שדרוג והעברת אתר

שדרוג אתר והעברת אתר

תוכן עניינים

שדרוג אתר והעברת אתר- המשימה שרוב סוכנויות הדיגיטל מפחדות ממנה

מהי העברת אתר?

הרבה פעמים כאשר בעלי אתר רוצים לבצע שדרוג אתר ולרענן אותו הן מבחינה ויזואלית או בין אם להחליף שרת או שינוי של הסיומות (סלאגים) ועוד, הם צריכים לבצע פעולות מסוימות על מנת לשמר את המיקומים של האתר שלהם בגוגל.

ברוב המקרים הנפוצים, העברת אתר יכולה להוביל לירידות משמעותיות בתנועה האורגנית ולפגוע במיקומים, אם היא אינה מבוצעת כהלכה.

מניסיוני הרבה בהעברות אתרים, יצא לי לראות לא אחת אתרים שממש התרסקו בעקבות העברת אתר כושלת, ואשר תהליך השיקום של האתר לקח כמה חודשים טובים, תוך השקעה של לא מעט אנרגיות על מנת לחזור לבסיס ולעצור את הנפילות.
הסטטיסטיקה מראה כי גם אתר שעושה העברה טובה יחווה בדרך כלל ירידה של 30% בתנועה האורגנית לאתר. הניסיון שלי מעט שונה ועומד על סביבות ה16% וגם הם לרוב משתפרים לאחר חודש של ירידה (הסברים בהמשך). הרעיון אינו להשתחצן על הישגים, כי אם להראות שניתן לעשות את זה נכון, ולפעמים גם לנצח את הסטטיסטיקות!


לכן, במאמר זה, אשמח להעניק לכם מעט מידע מניסיוני האישי בתחום על מנת שתוכלו לבצע העברת אתר חלקה ככל הניתן. מוכנים לאתגר? אז בואו- מתחילים…

מתי מבצעים שדרוג והעברת אתר?

  • שדרוג אתר- שינוי עיצוב
  • החלפת דומיין
  • שינוי סלאגים (מעברית לאנגלית או להיפך)
  • החלפת שרתים (אחסון)

ברשותכם אני רוצה להרחיב מעט על כל נושא מכיוון שחשוב מאוד להבין את המהות של השינוי ומדוע יש לבצע את השדרוג אתר והעברת אתר בליווי מומחה קידום אתרים בעל ניסיון שמכיר את הנושא מקרוב וכיצד להתמודד עם כל הבעיות האפשריות (עד כמה שניתן כמובן).

שדרוג אתר- שינוי בעיצוב האתר

שדרוג והעברת אתר

שדרוג אתר היא פעולה מבורכת, במיוחד כאשר מדובר בשינוי עיצוב וביצוע UX המשפר את חוויית המשתמש. המהות הכללית כיום היא שהאתרים יהיו מהירים, נגישים, ידידותיים לגולש\משתמש ומעוצבים בצורה נעימה וחכמה לשיפור חוויית הגלישה באתר.

לא מתייחסים לקידום האורגני ברצינות

אחת הבעיות אצל רוב בעלי האתרים, היא חוסר ההתייחסות לפן של הקידום האורגני. הם יכולים להשקיע שעות ואלפי שקלים על שיפור הנראות, שדרוג התפריטים, יצירת ממשק נוח סידור של השפה העיצובים מהירות הטעינה ועוד… אבל, ברוב המקרים יוצא לי לראות עסקים שמזניחים את הקידום האורגני בעת השינוי. 

הבעיה כאשר מתעלמים או לא מתייחסים לקידום האורגני, ולא נעזרים בשירותיו של יועץ קידום אתרים בעל ניסיון בהעברת אתר, האתר עלול לספוג מהלומה קשה ולרדת בדירוג מילות המפתח, מה שעלול לגרום גם לירידה בתנועה האורגנית לאתר. ברוב המקרים, אתרים מדורגים שכלל לא מתייחסים לקידום, עלולים להפסיד 40-70% מהתנועה האורגנית שלהם ולפעמים גם יותר.

לכן, אם אתם מתכננים לבצע שינויים ברמה הוויזואלית באתר- תמיד חשוב להתייעץ עם יועץ או מומחה קידום אתרים, על מנת להימנע מירידות קשות בתנועה האורגנית לאתר.

החלפת דומיין

החלפת דומיין אומרת למעשה- בואו נמחק את כל מה שהיה עד עכשיו ונתחיל הכול מהתחלה. לפעמים זה נכון מבחינה מסר או שיווקית, מכיוון שהאתר החדש לא כולל רכיבים רבים שהיו באתר הישן, ומטעמים אסטרטגיים, לא נרצה להמשיך עם אותו הדומיין. 

עד כאן הכול נפלא! אבל…. למה לא לנצל לפחות את העוצמה של האתר הישן- על מנת שניתן יהיה להעביר לדומיין החדש שאין לו כלל וותק (במרבית המקרים). למה לא לייצר לו קישורים שיכולים לחזק אותו ולתת לו בוסט מבחינת הקידום, מה שיכול לזרז את העליות בדירוגים ובתנועה האורגנית לאתר?

מבחינה אסטרטגית, גם כאשר עוברים לדומיין חדש, אם לא מדובר בשינוי השם של החברה או בשינוי שהוא ממש קריטי ומהותי, ההמלצה שלי היא לייצר קובץ הפניות 301. ההמלצה שלי היא שתעברו על האתר הישן, קחו את הדפים החזקים שלו, ומהם צרו קישורים באמצעות הפניות 301 מהאתר הישן לאתר החדש.

תנו לאתר הישן חודש-חודשיים לסייע בדחיפת העמודים החדשים באתר החדש ורק לאחר מכן, במידה ותחליטו להסירו באופן סופי, תוכלו להסיר אותו מהאוויר.

שינוי סלאגים

 מהו סלאג? הסלאג הוא הסיומת שמגיעה מיד לאחר הURL של האתר שלנו

דוגמה לסלאג: https://mywebsite.co.il/slug

לא מעט פעמים, כאשר אתר עובר שדרוג או שיפור ויזואלי, מתקבלת לעיתים קרובות גם החלטה לשינוי בצורה של הסלאגים. שינוי צורה הכוונה היא – העברה מסלאגים בשפה העברית לאנגלית או להיפך. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה, אך בהיעדר התייחסות רצינית מבחינת הקידום האורגני ייתכן שמהלך כזה יכול לגרום לנזק רציני ביותר.

על שינוי סלאג והשלכותיו

שינוי של סלאג יכול לייצר בעיות רציניות אם לא מבצעים אותו בצורה נכונה. למעשה, ברגע שמבצעים שינוי בסלאג של דף או פוסט קיים שהיה מדורג לסלאג אחר- אנחנו כביכול מוחקים את הדף שהיה, ומתחילים מהתחלה. מה זה אומר? זה אומר שכל הדירוגים שהדף או הפוסט היו מדורגים עליהם נמחקו, ונתחיל לראות ירידה בדירוג הביטויים ומילות המפתח שהיו מדורגות בתוכן הזה.

על מה חשוב לשים לב כשמשנים סלאג?

ככלל, כאשר מבצעים שינוי לסלאג, יש לבצע זאת בזהירות רבה. אתם רוצים לשנות את הסיומת? אין בעיה. 

  • ראשית העתיקו את הURL של הדף הנוכחי (הישן) ושמרו אותו בצד לשימוש בהמשך. 
  • כעת, בצעו שינוי לסלאג של הדף ובצעו שמירה.
  • העתיקו את הURL החדש ושמרו אותו בצד.
  • כעת פתחו תוסף של הפניות 301 והדביקו במקומות הנכונים את הURL הישן
    ובחלק השני את הURL החדש- אליו תרצו לבצע את ההפניה. 
  • במידה ויש אפשרות, בצעו שמירה.
  • כעת בצעו בדיקה- הקלידו את הURL הישן, וודאו כי הוא מעביר לדומיין עם ההפניה החדשה.
  • במידה ולא- חזרו לתוסף ההפניות ונסו לשים בדומיין הישן כתובת רלטיבית (כלומר ללא הURL אלא רק לדוגמה את הסיומת של הסלאג הישן:
    /my-old-slug/  בעוד שההפניה לדף החדש צריכה להיות הURL המלא
    לדוגמה: https://mywebsite.co.il/new-slug
  • שמרו ובצעו בדיקה.
  • במידה וכן- מעולה סיימתם!
  • במידה ולא- חזרו לתוסף ההפניות ובצעו בדיקות עד שתראו שעובד.

החלפת שרתים

החלפת שרתים

החלפת שרתים ברוב המקרים אמורה לסייע לנו במעבר משרת איטי שעולה לאט, לשרת מהיר וריספונסיבי- כזה שמגיב מהר ואשר יש לו אופציה של CDN המסייע לנו בעצם להציג את האתר בכל מיני מקומות בעולם תוך קיצור מהירות הטעינה של הדפים באזורים ספציפיים. מעבר לשרת מהיר, אמורה ברוב המקרים לשפר את מהירות הטעינה ולהשפיע בצורה חיובית על האתר ודירוג מילות המפתח.

אז על מה חשוב לשים לב כשעוברים שרת?

  1. לוודא שהשרת החדש יותר מהיר
  2. שהוא תומך בתקנים עדכניים
  3. שכולל CDN המסייע בטעינת האתר
  4. שיש לו PHP עדכני 
  5. שהעבירו את האתר בשלמותו כולל הכול:
    1. טייטלים
    2. דיסקריפשנים
    3. כותרות h
    4. תוכן בכל דף
    5. קישורים פנימיים
    6. ועוד…

כיצד תבצעו העברת אתר חלקה

ביצוע שינויים והעברת אתר חלקה כוללים מעבר קפדני על הרבה מאוד משתנים שאותם אזכיר מיד. החשיבות של המעבר על הפרטים כמו גם ווידוא שהכול מעודכן בטבלה מסודרת, הם ללא ספק הדרך הנכונה לביצוע העברה בצורה הכי טובה שיש.

אז מה צריך להכין?

בצעו סינון לעמודים שאין להם כניסות

אחד הפרמטרים החשובים בביצוע העברת אתר הוא לדעת לבצע תיעדוף להעברת העמודים. נכון, גם אם יש לנו 200 או 500 עמודים באתר, יש בוודאי ערימה רצינית של דפים שאין להם בכלל כניסות או עם ממש מעט כניסות.

על מנת להימנע מבזבוז זמן ומשאבים, ולהימנע ממאמץ מיותר בטיפול בעמודים מיותרים אלה, יש לבצע תיעדוף של העברה רק של העמודים החשובים!

איך נזהה את הדפים האלה? ניכנס לגוגל אנליטיקס, נסמן את התאריכים של השנה האחרונה. כעת נרצה לסנן את העמודים לפי כמות הכניסות בשנה.

ניכנס ל: התנהגות-> תוכן אתר -> כל הדפים. נשנה את התאריך לשנה האחרונה

כעת, נרצה לסנן את כל הדפים שלא מועילים ויש להם פחות מ15 כניסות בשנה מתנועה אורגנית (בממוצע זה כניסה וקצת בחודש- מה שלא משתלם לנו, וכמובן שניתן לשנות את הרף לבחירתכם כמובן).

כעת לחצו על הכפתור בצד שמאל למעלה – ייצוא.

יצוא נתונים מגוגל אנליטיקס

 תוכלו לשמור כקובץ אקסל או קובץ Google Sheets, לבחירתכם, ואז לסמן רק את הדפים החשובים. כל מה שאינו עומד במה שהגדרתם (15-20 כניסות בשנה האחרונה) נוכל לסמן ולהסיר ולהוסיף לטבלת ההפניות שלנו- לטבלת הפניות 301.

הכינו טבלה של הפניות 301.

בצד אחד יהיו כל הURLים של האתר הישן ובצד השני שימו את ההפניות לדפים החדשים או לסלאגים החדשים שלכם. אם אין לכם דפים מתאימים, בצעו הפניה לדף הכי מתאים או הכי קרוב לנושא המדובר של הדף הישן.

עדיין מתקשים למצוא דף כזה? בצעו הפניה אל דף הבית- זה גם יעזור לחזק את העמוד הכי חשוב באתר.

בצעו צ'קליסט של הדפים שעוברים

ככלל אני ממליץ שכל דף שעובר צריך להיות מוגדר הURL הישן, החדש וכל הדברים שיש לבדוק לפני שמעלים את האתר ממצב של סביבת פיתוח (תוודאו שהאתר סגור לסריקה! ) לעליה לאוויר.

מה כדאי לבחון?

מה חשוב לבדוק לפני העברת אתר

העברת אתר היא פרויקט קשוח. לכן כל דבר מבוצע בקפידה ונבחן כמה פעמים היטב.
אז מה בעצם הופך העברת אתר למאוד מוצלחת? התשובה פשוטה- לשפר את הדף!
למה הכוונה? אם לדוגמה חסר לדף כותרת h1 נדאג להוסיף ונוודא שסימנו זאת.
אם לא היה טייטל או דיסקריפשן- נוודא שבסביבת הפיתוח יהיו תגיות מטא תקינות.
נוודא שכל התוכן עבר ושיש לנו כותרות, נוסיף סכמות ועוד רכיבים שיכולים לתרום לקידום הדף, והכי חשוב נתעד הכול בטבלה- זה סוד ההצלחה!

עשיתי לא מעט העברות אתר מאוד מוצלחות ב5-6 שנים האחרונות. מהתבוננות ראשונית זיהינו כי תמיד אחרי ההעברה יש ירידה שנעה בין 10-16% מהתנועה האורגנית של חודש קודם, ובחודש שלאחר ההעברה מתחילים לראות עליות ושיפור בתנועה האורגנית לאתר.

למה זה קורה? כי אנחנו למעשה נותנים כבוד לדפים, יוצרים הפרדה באמצעות טייטל ודיסקריפשן שונים, ומעניקים כוח נוסף לכל דף ומוודאים שכל המידע שאנחנו מכינים עומד בסטנדרטים הנדרשים על מנת שהדף ייסרק בצורה תקינה (לדוגמה מקסימום 60 תווים בטייטל ו155 או פחות לדיסקריפשן.

סיכום

העברת אתר זה פרויקט מורכב ביותר המצריך את מירב תשומת הלב לכל הפרטים הקטנים. לכן, אני ממליץ לכם להיעזר בשירותיו של איש מקצוע- מקצוען שמכיר היטב את הנושא ויש לו המון ידע ובעיקר ניסיון בהעברת אתרים. היעזרו ביועץ קידום אתרים שיצעיד אתכם בבטחה בהעברת האתר על מנת לשמור על המיקומים ועל מנת לשמור על התנועה האורגנית הנכנסת לאתר שלכם על בסיס חודשי.

צריכים עזרה עם העברת האתר שלכם? צרו עימי קשר ואשמח להעניק לכם שירות.

אהבתם את התוכן? אודה לכם אם תעשו לייק ותשתפו- זה עוזר לי לגדול ולייצר עוד תכנים איכותיים בבלוג.

4.5/5 - (15 votes)
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן