קידום אתרים מחיר ועלות

כמה עולה קידום אתרים- המדריך המלא

תוכן עניינים

קידום אתרים מחיר- כמה עולה קידום אתרים בגוגל

נושא העלות של קידום אתר היא אולי אחת השאלות הכי נפוצות בתחום. אנשים שואלים, ובצדק, כמה עולה קידום אתרים. עם זאת חשוב להבין כי לפעמים זוהי אינה השאלה הנכונה! השאלה הנכונה שצריך לשאול היא לא בכמה או בנושא עלות קידום אתר, אלא דווקא בתועלת- מה כולל קידום אתרים? או מה אתם תקבלו במסגרת הריטיינר החודשי שלכם?

לצערי, עולם הקידום האורגני רווי באנשים שמתיימרים להיקרא אנשי מקצוע והם לא!  לא כל מי שצופה בסרטונים איך מקדמים אתר אינטרנט הופך בן לילה למקדם! ממש לא והישמרו. נזק של מקדם לא מקצועי יכול לפגוע באתר ולכן אני ממליץ לכם לקרוא היטב מאמר שכתבתי על איך בוחרים מקדם אתרים מקצועי/ חברת קידום אורגני. קידום אורגני מקצועי כולל המון ידע, ניסיון, ניסוי וטעיה והשתפשפות בתחום אולי הכי דינאמי ומאתגר שיש בדיגיטל.

פרמטרים ושיקולים המשפיעים על עלות קידום אתרים

רגע לפני שעוברים למספרים, בניסיון להבין כמה עולה קידום אתרים בגוגל, אני ממליץ לכם לנסות ולהבין את השיקולים והפרמטרים שמשפעים על עלות הריטיינר של קידום אתרים אורגני. חשוב לזכור כאשר רוצים לקדם אתר ולבצע קידום אתרים מחיר והעלות של הריטיינר החודשי משתנים בין אתר לאתר. ברשותכם, אני אציג אותם כרשימה ומיד אחר כך יבוא הסבר על כל רכיב.

אלו הרכיבים שמשפיעים על עלות הריטיינר החודשי שלכם:

* גודל האתר

* הנישה של האתר רמת התחרותיות בנישה

* קידום מותג או לא מותג

* אתר תדמית מול סחר (איקומרס)

* מורכבות האתר

* תוכן

* קישורים חיצוניים

* קידום ללא קישורים

* מוניטין החברה המקדמת

כמה עולה קידום אתרים

בואו נצלול קצת לעומק

גודל האתר

לגודלו של האתר יש משמעות גדולה ברוב המקרים על השיקול הכספי. לרוב, אתר גדול מצריך עבודת אופטימיזציה והתאמה של התוכן למנועי החיפוש ולגולשים. העובדה שנדרשת עבודה רבה ומספר שעות גדול בעבודה על הרבה דפים באתר לאורך תקופה ( כמו למשל רק ביצוע אופטימיזציית on page לעשרות עמודים בחודש, מייקרת מאוד את הריטיינר.

 

הנישה של האתר ומידת התחרותיות

הרבה אנשים בכלל לא מבינים עד כמה הנישה משפיעה על העלות. למה בעצם? מכיוון שנישה תחרותית כמו לדוגמה קידום אתרים, עורכי דין, מוצרי בריאות ועוד… הן נישות תחרותיות בטירוף! המשמעות היא שצריך להשקיע המון זמן, אנרגיה, מחשבה, אסטרטגיה ותוכן- על מנת להצליח להיכנס ולהתברג בנישות התחרותיות. ככל שהנישה תחרותית יותר, ככה נדרשים יותר אמצעים ושעות עבודה כדי להצליח ולהביא תוצאות. לכל אתר ולכל נישה של קידום אתרים מחיר שונה ומשתנה הן בהתאם לרמת התחרות בנישה, וכמובן גודל האתר כפי שציינתי קודם.

נישה ייחודית ונטולת תחרות? קל יותר להתברג על הרבה ביטויים, ולכן זה צריך להיות משוקף גם בעלות לא גבוהה ביחס לפרמטר זה.

 

קידום מותג או לא מותג

יש הבדל גדול גם במידת האחריות וגם ברמת הקלות לקידום של מותג אל מול עסק אנונימי. מותג, ברוב המקרים יהיה קל יותר לקדם הודות למידת המוכרות שלו ושל מוצריו או שירותיו בשוק הישראלי או העולמי. עם זאת, רק בשל מידת האחריות על שם המותג וקידומו, כמו גם כמות היחס והשעות לטיפול הולם במותג הם משמעותיים כשמתרגמים את זה לכסף ולעלות הריטיינר.

 

אתר תדמית מול סחר (איקומרס)

אתרי תדמית הם אתרים שמוכרים לגולש דימוי, שירות ברוב המקרים והם יחסית פשוטים ברוב המקרים ואין בהם המון התעסקות. מכינים תוכנית, אסטרטגיה, מבססים הכול על מחקר מילות מפתח שביצענו, ורצים עם אסטרטגיית תוכן שיכולה לרוץ קדימה לשנה.

אתרי סחר המוכרים כאתרי איקומרס, הם יותר מורכבים. כאן יש קטגוריות, תתי קטגוריות ומוצרים שצריך למכור. ברוב המקרים הרבה מוצרים!  המשמעות היא שנדרשת עבודה משמעותית החל ממחקר מילות מפתח על הקטגוריות של המוצרים ועל המוצרים, ניטור ומעקב מיקומים, ניסוי ותיקון ושוב ניסוי ותיקון, עד שמגיעים לנקודת האופטימום שמובילה מוצר לטופ 5 או טופ 3 במנוע החיפוש כדי שנצליח למכור. כמו גם לנסות להתברג בגוגל שופינג אורגני ולקבל רכישות ללא עלות.

כאן, נדרשת הרבה אנרגיה, שעות עבודה ומשאבים כדי לדחוף אתר סחר שגם יש לו לא מעט מתחרים ותחרות, שיש להם השפעה בתמחור הסופי. לכן, כשרוצים לבצע קידום אתרים מחיר הריטיינר של איקומרס \ חנות מקוונת, יהיה גבוה מכיוון שנדרשת המון תשומת לב ועבודה על הרבה מוצרים וקטגוריות. הרבה עבודה- מגדילה את כמות ההשקעה והעלויות.

 

מורכבות האתר

בתשובה לשאלה כמה עולה קידום אתרים נכנסת גם רמת המורכבות של האתר שיכולה גם היא להוות פקטור בעלויות.
לאתר מורכב נדרשת יותר תשומת לב ואנרגיה. לפעמים רמת ההשפעה של הקידום האורגני באתרים כאלה היא מורכבת, וזה משתקף לרוב במחיר ללקוח.

תוכן

עד כמה שזה ישמע מוזר, התוכן הוא אחד הרכיבים הכי חשובים ואולי הכי יקרים בקידום אתרים. עכשיו חלק מכם ירימו גבה ויגידו- מה אתה מקשקש, יש לנו היום תוכנות AI ואת צ׳אט GPT, שכותב מאמר של 1000 מילים ב5 דקות!

אז זו הטעות הכי גדולה! תוכן איכותי הוא תוכן חכם שנכתב על ידי אדם ולא מכונה. זה תוכן עם חשיבה וערך מוסף שיש לו מה לחדש לגולש ולא לצטט או להעתיק מאחרים. זה לא חכם! ובגלל זה כמו גם היכולת של גוגל לזהות מאמרי AI ולהעניש אותם במהירות! כתבתי פוסט מקיף על הנושא וממליץ לכם לקרוא.

אז תוכן חכם ואיכותי עולה לא מעט כסף, מה שאומר שהוא ״מועמס״ על הריטיינר. ככל שנדרשים יותר תכנים, ככה הריטיינר שלכם יגדל. תוכן ברמה גבוהה המשמש לקידום אתרים מחיר יקר ויכול לנוע מ200 ש"ח ומעלה למאמר של 500 מילים. ההשקעה בתוכן חכם ואיכותי היא קריטית להתקדמות של האתר שלכם. אם הריטיינר שלכם עלה ואין לכם שינוי בכמות התכנים או שעות העבודה המושקעות באתר, אז כדאי שתידלק לכם נורה אדומה.

 

קישורים חיצוניים

השגת קישורים חיצוניים לאתר בין אם זה בהחלפה, פוסט אורח או קניה עולים כסף. זה יכול להיות הזמן שמשקיעים בסחר וזמן עם מקדמים אחרים על החלפת קישורים, כתיבת תוכן שעולה כסף או זמן, או קניית קישורים מבורסת האתרים הגדולה של ספקי הקישורים. כל אלה מהווים רכיב חשוב בריטיינר. יותר קישורים משמעה עלות ריטיינר גבוהה יותר.

 

קידום ללא קישורים

כל מי שמכיר אותי יודע שאני מתנגד באופן כללי לקידום עם קישורים. לא אכנס פה לפירוט כי כתבתי על קידום ללא קישורים בהרחבה, ולכן שיטת העבודה שלי היא קידום אתרים ללא קישורים!

המשמעות של שיטה זו היא השקעה מרובה באתר, בתכנים, באופטימיזציה, בליקויים טכניים ועוד…

קידום זה, מצריך דגש על תוכן איכותי ועבודת Hands on על האתר. לרוב העלות תהיה זהה לזה של אתר רגיל, אבל זה תלוי ביעדים והמטרות ובעיקר בכמות בתוכן לאתר.

 

מוניטין החברה המקדמת

הפעם מדובר דווקא בפרמטר שמתייחס להיצע והביקוש לחברה המקדמת את האתר. ככל שהחברה גדולה ומוכרת בתחום, ובעלת מוניטין טוב, כך כמו בשוק החופשי, הסיכוי שהריטיינר מלכתחילה יהיה גבוה מהרגיל.

כמה עולה קידום אתרים באמת

מחיר של קידום אתרים

אז עכשיו, אחרי שקיבלתם תמונת מצב, אתם יכולים לצלול קצת לתשובה לשאלה- כמה עולה קידום אתרים. הסקאלה שאני מציג היא כללית ביותר ועשויה להשתנות בין המקדמים או חברות הקידום האורגני השונות. הריטיינרים כלליים לאתרים תחרות בינונית. כמובן שכל תוספת כמו תכנים, קישורים חיצוניים ועוד.

ריטיינרים

מודל התשלוםעלות הריטיינרתיאור וביאור של עלות ביחס למחירלמי מתאים
חודשיעד 1000 ₪לא להתקרב נמוך מידי וזה אומר הכול.לא מתאים לעסקים
חודשי1500-2500 ₪ ריטיינר קטן- מתאים בעיקר לקידום אתרי תדמית בנישה לא תחרותיתעסקים קטנים
חודשי2500-4500 ₪  ריטיינר בינוני המתאים לאתר בינוני בנישה עם תחרות בינונית או לאתר סחר בינוניעסקים בינוניים ואיקומרס
חודשי4500-10,000 ₪ ריטיינר המתאים בעיקר למותגים ולאתרים גדולים מאודעסקים גדולים ומותגים

 

עלות שעתית לקידום אורגני

מודל התשלוםעלות הריטיינרתיאור והסברלמי מתאים
שעתי150 ₪ מקדם אתרים בתחילת הדרך- ג'וניורעסקים קטנים בתחילת הדרך- שמוכנים לתת הזדמנות
שעתי150-350 ₪ מקדם אתרים עם 3-5 שנים ניסיוןעסקים קטנים בינוניים
שעתי350-550 ₪ מקדם אתרים מעל 6 שנות ניסיון עם ניסיון עבודה עם מותגיםעסקים בינוניים- גדולים ואתרי סחר
שעתי550-1000 ₪ ומעלהמקדם אתרים מעל 6 שנים המקדם אתרים בחו"ל וסטארטאפיםעסקים בחו"ל וסטארט אפים

לסיכום

לפני שאתם שואלים כמה עולה קידום אתרים, תבדקו מי מקדם, מה אתם מקבלים, ומהו הערך המוסף של הקידום האורגני של האתר שלכם. הישמרו ממחירים נמוכים, ופקחו עיניים על הגבוהים.  זכרו לעשות סקר שוק כדי להבין היכן תתקבל התמורה הטובה ביותר לכספכם- כדי שלא תתאכזבו.

אהבתם את התוכן? שתפו אותו בבקשה- זה עוזר לי לייצר עבורכם תכנים איכותיים נוספים.

Rate this post
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן