הוא לאסוף בהתחלה במיוחד אם מדובר בעסק קטן- בינוני כמה עשרות של ביטויי זנב ארוך עם מעט חיפושים. המטרה שלנו תהיה לנסות ולדרג את כולם בטופ 10 בטווח של 3-4 חודשים מקסימום ולרוב זה אפשרי.

הפירמידה מתחילה בעצם מתשתית ראויה ובטוחה של ביטויי זנב ארוך בעלי נפחי חיפוש נמוכים. השלב הבא יהיה לבחור מתוך אותו מחקר וחקר ביטויים מעמיק שהכין לנו המקדם, ביטויים בעלי נפח חיפוש בינוני. כאן אנחנו מתחילים להתחרות על ביטויים של מאות חיפושים כלומר- 100-500 חיפושים או אפילו 700 חיפושים חודשיים. ביטויים אלה יהוו את הבסיס השני והעליון של תשתית הפירמידה שלנו.
בין הביטויים אנחנו נחפש כמובן:

  • מילים דומות בנישה
  • מילים נרדפות
  • הטיה של מילת המפתח ביחיד או רבים
  • שימוש במילות מפתח באנגלית ובעברית
  • ביטויים ארוכים ומדויקים
  • ביטויי בעלי פוטנציאל מסחרי
  • מילות מפתח מדויקות ורלוונטיות ללקוח ולנישה
  • מילות כסף שאנחנו יודעים שממירות בוודאות
  • זיהוי ביטוי עונתי
  • זיהוי מילות מפתח של חיפוש מידע (אינפורמטיבי לבלוג)

לאחר עבודת קידום שנעה בין 8 חודשים לשנה, ניתן להתחיל לכוון ולטרגט על ביטויים עם נפחי חיפוש גבוהים של 1000 חיפושים חודשיים ומעלה.

כמובן, נדרשת במקרה זה תכנית מסודרת, אסטרטגיה ברורה, ותוכנית פעולה מה עושים בכל שלב, על מנת להצליח לדחוף את מילות המפתח לטופ 10. מדובר במשימה מאוד מורכבת שעל פניה נשמעת פשוטה. אבל תשאלו כל מומחה לקידום אתרים שהוא מקצוען אמיתי ותקבלו תשובה זהה- עד כמה קשה לדרג אתר על ביטוי של אלפי חיפושים וגם להשאיר אותו בטופ.

מחקר מילות מפתח נותן לנו את הכיוון

מחקר מילות מפתח נותן לנו את הכיוון

כאשר מונח לפניכם מחקר מסודר, ואתם עובדים עם איש מקצוע איכותי, תוכלו לקבל מעבר לאינפוט של הביטויים ונפחי החיפוש, גם את התובנות של מקדם האתרים ביחס לביטויים שנבחרים לקידום. אציין מניסיוני כי מילת מפתח בעלת אלפי חיפושים לא בהכרח מתאימה לפעילות השיווקית של העסק. ביטוי כמו עט או עט פיילוט, הם ביטויים כלליים מידי. עט פיילוט עוד טוב לנו מכיוון שהוא טיפה יותר מדויק ומציין סוג ספציפי של עט שנמכר בחנות. מנגד, הביטוי עט- שהוא כללי מאוד, כלל לא יועיל לפעילות העסקית והשיווקית של החנות.

למה? מכיוון שמדובר במונח שהוא מונח של חיפוש ראשוני או כללי, וכלל לא חיפוש שמביע עניין או מתחמם, או קרוב לרכישה.

ככל שהביטוי ארוך יותר, הוא בדרך כלל מדויק יותר וכולל גם את שם הדגם של המוצר שאנחנו מחפשים. ככל שהחיפוש הוא יותר ארוך ויותר מדויק, ניתן להבין כי הגולש נמצא במוד של רכישה. אלו הם הניצחונות המהירים (quick wins) שאנחנו יכולים להשיג בפרק זמן קצר וגם לקבל המרה. איך זה יכול להיות? מכיוון שהביטוי עם נפח חיפוש נמוך, תחרות נמוכה ועם כוונת רכישה מצידו של הגולש (ככל שהביטוי מדויק יותר כך גדל הסיכוי להמרה).

כלומר, אם אנחנו נופיע במקום הראשון בגוגל בביטוי עט פיילוט v5, כך גדל הסיכוי שלנו לייצר המרה או רכישה לצורך העניין. כמובן שהדף חייב להיות מכירתי, עם כפתור רכישה וקל לביצוע של מילוי פרטים וחוויית משתמש מעולה (אחרת תהיה נטישה של הסל וחבל…).

מחקר מילות המפתח כאשר הוא מוכן ומסודר יכול להיות הבדל של שמיים וארץ בין בחירה ארעית על סמך נפחי חיפוש, לבין הבנה סמנטית של כוונת הגולש והיכולת להבין כמה מאמץ נדרש על מנת להמיר אותו-שיבצע פעולת רכישה באתר.

הבסיס של שלד האתר שלכם

חשוב להבין כי מחקר של ביטויים ומילות מפתח מקצועי, יכול להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון של אתר אינטרנט ובמיוחד כאשר מדובר על אתר איקומרס. למה? מכיוון שבאמצעות המחקר אנחנו יכולים לזהות את מילות המפתח של הקטגוריות, לבנות עץ אתר המבוסס על נפחי החיפוש כך שיתאים לנו היטב, ולבנות אתר שבנוי נכון הן מבחינת ההיררכיה והן מבחינת הביטויים עליהם אנחנו מתחרים. בניה של אתר ללא ביצוע מחקר או על סמך חיקוי של המתחרים מהווה סוג של ירייה באפלה- וחבל… חשוב מאוד להשקיע מאמץ במחקר על מנת שנוכל לראות תוצאות גם בטווח הקצר, וגם בטווח הארוך. כל זאת תוך יצירתה של תכנית פעולה מסודרת ויצירת משימות שוטפות בדרך אל המטרה.

פוטנציאל מילות המפתח ושימוש חכם בהן

מקדם אתרים מקצועי מבין היטב מהו הפוטנציאל של מילות המפתח. הפוטנציאל נחלק לכמה סוגים:

פוטנציאל מסחרי– כזה שיכול לסייע בהשגת המרות באתר, פוטנציאל שאינו מסחרי -הכולל ניווט באתר וחיפוש מידע ביטויים כלליים-שהם בגדר ביטויי אגו מכיוון שאלו מילות מפתח בעלות נפח חיפוש גבוה אך אינן מובילות להמרות, כי אם לתנועה כללית לאתר ואינן בהכרח תורמות להמרות. אז בואו נדבר רגע על כל אחד מהסוגים.

פוטנציאל מסחרי- מילות הכסף

בביטויים האלה למעשה יש לנו את הסיכוי הגבוה ביותר לייצר המרות באתר. לרוב, יהיו אלה ביטויי זנב ארוך, אשר מייצגים מוצרים מדויקים או שירות מדויק שמחפש הגולש. אם אנחנו רוצים להיות ממוקדים ולייצר תנועה חדה ומדויקת, הרי שזו הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת בצורה חכמה.

דוגמה:

אם ברשותנו חנות למכירת מוצרי מזון לבעלי חיים ואנחנו רוצים למכור מוצר ספציפי כמו שק מזון 20 קילו לכלבים פרופלאן (דוגמה בידיונית כמובן), והמוצר קיים אצלנו בחנות, הרי שמדובר בביטוי ארוך ומדויק! ככל שהביטוי ארוך יותר, ממוקד יותר וכולל שם ודגם של המוצר, יש פה סיכוי גבוה מאוד להמרה. בשפה של השיווק קוראים לזה ביטוי כסף!

ביטוי כסף נוסף יכול להכיל ביטויים שבהם הגולש כבר מברר את המחיר ונמצא בשלב האחרון של החיפוש ועוד רגע שולף את כרטיס האשראי לרכישה כמו לדוגמה: שק מזון 20 קילו לכלבים מחיר, או עלות, בזול וכדומה. הגולש כבר לא מחפש מידע כללי אלא ממש ממוקד ברכישה. לכן יהיה זה חכם לזהות במחקר מילות המפתח את ביטויי הכסף, ולהיעזר בהם לטובת משיכת הגולש לביצוע הרכישה.

פוטנציאל שאינו מסחרי -ניווט באתר וחיפוש מידע

אחת הדרכים הטובות לייצר תנועה לאתר היא ללא ספק באמצעות שימוש במילות מפתח בהן אנו מזהים שהגולש מחפש מידע על מוצר מסוים או על נישה מסוימת. עכשיו תעלה לכם בראש השאלה- למה לי להשקיע בגולש שאינו מעוניין ישירות לרכוש באתר שלי? אז יש לכך כמה סיבות:

  1. מתן ערך לגולש- הערך שתיתנו לגולש יגרום לו לחבב ולאהוב אתכם ואת האתר שלכם.
  2. מיתוג- הגולש יזכור היטב מי העניק לו מידע חיוני ושימושי ויתכן שישוב ויחזור למותג ממנו קיבל את הערך הגבוה ביותר.
  3. חימום לקוחות פוטנציאליים- ככל שהגולש יכנס יותר ויותר פעמים לאתר, הרי שהוא התחמם, נותן בנו אמון, מעריך את המותג ולבסוף גם יבצע רכישה ואולי אפילו יותר מרכישה אחת (במיוחד אם זה מוצרים מתכלים כמו מזון, או שירות שדורש מספר פגישות).

ככה עושים את זה בצורה חכמה, מכיוון שההשקעה בתכנים באתר היא תמיד לטווח הארוך ולא רק לטווח הקצר. שזירת מילות מפתח נכונות, תסייע לכם לעמוד במשימה זו.

מילות מפתח כלליות

מילות מפתח כלליות בעלות נפחי חיפוש גבוה הן לעניות דעתי בשלבים הראשונים מיותרות לחלוטין, להתחיל מראש להילחם על ביטוי של 6000 חיפושים חודשיים כאשר סיכויי ההמרה ממנו הם נמוכים הם השקעה לא נבונה בעליל ואף פוגעת במאמצי ההמרות שלכם באתר.

מתי זה נכון? כאשר יש לכם מותג חזק ואמין, עם לא מעט תנועה והמרות, וחשוב לכם להיות מובילים בתעשייה ובנישה שלכם! שוב, מדובר כאן לחלוטין באגו מכיוון שמילת מפתח עם מילה אחת, היא נטולת פוטנציאל המרות, אבל מצד שני, כל בעל אתר רוצה להיות מדורג עליה ולו רק בשביל להראות שהוא מספר 1 בנישה. – אגו כבר אמרתי?!?
ניתן להגיע לזה תוך כדי תנועה כאשר מתחילים לבנות את התשתית של ביטויי הזנב הארוך, יצירת תכנים שמתחילים בדירוג של 4-5 מילות מפתח, לאחר מכן 3 מילים ולבסוף כשמגיעים לשיא, ניתן לחזק ביטויים עם מילת מפתח הבנויה מ2 מילים או אחת. זה למעשה השפיץ של הפירמידה של מילות המפתח עליו דיברתי בתחילת המאמר.

טרנדים ומחקר מילות מפתח עדכני

אחד הדברים שחשוב לזכור במחקר מילות מפתח הוא שנפחי החיפוש עשויים להשתנות אפילו על בסיס רבעוני או חצי שנתי. מה לעשות, ישנם ביטויים שעולים בחיפושים, יש את אלה שיורדים, ויש גם כאלה שנותרים יציבים. 

לכן, גם כאשר מכינים מחקר מילות מפתח רציני ומקצועי על ידי מקדם אתרים מקצועי הבקיא בתחום, חשוב מידי פעם לעשות בדיקה ולעדכן את המחקר עם דגש על נפחי החיפוש. לעיתים אנחנו עלולים לגלות אוצרות- הכוללים עליות בביטויים שהתמקדנו בהם אך מפאת נפח חיפוש נמוך לא שמנו עליהם דגש, וכעת ניתן להתמקד בהן יותר ועשות תיעדופים חדשים לקידום הביטויים של האתר שלנו. בקשו תמיד מחקרים תקופתיים שישקפו את המצב האמיתי ואל תסתמכו על מחקרים בני שנה שנתיים או יותר.

כלים לביצוע מחקר מילות מפתח

אחת הבעיות בעיקר בקרב בעלי אתרים שאינם בקיאים בעולם הקידום או שנמצאים בתחילת דרכם בתחום, היא ללא ספק קבלת תובנות- האם מבצעים עבורם עבודה טובה. גם בתחילת דרכי עוד לפני שנכנסתי לעולם הקידום שילמתי שכר לימוד לא קטן על קידום לא מוצלח מלא בהבטחות סרק. אז הפעם אני רוצה להפנות אתכם לכמה כלים שיכולים לעזור לכם לקבל קצת מידע על מילות המפתח ונפחי החיפוש.

כלים חינמיים

טרנדים עם גוגל טרנדס

גוגל טרנדס לא מעניק לנו נפחי חיפוש אלא יותר מתמקד ברמת הפופולריות של מילת מפתח מסוימת שאנחנו רוצים לראות אם היא במגמת עליה ושווה להשקיע בה או שלא. מדובר על שימוש באחוזים ולא בנפחי חיפוש. לחצו על הקישור, הזינו את הביטוי שמעניין אתכם וקבלו את התוצאה של גוגל לרמת הטרנדיות של הביטוי בשנה האחרונה. ניתן כאמור לשנות תקופה, פילוחים ולשחק עם הממשק על מנת לקבל תובנות.

גוגל סרץ' קונסול- כלי מנהל האתרים

כלי מנהל האתרים של גוגל אמנם אינו מציג נפחי חיפוש, אך הוא מציג לפניכם מידע מאוד מעניין כמו מהן מילות המפתח עליהן מדורג האתר, המיקום שלהן בגוגל, מה הCTR שלהן קליקים והופעות. כל אלה מופיעים תחת לשונית ביצועים.

אין לכם עדין סרץ' קונסול באתר? היכנסו לקישור הזה לחצו על קדימה מתחילים, מלאו אחר ההוראות ופתחו אחד לאתר שלכם. בנוסף לביטויים וכל המידע החשוב, תוכלו לקבל עדכונים שוטפים על האתר, במידה וגוגל מזהים בעיות באתר ושולחים לכם התראה למייל.

מתכנן מילות המפתח של גוגל אדס

מריצים קמפיינים בגוגל אדס? מעולה! אתם יכולים להיעזר ללא תשלום ולקבל נפחי חיפוש מדויקים של מתכנן מילות המפתח של גוגל אדס. אין לכם גוגל אדס? אין בעיה. אתם תוכלו לקבל מידע אבל הוא יהיה מידע חלקי עם טווחים, מכיוון שגוגל לא רוצים לחלוק בחינם את המידע שלהם. הדרך להתגבר על כך היא לייצר קמפיין ממש זול בעלות מינימלית ואז תוכלו לקבל מידע של יותר מטווחים של נפחי חיפוש, אלא תוצאות מדויקות. לא בא לכם להוציא כסף? גם זה בסדר- אבל תיאלצו בכלי זה להתבסס על טווחים בלבד. לחצו על הקישור הזה ואחריו על למעבר אל הכלי לתכנון מילות המפתח והתחילו לעבוד.

אוברסוג'סט- הכלי הנפלא של ניל פטל

הכלי של ניל פטל הנו כלי ותיק שיעניק לכם מידע על מילות מפתח בעברית בישראל בלחיצה על הקישור הזה. עם זאת, הכלי אינו חינמי לגמרי והוא מאפשר 3 חיפושים יומיים כך שללא תשלום אתם די מוגבלים אם ברצונכם לבצע מחקר מקיף. מדובר על כלי איכותי ואמין ביותר ומומלץ.

כלים מעולים בתשלום

יש 2 כלים מעולים שאני אוהב לעבוד איתם במחקר מילות מפתח והם: Kwfinder וגם Semrush. אציין כי שניהם מעולים ומעניקים נפחי חיפוש מאוד מדויקים שכן הם שואבים את המידע מגוגל. לסמראש וגם לKwfinder יש גרסאות חינמיות או גירסת ניסיון שניתן להיעזר בהן. אם אתם מחפשים מילות מפתח על בסיס חודשי, ההמלצה שלי היא ללכת על גירסת הבסיס של Kwfinder המעולה. בסמראש תידרשו להירשם למערכת ותקבלו גירסה מוגבלת לביצוע מחקר מילות מפתח.

צריכים מחקר מילות מפתח מקצועי? רוצים עזרה יעוץ או ליווי בקידום אתרים? צרו קשר מלאו את פרטיכם ואשמח לעמוד לרשותכם, או התקשרו או שלחו ווצאפ ואשמח לעמוד לרשותכם.

אהבתם את התוכן? אודה לכם אם תעשו לייק תדרגו ותשתפו- זה עוזר לי לגדול ולייצר עוד תכנים איכותיים בבלוג.

5/5 - (1 vote)
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן