בניית-קישורים

קניית קישורים והחלפת קישורים

תוכן עניינים

קניית קישורים והחלפות- הקדמה

לא מעט מקדמי אתרים ובעלי אתרים חושבים ומבינים כי קישורים לאתר היא הדרך הטובה ביותר לדחוף ולקדם את האתר שלהם. בעולם הקידום האורגני, קיימת גישה או אסכולה הטוענת כי קישורים לאתר- בין אם הוא ותיק או בין אם הוא חדש, תסייע מאוד לקידום האתר. במאמר זה ברצוני להציג את הגישה שלי, המבוססת על לא מעט ידע וניסיון בהקשר לנושא זה, ולהציג מספר רעיונות חדשים לקידום אתרים על מנת שתוכלו לקדם את האתר שלכם בצורה חכמה ובטוחה. אז בואו נצא לדרך.

מהי קניית קישורים

בניית קישורים

אם תשאלו את רוב המקדמים בארץ, תיווכחו לגלות כי אחת ההמלצות הגורפות שלהם תהיה לקנות קישורים לאתר. קניית קישורים משמעה לייצר תוכן- בדרך כלל בן 400 מילים או יותר כסטנדרט, וממנו להפנות קישור לאתר שלכם.

הרעיון של קניית קישורים הוא לייצר למעשה הצבעות מאתרים אחרים על האתר שלכם, ועל ידי כך, לגרום לגוגל לקבל את ההצבעות כהמלצה על האתר שלכם. הרי מי שמייצר קישור לאתר השקיע והמליץ, מכיוון שהוא אוהב אותו וממליץ עליו.

אז איפה הבעיה?

הבעיה מתחילה כאשר גוגל מדברים במדיניות שלהם על איסור ביצוע מניפולציות המפריעות או פוגעות בתוצאות החיפוש שלהם. כעת, אם נחשוב על זה, מי שמייצר את הקישור הנו בעל האתר או המקדם שבחר לדחוף את האתר שלו. איך שלא נהפוך את זה, הרי שקניית קישורים מהווה הפרה של המדיניות של גוגל.

אבל רגע אחד- האם גוגל יודעים זאת? בוודאי! האם גוגל עוצמים עיניים ומאפשרים את זה? כן, בצורה חלקית. לפני כמה שנים גוגל הורתה למפרסמים שכל הפניה מאתר פרסומי לאתר אחר תסומן בתגית ייחודית של פרסומת. כך, יהיה הרבה יותר קל לזחלן ולמנוע החיפוש לזהות את סוג ההפניה ולמפות את הקישורים שנכנסים לאתר בצורה טובה יותר.

אם נפשט זאת, גוגל מנסים להבין אילו מהקישורים הם קישורים טבעיים, שבהם הגולשים ממליצים מניסיונם ואהבתם על אתר מסוים, בעוד קישורים אחרים הם קישורים שבעל האתר או המקדם בונים לצורך חיזוק האתר ודירוגו במנוע החיפוש.

פרדוקס ובעיה- אז מה אפשר לעשות נכון?

בגדול, גוגל ממשיכים להעלים עין מבניית קישורים חיצוניים. הם מאפשרים זאת, כל עוד לא מדובר ב"חוות קישורים" של אתרי ספאם שכל מטרתם היא רק להמליץ (להוציא קישור) לאתר חיצוני ולגרוף הון לכיס. עדכוני פנדה ופינגווין, חיסלו את מרבית החוות קישורים הללו וגם הסבו לא מעט נזקים לבעלי אתרים שהיו מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל. כעת, חשוב לזכור כי יש לא מעט דרכים להגיע לטופ כולל קניית קישורים או החלפת קישורים, אך חשוב מאוד להבין את המשמעות של כל דרך או שיטה.

קניית קישורים- על מה חשוב להסתכל

אחת הדרכים להימנע מכניסה לרשימה השחורה של גוגל ומחיקה מתוצאות החיפוש היא באמצעות קניית קישורים מבוקרת וחכמה. למה הכוונה?

גם אם מחליטים לקנות קישור חיצוני לאתר שלכם, יש כמה פרמטרים שכדאי לבחון בשבע עיניים לפני שקונים קישורים. כתבתי על זה מדריך שלם: קישורים חיצוניים כל מה שרציתם לדעת.

אז בקצרה- על מה כדאי להתבונן?

  • רלוונטיות האתר המפנה לנישה שלנו
  • איכות התוכן שבאתר המפנה
  • מהו הדירוג של האתר בגוגל (דומיין רייטינג)
  • כמה מילות מפתח של האתר מדורגות בטופ 10 בגוגל (סיגנל של איכות)
  • כיצד נראה האתר- האם פשוט וגרוע, או אתר איכותי עם UX מעולה

רק לאחר שאנחנו מוודאים כי אכן מדובר באתר איכותי ניתן להמשיך לשלב הבא הכולל יצירת תוכן טוב בן 400 מילים ובחירה מושכלת של האנקור טקסט (הביטוי ממנו נוציא את הקישור) ולאיזה דף באתר הוא יפנה.

לכל אלה יש משמעות עמוקה שכן גוגל בוחנים היטב את כל הפרמטרים החשובים באתר החיצוני- תוכן, כותרות, תגיות מטא, קישורים יוצרים, תמונה, אלט על התמונה סוג ההפניה (הפניית מעקב או ללא מעקב- follow  או nofollow) אנקור טקסט ועוד. לכן, חשוב שבמידה ובוחרים לבנות קישורים, חשוב לעשות זאת בחוכמה!

איכות עולה על כמות!

יש מקדמים שבוחרים לדחוף אתרים באמצעות קישורים וזוהי מהות העבודה שלהם. הרבה מאוד קישורים מהרבה מאוד דומיינים שונים, לרוב מאתרים חלשים אשר נותנים אפקט של המלצה, אך לעניות דעתי המקצועית- מפספסים את המטרה.

בניית קישורים זה דבר חשוב אבל בתור יועץ קידום אתרים מנוסה וותיק בתחום אני מאמין בפתגם החכם שאומר "תפסת מרובה לא תפסת". כלומר לפעמים עדיף לקנות מעט קישורים איכותיים ואולי גם יקרים, על פני המון קישורים קטנים שאינם אפקטיביים. צריך להיות היגיון בתהליך הזה של קניית קישורים ברמת האיכות במיוחד!
יש אתרים שרכישת קישור מהם עולה כמה מאות או אלפי ₪ ואם תשאלו אותי- זה לגמרי מוצדק! מדוע? מכיוון שאלה אתרים חזקים, מבוססים, בעלי דומיין איכותי וסמכותי שגוגל מכירים ומעריכים. קישור אחד כזה יכול להיות שווה ערך ל10-20 קישורים קטנים. זו לא הלצה- זו המציאות וראיתי את זה במו עיניי.

החלפת קישורים

החלפת קישורים

אם עד עכשיו דיברנו על רכישה בתשלום של קישורים מאתרים חיצוניים, הרי שהחלפת קישורים היא תהליך דומה רק שהיא מבוצעת במסגרת "עסקה" של תן וקח. אתה נותן לי קישור שאני רוצה מאתר א', ואני בתמורה אעניק לך קישור מאתר ב' שלי. לכאורה מדובר במשהו לגיטימי, אבל שוב מקדם אתרים מנוסה חייב להבין כי רק מהתבוננות על הפרטים שציינתי למעלה וחישוב הכדאיות שלהם, הם הפרמטרים שיכריעו לגבי איכות ההחלפה.

אינני מציין כי החלפת קישורים היא דבר טוב או רע, אלא אומר כי גם בתהליך זה, במיוחד כאשר מדובר באתרי לקוחות ברוב המקרים, יש לנהוג במשנה זהירות, והפניות אך ורק לאתרים משלימים בנישה של הלקוח ולא חלילה לבצע החלפת קישורים אשר מבצעת הפנייה של קישור למתחרים, שכן הדבר יכול להיגמר רע.

חסרונות בהחלפת קישורים:

  • הקישורים יוצאים מאתר לקוח ברוב המקרים
  • המאמר שנכתב לרוב לא נכתב על ידינו (אלא אם סוכם אחרת)
  • תהליך ארוך ומייגע וגוזל זמן
  • נדרש ניהול משא ומתן מול מקדמים אחרים
  • העלאת הקישור ברוב המקרים היא איטית

יתרונות החלפת קישורים

  • קישור מהנישה מאתר מקביל
  • רלוונטיות גבוהה מאוד
  • איכות שנמדדה היטב על ידי המקדם
  • בחירה של האנקור טקסט שלנו (טקסט עוגן)
  • האתר מוכר ומדורג (בהנחה שנבחן בקפידה כמובן)

חלופות מעניינות לקידום האתר

אם עד כה זה לא קרה, אני מניח שרבים מכם ירימו גבה וישאלו אותי את השאלה הפשוטה: "אוקיי אבישי, אז איך אתה מציע לקדם את האתר?"
השאלה היא נכונה ולגיטימית ואני אציג לכם בכותרות את הפעולות שיכולות לסייע להזניק לכם את האתר בטווח של חצי שנה בצורה משמעותית ולפעמים, גם ללא צורך בקישורים חיצוניים (שוב, זה לא מזיק- אבל בהחלט לא הפעילות המרכזית שיש לבצע לדעתי המקצועית).

אז מהן החלופות

  • מהירות טעינת אתר!!! טפלו בה בדחיפות והשתדלו להגיע לציון 90 ומעלה במובייל.
  • בצעו מחקר מילות מפתח מעמיק ובחנו אם יש מילות מפתח שלא חשבתם עליהן בתחילת הדרך ויכולות להועיל לכם כיום.
  • בצעו דוח טירגוט לעמודים על פי מילות המפתח המדורגות ליצירת סדר והיררכיה של מה שייך לאיזה דף.
  • הכינו דוח ליקויים טכניים של SEO- ועבדו עליו מידי חודש. אתם תופתעו לגלות את ההשלכות של תיקון ליקויים אלה ומה זה עושה לאתר.
    • בצעו תיקונים לדפי 404 (במסגרת הליקויים- זה העדיפות העליונה).
    • בצעו תיקונים לטייטלים (חסרים, משוכפלים, ארוכים, קצרים).
    • בצעו תיקונים לכותרת h1 באתר (חסרה, משוכפלת, ארוכה, קצרה).
  • הכינו דוח ניצחונות מהירים- זהו ביטויים שהאתר מופיע בהם גבוה, וששינויים קלים בתוכן יכולים להזניק אותו לטופ 10.
  • וודאו שיש לכם קנוניקל באתר.
  • וודאו שמפת האתר תקינה ושהיא מופיעה ברובוטס.
  • בצעו איפיון לתכנים חדשים והשתמשו ב3-4 מילות מפתח בכל מאמר לשיפור הרלוונטיות.
  • פתחו את הבלוג באתר.
  • צרו קישורים פנימיים באתר.
  • טפלו בתפריטי האדר ופוטר- אלה יסייעו לכם וייצבו את התוצאות.

ויש כמובן עוד דברים שניתן לעשות ולכתוב עליהם ארוכות. אבל הבנתם את הכוונה שלי. חשוב להשקיע אנרגיות באופטימיזציה של האתר והעמודים הפנימיים, כי אלה יכולים להשפיע לא רק בטווח הקצר, אלא גם לטווח הארוך. להבנתי המקצועית וניסיוני, אלה הפעולות שהן הכי חשובות וקריטיות לכל אתר שאנחנו שואפים לדחוף ולקדם אותו ברמה האורגנית.

רוצים לרכוש ולקנות כמה קישורים? מעולה. לכו על זה. אבל חשוב להבין שהמהות היא תמיד האתר של הלקוח, ולא רק קישורים חיצוניים. זה המסר שחשוב לי להעביר לכל בעל עסק שאני עובד איתו.

נכון, זו גישה שונה ואולי קצת יוצאת דופן בתחום הקידום, אבל אני מצליח לראות תוצאות מרשימות, הודות לביצוע המשימות הללו בשוטף , ולקוחותיי נהנים מתנועה אורגנית איכותית שגם ממירה טוב יותר ומתורגמת לכסף!

אהבתם את התוכן? נהניתם לקרוא אותו? אני מקווה שמאמר זה עזר לכם מאוד. אודה לכם את תוכלו לשתף ולהפיץ- זה עוזר לי לגדול ולייצר עבורכם תכנים איכותיים נוספים.

4/5 - (8 votes)
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן