יועץ קידום אתרים

יועץ קידום אתרים

תוכן עניינים

מהו יועץ קידום אתרים?

יועץ קידום אתרים הנו איש מקצוע המומחה בקידום אתרים ומעניק שירותי ייעוץ קידום אתרים לחברות וארגונים המעוניינים לשפר את הנראות הדיגיטלית של האתר שלהם ברשת האינטרנט. תפקידו של יועץ לקידום אתרים הנו לסייע במגוון נושאים הקשורים  לקידום האורגני של האתר וכוללים בין היתר:

  •       אפיון האתר, היררכיה ותפריטים באתר
  •       ייעוץ קידום אתרים של צד שלישי אובייקטיבי וניטרלי לגבי אתר מקודם
  •       זיהוי ליקויים טכניים של SEO והענקת המלצות
  •       ייעוץ קידום אתרים במבחר נושאים חשובים לאתר:

o      מחקר מילות מפתח

o      תכנון עץ אתר

o      העברת אתר

o      שיקום לאחר פגיעה מעדכון גוגל

o      תכנית עבודה שנתית

o      בניית אסטרטגיית קישורים חיצוניים

o      בדיקת אובר אול כללית לאתר

  •       הענקת דוח או מסמך המלצות לטיפול באתר.

חשיבה-תכנון- אסטרטגיה

אם רוצים להבין לעומק את ההבדל בין מקדם אתרים ליועץ לקידום אתרים, ניתן לראות כי ההבדל נעוץ בשני פרמטרים מרכזיים.

יועץ קידום אתרים אינו אחראי על קידום האתר בפרקטיקה.

יועץ קידום אתרים

תפקידו של יועץ קידום אתרים הוא לחשוב, להבין, לתכנן אסטרטגית קידום נכונה ולבסוף להתוות את הדרך לאחר בחינה מדוקדקת של האתר. יועץ לקידום אתרים למעשה מעניק את ההמלצות וההנחיות שלו המבוססות לרוב על ניסיון עשיר בקידום אתרים והתמודדות עם אתגרים מתחום הקידום האורגני. יועצי קידום אתרים לרוב הם אנשים שראו לא מעט דברים- מוזרים ומשונים כמו גם חיוביים. הניסיון של יועץ קידום אתרים והמקצועיות של יועץ SEO הוא הדבר שכל כך חשוב לכל עסק ואתר אינטרנט. יועץ לקידום אתרים הוא למעשה הזום אאוט- בעל המקצוע שמתבונן מלמעלה בזום אאוט ויכוון את בעלי המקצוע כיצד לנסוע בכבישים המהירים על מנת להגיע ליעד כמה שיותר מהר. יועץ קידום אתרים אינו מבצע פיזית את עבודת הקידום.

ווידוא שתוכנית הקידום מיושמת

יעוץ קידום אתרים - אילוסטרציה

אם עד כה כתבתי כי יועץ לקידום אתרים אינו אחראי בפועל על קידום האתר, הרי שחלק מתפקידו (וגם כאן זה תלוי בהסכם בין הצדדים) של יועץ קידום אתרים הוא לוודא כי האסטרטגיה שלו בוצעה, ושהיא בוצעה כהלכה. הרי שמתן המלצות של יועץ SEO אינן יכולות להישאר באוויר- צריך שיהיה מישהו שיוכל לעקוב ולבקר את העבודה המבוצעת ולוודא שביצוע התוכנית האסטרטגית פועל כהלכה.

 

מתי מומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ קידום אתרים

בניית אתר חדש

מתכננים לבנות אתר חדש? מעולה! אל תרוצו ישר לחברה לבניית אתרים! כן, שמעתם אותי נכון. הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה איש מקצוע – יועץ קידום אתרים -שיסייע לכם בשתי משימות חשובות בהנחה שמדובר באתר מקודם:

  1.   תכנון ואפיון חכם מבחינת הקידום האורגני של האתר
  2.   ביצוע העברת אתר חלקה

תכנון ואפיון אתר חדש

אחד היסודות עליהם נשען הקידום האורגני הוא מחקר מילות מפתח. המחקר מסייע בבניית התפריטים באתר תוך שימוש חכם במילות המפתח החשובות והתחרותיות בנישה של העסק והאתר. לאחר שיוצרים את השלד, או נעזרים בשלד של האתר הישן- אם הוא בנוי בחוכמה ומתאים לקידום אורגני, ניתן לסיים משימה זו ולעבור לשלב הביצועי- כלומר, להעביר לעיצוב האתר ותכנות.

תכנון נכון וחכם של הקטגוריות, תתי הקטגוריות, התפריט האדר והפוטר, יכולים להיות קריטיים לקידום האתר החדש. המטרה של יועץ קידום אתרים היא לזהות את נקודות החולשה שהיו ולהפוך אותן לנקודות עוצמה שיבואו לידי ביטוי בתפריטים ובאפיון הסופי של האתר.

 

העברת אתר- המשימה החשובה לשמירת הדירוגים

החלק השני של בניית אתר מההיבט של הקידום האורגני הוא העברת אתר. הרבה פעמים כאשר מבצעים שינויים באתר ולא מקפידים על כמה כללים שיכולים לסייע ולשמור על המיקומים של האתר, לאחר ההעברה האתר עלול לחטוף מכה קשה שתתבטא לרוב בירידות חדות בתנועה האורגנית לאתר, מה ש"מרסק"  את הקידום האורגני.

לכן, בכל בניה של אתר חדש שבא להחליף אתר נוכחי, כדאי לקחת יועץ קידום אתרים מומחה על מנת שיתייחס לנושא הקידום והעברת האתר בכובד ראש- הקפידו על העברת האתר שלכם ולא לזלזל בנושא.  בהעברת אתר יש להתייחס למבנה האתר, להיררכיה באתר, שמירה על התכנים, הכותרות, הטייטל, הדיסקריפשן ועוד המון פרמטרים המשפעים על דירוג האתר וקידומו במנועי החיפוש- אבל את זה כבר יגיד לכם יועץ SEO.

כבר יצא לי לראות כיצד אתרים התרסקו לאחר העברת אתר לא טובה, ושתקופת השיקום של האתר לאחר מכן לקחה לא מעט זמן. לכן זהו רכיב קריטי, שיועץ הקידום האורגני אמור לסייע ולהעניק פתרונות מעשיים להעברת אתר.

 

יעוץ ניטרלי ונטול פניות לגבי עבודת קידום באתר

קידום אתרים- הדרך הנכונה

תחום הקידום הנו תחום מעט בעייתי וישנם לא מעט אנשים המתיימרים להיות מקדמי אתרים. בפועל, לעיתים הם לא מבצעים את עבודתם כהלכה ולכן נוצר משבר אמון בינם לבין הלקוח. לכן, לא מעט פעמים בעלי אתרים פונים לייעוץ קידום אתרים חד פעמי על מנת לקבל חוות דעת מקצועית וניטרלית לגבי איכות הקידום של המקדם את האתר.

לעיתים בהיעדר תוצאות ראויות, וכאשר הלקוח חווה התעלמות או שהוא לא מקבל מספיק פניות לאחר קידום של יותר מחצי שנה- שנה, נדלקות הנורות האדומות. תפקידו של יועץ קידום אתרים הוא לבחון את העבודה ולהעניק תשובות- האם הקידום איכותי או שלא. האם מבוצעת עבודה רצינית ומקצועית באתר, או שמא מורחים אותו בסיפורים. זה מה שנקרא חוות דעת מקצועית לכל דבר- גם בתחום הקידום האורגני.

ייעוץ קידום אתרים ליצירת תשתית ראויה לקידום לאתר

יש בעלי אתרים שאינם מעוניינים לשלם על ריטיינר (תשלום חודשי קבוע) על קידום אתרים, והם מעדיפים לקחת מישהו שייעץ להם כיצד לעשות תשתית נכונה לאתר- בשפה המקצועית קוראים לזה אופטימיזציה. כאמור, אופטימיזציה חד פעמית היא רק חלק קטן ממערך הקידום האורגני של האתר ולא אחת יצא לי גם להסביר זאת ללקוחות, אך בסופו של יום הלקוח הוא זה שמקבל את ההחלטה הסופית.  תפקידו של יועץ SEO הוא להסביר מה נדרש לביצוע, עם זאת ישנם יועצי קידום אתרים שיבצעו זאת בעצמם או שיפנו לקולגות ואנשי מקצוע שהם סומכים עליהם שיבצעו עבודה טובה.

התמודדות וטיפול בענישה של גוגל

אחד האתגרים הכי מעניינים וקשוחים של יועץ לקידום אתרים הוא להתמודד עם אתר שספג עונש מגוגל. יש לא מעט סיבות מדוע אתר יכול להיענש, והאתגר הגדול, הוא להוציא את האתר מ"ארגז החול" של גוגל ולהחזיר אותו לפעילות מלאה ותקינה בתוצאות החיפוש. יועץ SEO משופשף, יצליח לזהות את הבעיה ומהותה ולנסות להציע פתרונות יצירתיים ומחוץ לקופסה.

עם זאת חשוב לזכור כי לצאת מענישה של גוגל זה אתגר מורכב ומסובך, והעלויות הן בהתאם.

 

ייעוץ קידום אתרים בנושאים טכניים חשובים

זיהוי ליקויים טכניים של SEO באתר

אחת הרעות החולות כמעט בכל אתר אינטרנט מתחילה בליקויים טכניים של SEO. זה יכול להיות כפילויות חוסר שכפול של כותרות, טייטלים, דיסקריפשנים ועוד. יועץ קידום אתרים אמור לסייע לכם לפתור את הבעיות הללו. כאשר מומחה SEO עובר היטב על האתר שלכם ומכין לכם דוח מפורט לביצוע ותיקון ליקויים של קידום אורגני, דוח ליקויים טכניים של SEO הנו חשוב ולפעמים קריטי לאתר.

יועץ SEO יעניק לכם תמונת מצב עדכנית לגבי האתר, יבחן ויתעדף עבורכם משימות שהן הכי קריטיות לביצוע ומה פחות חשוב, ובכך יסייע לאתר שלכם "לצאת מהפקקים". כלומר, למנוע מצב שבו 3-5 ולפעמים יותר דפים, מתחרים על אותו הביטוי בגלל לדוגמה שהטייטל משוכפל וגוגל לא מצליח להחליט איזה דף הוא הנכון או המתאים ביותר לשאילתה של הגולש.

דוח קניבליזציה- הדפים שאוכלים דפים אחרים

 אם יש משהו מתסכל ביותר זה ללא ספק קניבליזציה באתר. למה הכוונה? בהמשך למה שכתבתי קודם על עמודים שמתחרים אחד בשני- הם גם פוגעים בדירוג האחד של השני במיקומים ומכיוון שגוגל מזהה שמספר עמודים מתחרים על אותו הביטוי. לכן, כאשר יש קניבליזציה- ריבוי דפים המתחרים על אותו הביטוי, יהיה קשה מאוד לדרג את האתר על ביטוי שיגיע לטופ 3 הנחשק!

תפקידו של יועץ קידום אורגני במסגרת ייעוץ קידום אתרים המתמקד בנושאים טכניים של SEO הוא לחקור ולזהות קניבליזציה באתר, לבחון מה ניתן לעשות, ולהעניק ללקוח המלצות לטיפול בבעיה. את הדוח ניתן להוציא לעיתים בתוכנות קידום מעולות דוגמת SEMRUSH, רק שזה מתאים לאחת מתוכניות הפרימיום היקרות של החברה, מה שמקטין את החשיפה לדוח הזה, אך בהחלט ניתן לקבל מושג לגבי היווצרות קניבליזציה באתר.

מה שחשוב בנושא זה, אינו נוגע דווקא לדוח, אל יותר בניתוח והבנת הבעיות שבאתר, והדרכים וההמלצות של יועץ SEO כיצד ניתן לפתור אותן בצורה עניינית וחכמה, ומבלי לפספס יותר מידי דפים ותוכן באתר.

זיהוי דפים המעניקים שגיאה 404 ותיקונם

אחד האתגרים של כל יועץ קידום אתרים הוא בין היתר לזהות ליקויים שהם משמעותיים אך קלים לתיקון. הודעת שגיאה 404 – הדף לא נמצא היא אחת הדרכים הטובות והחשובות לטפל בבעיות של קישורים שבורים או מחיקת דפים מהאתר בשל שלל טעויות כמו למשל שינוי סלאג ואי ביצוע של הפניות 301

יועץ קידום אורגני יזהה דפים אלה וימליץ לכם על אילו הפניות כדאי לכם לבצע ולאילו דפים מומלץ להפנות את הקישור השבור. פעולה זו כשלעצמה, משפרת את הסריקה של האתר, מקטינה שגיאות ומשפרת את בריאות האתר בצורה משמעותית וחשובה ביותר. ריבוי של דפי 404 מהווה דגל אדום למנוע החיפוש של גוגל כאל אתר מוזנח שאיש לא מטפל בו, ותגובה בתוצאות החיפוש היא בהתאם. לכן, גם כאן הייעוץ הנו חשוב ביותר לכל אתר.

 

המלצות טכניות לשימוש בנתונים מובנים וסכמות

אחד הטרנדים הלוהטים בשנים האחרונות הוא השימוש בסכמות לשיפור הנראות והנוכחות הדיגיטלית של האתר בתוצאות מנועי החיפוש. לדוגמה יש  נתונים מובנים חשובים שיכולים לסייע לנו כמו:  סכמת שאלות ותשובות, סכמת וידאו, סכמת כיצד עושים (לאתרי DIY), עסק מקומי, סכמה למתכון, לארגון ועוד… כל הנתונים המובנים הללו יכולים לייצר שטח "נדלני" גדול יותר בתוצאות החיפוש והעשרתו מסייעת לכם לבלוט מהמתחרים.

יועץ SEO יכול להעניק לכם המלצות טובות לגבי השימוש בנתונים המובנים, על מנת לקבל ייעוץ קידום אתרים שיעניק לכם ולאתר שלכם את האפקט המקסימלי להופעה טובה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.

אהבתם את התוכן? אודה לכם אם תעשו לייק ותשתפו- זה עוזר לי לגדול ולייצר עוד תכנים איכותיים בבלוג.

4.5/5 - (15 votes)
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן