גוגל לעסק שלי GMB גוגל מיי ביזנס

מה זה גוגל לעסק שלי- גוגל מיי ביזנס

תוכן עניינים

גוגל מיי ביזנס

גוגל לעסק שלי GMB היא פלטפורמה חינמית של גוגל המשרתת עסקים פיזיים וקיימים באונליין. על מנת שלעסק יהיה גוגל לעסק שלי, הוא חייב שתהיה לו כתובת פיזית. הכתובת הפיזית, מהווה הבסיס ונקודת הפתיחה ליכולת להשתמש ולפרסם בפלטפורמה החינמית שגוגל מציעה לבעלי העסקים.

גוגל לעסק שלי- מה כל כך מיוחד בה? למה זה טוב לעסק?

אחד היתרונות שמעניקה הפלטפורמה באופן כללי היא תנועה אורגנית חינמית לחלוטין מתוצאות מנוע החיפוש. יש לGMB לא מעט יתרונות בין אם יש לכם אתר או אם אין לכם אתר אינטרנט. למעשה עד לא מזמן היה ממש אפשר לבנות אתר אינטרנט על בסיס הפלטפורמה של גוגל, אולם לאחרונה התבשרנו על ידי גוגל שהיא מבטלת את האתרים ומפנה ישירות אל התוצאות במפות גוגל- קישור לידיעה.

הפלטפורמה מאפשרת נוכחות ממשית על גבי השירות המחובר לה- גוגל מפות, וכן, הופעה בתוצאות החיפוש של המיקומים. אם כל זה לא מספיק, ניתן גם לזכות במיקומים טובים יותר באזורכם אם יש לכם המון המלצות טובות ודירוגים חיוביים מלקוחות עבר שדירגו אתכם. זהו ללא ספק אחד השירותים הטובים והחזקים שיש לגוגל להציע לכל בעל עסק, שממש יכולים לעזור לו לייצר המרות והכנסה מהפלטפורמה. ארחיב על כך בהמשך המאמר.

גוגל מיי ביזנס- דאשבורד

אז מה מיוחד בה ולמה היא טובה לעסק שלי?

קישור לאתר

בגוגל לעסק שלי ניתן להזין המון פרטים שקשורים לעסק. בין היתר גם קישור לאתר. נכון, זה לא קישור שגוגל סופרים או נותנים לו כוח, אבל כמו אתרי אינדקסים, גם GMB מאפשרת הוצאת קישור על מנת שהגולש אכן יול להגיע אל האתר שלכם, ולהתרשם מהשירותים או המוצרים שיש לכם להציע לו. זה חשוב מאוד במיוחד לבעלי אתרים, שרוצים נוכחות בתוצאות החיפוש של גוגל.

הוראות הגעה

אם עד לפני כמה שנים היה רק השירות גוגל מפות של גוגל, הרי שכיום יש גם את וייז, וזה מוסיף המון כערך מוסף בשירותים של הניווט וההגעה אל בית העסק. גוגל מיי ביזנס מאפשרת לכם ללחוץ על קישור ולקבל ממש הוראות ניווט לעסק מאדם שנמצא בדרכים ומחפש את בית העסק שלכם. יתרון עצום להיות גם שם וגם בגוגל מפות- כי אם אתה לא שם… אתה לא קיים- דיגיטלית 😉

שמירה על גבי המפה

שמירה היא אופציה נחמדה המאפשרת לגולש לשמור את בית העסק על גבי המפה שלו. יש כמה אפשרויות שגוגל לעסק שלי מציעים. הוספה למועדפים, סימון עם דגלון שאנחנו מעוניינים להגיע לנקודה של בית העסק, תוכניות נסיעה וסימון כמקום עם כוכב- כלומר כזה שחשוב וקרוב לליבו של הגולש. בסך הכול פיצ'ר ממש מדליק.

חיוג לבית העסק

אם פעם היינו צריכים לגשת לאתר, להגיע לצור קשר, להעתיק את מספר הטלפון של העסק ורק אז לחייג, הרי שגוגל החליטו לחסוך לנו את התהליך המייגע הזה. בGMB גוגל מאפשרים לנו להתקשר לבית העסק בלחיצת כפתור -התקשר.

אם חושבים על זה, זה מפתיע מכיוון שזו התנהלות שמזכירה לנו אתר לכל דבר. אם יש פיצ'ר שהוא סופר מגניב ומועיל להמרות זה חיוג והוראות הגעה (ניווט) מכיוון שבשניהם הלקוח יותר קשר מיידי עם העסק וכוונתו היא בדרך כלל חמה מאוד (הוא מכיר אותנו, יודע במה אנחנו עוסקים ועכשיו הוא מגיע אלינו או מתקשר- לבירור פרטים או ביצוע רכישה של מוצר או שירות- וגם אם לא, זה ממש קרוב!

נייוט לעסק באמצעות Google my business

דירוג על ידי משתמשים \ לקוחות קיימים ולקוחות עבר

הוכחה חברתית היא ללא ספק ההוכחה הטובה ביותר. עכשיו אם היא מגיעה משירות של גוגל שגם מן הסתם בוחן את הדירוגים- היא עוד יותר אמינה! הדירוגים של גוגל לעסק שלי נחשבים לאמינים ביותר שיש ברשת וכאלה שקשה לזייף אותם. גוגל יודעים לזייף ולסנן פרופילים מזוייפים.

לכן, המלצה בפלטפורמה הזו של גוגל היא המלצה אמיתית וחמה. היא תורמת מאוד לאמינות המותג ומחזקת אותו. מעבר לכך, היא תורמת רבות כאשר היא מתנוססת בתוך האתר ויכולה לעזור לגולש להבין שהוא הגיע למקום מומלץ באמת ולא כזה שבעליו של האתר זייף לעצמו כל מיני ביקורות פיקטיביות כדי לשכנע אותנו לקנות משהו. זה מה שנקרא החותמת עם הפלומבה! אין כמו לקוחות עבר והווה שמרוצים- להפנות אותם לגוגל מיי ביזנס כדי שידרגו את העסק שלכם ויכתבו כמה מילים חמות- זה ממש משמעותי.

שעות פעילות

הרבה פעמים יוצא לי לבקר באתרים שמעניינים אותי, אבל משהו חסר… כן- שעות הפעילות. זה חשוב מכיוון שכשגולש רוצה להתקשר או להגיע לבית העסק הפיזי (זיכרו אנחנו מדברים על עסקים קיימים ואמיתיים ולא על אתרים) כדאי לפחות שיהיו שעות פתיחה בצור קשר או בפוטר. הרבה פעמים אין את זה וגוגל לעסק שלי מאפשרים להזין את הנתונים האלה, לעדכן אותם ואפילו להתאים אותם לחגים של כל מדינה ומדינה. זהו פיצ'ר שלכאורה אולי נתפס כשולי, אבל בעיני הוא חשוב מאוד לגולשים. לא משנה באיזה שעה תיכנסו לפרופיל הגוגל לעסק שלי של אותו בית עסק- גוגל כבר יכתוב לכם אם הוא פתוח, אם הוא עומד להיסגר בקרוב, אם הוא סגור או מתי יפתח בפעם הבאה.

מוצרים

יש לכם מוצרים שאתם מוכרים באתר? נהדר! גוגל מיי ביזנס מאפשר לכם לייצר מכירה של מוצרים ישירות מהפלטפורמה שלו, כאילו זו חנות האינטרנט הרשמית שלכם. אתם יכולים להעלות מוצרים, לכל מוצר כמה תמונות, להעלות תיאור שם לכל מוצר, אפילו כמה עולה כל מוצר וכדומה ולהפנות בקישור לרכישה באתר שלכם. פשוט, חביב ומגניב.

שירותים

שירותים הם למעשה הקטגוריה של הפעילות שלנו- באיזה נישה אנחנו פועלים- מה אנחנו עושים. השירותים שלנו הם התמצית של הפעילות העסקית שלנו המשוקפת בצורה תמציתית ופשוטה לגולשים. כאשר יש התאמה בין המיקום והשאילתה של הגולש, הגוגל מיי ביזנס שלנו יקפוץ ויוצג בפני הגולש (בדסקטופ ובמובייל).

לכן, שווה מאוד להשקיע מחשבה כאשר בונים את הפרופיל של העסק בפלטפורמה, כולל ביצוע מחקר מה הגולשים מחפשים ואיך הם מחפשים אותנו או את השירותים שלנו.

קטגוריות

הקטגוריות באות לעשות לנו חיים קלים ולייצר סוג של חלוקה של השירותים או המוצרים לפי נושאים מרכזיים. כאמור גם לכל קטגוריה ניתן להוסיף תמונה, מלל קצר, כך שיהיה לגולש ברור לאן הגיע ומה הוא יכול לקבל כאן. פשטות- זה כל הסיפור!

שאלות ותשובות

הרבה פעמים יש לגולשים שאלות שדורשות הסבר או הבהרות מצד בית העסק. גוגל השכילו והחליטו להוסיף פיצ'ר נחמד שבו הגולש יכול לשאול שאלות והבעלים משיב כמו שאלות ותשובות. זה עונה על הצורך של הגולשים מצד אחד, אבל גם נותן ערך מוסף לגולש ומשמש כיחידת תוכן רלוונטית לחיפוש של הגולשים. לכן היא משמעותית.

ביקורות+ בקשת ביקורות

כבר דיברנו על הביקורות קודם בסקשן של דירוג על ידי הגולשים. אבל… יש פה חלק שהוא ממש שיווקי ומגניב שגוגל חשבו עליו. גוגל מאפשרים לבעלים של גוגל לעסק שלי, להעתיק קישור ולשלוח אותו לכל מי שהוא רוצה במגוון פלטפורמות, על מנת לקבל עוד דירוגים על העסק.

ככה, גם אם אין לכם דירוגים עדיין, אבל יש לכם הרבה מאוד לקוחות עבר מרוצים, כל שעליכם לעשות זה להעתיק את הקישור ולשלוח אותו אליהם. כמובן תוסיפו טקסט נחמד שמבקש בצורה יפה ומנומסת מהם כלקוחות עבר, לדרג אתכם. תסבירו את הערך שיש להמלצה ולדירוג של העסק שלכם- ואני די בטוח שרוב האנשים יסכימו לדרג לפחות, וחלק גם יוסיפו המלצה כתובה לפרופיל ה GMB שלכם.

קבלת הודעות

בגוגל חשבו על מגוון רחב של פתרונות שיווקיים ומאפשרים לכם לקבל ישירות לנייד שלכם או למייל את ההודעות של הגולשים ששולחים לכם הודעות ב GMB. מניסיוני הדבר לא מאוד שמיש, אבל היי- זה עוד פיצ'ר שמסייע לכם כמשווקים, להיות זמינים ונגישים ושירותיים ללקוחותיכם. מי שעושה את זה בצורה חכמה, יכול ליהנות מכלי שיווקי נוסף שהוא מגניב ביותר לעסק שלכם.

הוספת תמונות

יש לכם עסק יפה, מושקע, מזמין- אז למה שלא תעלו תמונות שלו לחשבון הגוגל מיי ביזנס שלכם? תמונות הן דרך מעולה גם להתברג בתוצאות במנוע החיפוש של גוגל וגם על הדרך לנסות ולמשוך את הגולש שיכול להיות הלקוח הפוטנציאלי שלכם. אז כן, תשקיעו- כי צילום תמונות יפות של העסק יכולות לסייע גם במיתוג שלו.

הזמנות- לתפקד כחנות

על הכלי הזה אני לא ארחיב מעבר לעובדה שגוגל מאפשרים לכם להפוך את הפרופיל שלכם בגוגל מיי ביזנס לסוג של חנות על ידי התממשקות עם האתר שלכם. אישית, מעולם לא השתמשתי באופציה הזו, אבל היא בהחלט יכולה להניע תנועה אורגנית לאתר שלכם ולהגדיל לכם את התנועה באתר והרכישות.

פוסטים

כתבתם הכנתם העליתם לאתר ואפילו השקעתם עם תמונה יפה בפוסטים שלכם. עכשיו, למה לא להיעזר גם ב GMB כפלטפורמה נוספת להפצת המסרים שלכם ולקבלה של עוד תנועה אורגנית חינמית מגוגל?

הידעתם כי GMB היא הפלטפורמה היחידה שבה אתם יכולים לפרסם בדיוק את אותו התוכן שמופיע אצלכם באתר וזה לא ייחשב לכם כתוכן משוכפל?
כן- גוגל מאפשרים לעשות העתק הדבק וגם הנעה לפעולה בפוסטים. אתם יכולים להפנות לדף המקורי, אתם יכולים לשים כפתור התקשרות, פרטים נוספים, רכישה ועוד. בקיצור- עוד דרך נפלאה בפלטפורמה המעולה הזו לייצר עוד תנועה ולידים כמעט ב0 מאמץ.

דוח ביצועים ואנליטיקה

אם חשבתם שגוגל לא בודקים ומודדים כל דבר במוצר הזה- תחשבו שוב. גוגל מאפשרת לכם להיכנס לדאשבורד שמציג לכם הרבה מאוד פרמטרים ומזכיר מאוד את גוגל אנליטיקס, אבל ייעודי אך ורק לGMB. בדאשבורד תוכלו לקבל מידע על הביצועים של הפרופיל שלכם כגון: כמה אינטראקציות היו לכם בדף של גוגל לעסק שלי, כמה שיחות הגיעו מהפלטפורמה, הודעות, הזמנות, כמה אנשים ביקשו ניווט לבית העסק וכמה הקליקו כדי להיכנס לאתר שלכם.

אם כל זה לא מספיק לכם, בסוף כל חודש, גוגל שולחים את דוח סיכום הביצועים לכל העסקים המחוברים לגוגל מיי ביזנס. ממש שירות נחמד.

פרסום ממומן- חיבור לגוגל אדס

אישית, מעולם לא ניסיתי או התנסיתי בפרסום בגוגל אדס דרך הפלטפורמה הזו. אישית, אני לא ממליץ למי שאינו מקצוען, לפרסם בכלל בגוגל ממומן. אז אם חשוב לכם לשמור על כספכם- תימנעו מזה למרות שזה אמור להיות פשוט ונוח.

סיכום

גוגל מיי ביזנס היא נכס נדלני אינטרנטי מהמעלה הראשונה. אני משתמש בה עבורי ועבור לקוחותיי על בסיס שוטף כדי לדחוף ולמנף קטגוריות, מוצרים ואפילו פוסטים שמופיעים אצלם באתר. הכלי הזה הוא כל כך טוב וכל כך בגישה שיווקית, כך שאני חושב שלא לקחת אותו בשתי ידיים יהיה פיספוס גדול מאוד.

למרות שמדובר בכלי של גוגל ולא בכלי ששייך לכם- אני עדיין ממליץ לכל בעל עסק להשתמש ולהיעזר בGMB כפלטפורמה החינמית והמעולה שתסייע לכם במאמצים השיווקיים שלכם וללא עלות.

5/5 - (2 votes)
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן