אופטימיזציה לאתר וכיצד לעשות זאת- אילוסטרציה של ענן מילים

אופטימיזציה לאתר- מאיפה מתחילים?

תוכן עניינים

אחד האתגרים הגדולים ביותר בקידום אתרים הוא ביצוע של אופטימיזציה לאתר. מדובר פה בתהליך ארוך ומורכב, המבוסס לעיתים על ניסוי וטעיה, שיפור ותיקון, מעקב וניטור של מילות המפתח, בחינה שוב ושוב של הביצועים והתוצאות, עד שמגיעים לנקודת האיזון. אז מה זה בדיוק? אופטימיזציה לאתר ואיך כדאי לעשות זאת נכון? את כל המידע תקבלו מיד.

מהי אופטימיזציה לאתר?

אופטימיזציה לאתר היא למעשה ההתאמה של הדפים \ פוסטים \ קטלוגים או כל סוג של מידע ואינפורמציה הקיימים באתר, כך שהם יתאימו בצורה מיטבית לסריקה ולהופעה בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש וכדי להיות אמיתיים ופרקטיים- בגוגל.

על מנת שאתר או דף יתאים בצורה מיטבית לסריקה ולהופעה בביטוי או מילת המפתח שאנחנו רוצים שידורג, צריכים לקרות כמה וכמה תהליכים במקביל לשיפור הנראות במנוע החיפוש

מה חשוב לבצע בתהליך אופטימיזציה לאתר

  • מילת המפתח חייבת לבלוט בטייטל
  • מילת המפתח צריכה להופיע בדיסקריפשן
  • חשוב שתופיע גם בכותרת h1 וגם במחרוזות נוספות של עוד כותרות בדף.
  • חשוב מאוד שהתיאור יהיה קשור לכותרת של הטייטל וגם יניע לפעולה את הגולש.
  • חייב להיות קשר סמנטי כמו גם ביטויים סמנטיים נוספים שבאים לחזק את הנושא המרכזי של המאמר. כך, למעשה אנחנו יכולים לחזק את התוכן שלנו ברמת האיכות שלו הטקסטואלית ולזכות לעוד כמה נקודות הערכה מגוגל.
  • חשוב כמובן שהתוכן יהיה בנוי מפסקאות קצרות וקלות לקריאה ולא בלוקים ארוכים של טקסט.
  • מומלץ לשלב תמונה אחת או יותר בתוכן שלנו עם טקסט חלופי הכולל את מילת המפתח שמטרגטים.
  • רצוי ומומלץ לשלב סרטון וידאו, אינפוגרפיקה, פודקאסט או כל עזר נוסף שיתמוך ויחזק את התוכן שלנו.
  • נוודא כי יש קנוניקל לדף

כותרות בדף

בכל דף צריכה להיות כותרת h1 אחת ולפחות עוד 2 כותרות של h2 וגם h3.
למה? מכיוון שהדבר מעניק היררכיה ויוצר סדר הגיוני במבנה של התוכן בדף. אני מניח שיש לא מעט שיחלקו עלי ועל האמירה הזו- אם כי היא אינה מוחלטת. אך אציין מניסיוני כי הרצף שציינתי בהחלט תורם לקידום האתר ויכול לשפר את הדירוג והמיקומים של מילות המפתח. לכן, אני כן ממליץ לשקול לחיוב כיצד לחלק את כותרות המשנה במאמר או בתוכן שאתם מעלים באתר שלכם.

תגיות מטא

תגיות מטא הן ממש כמו הכותרת שזועקת לתשומת לבו של הגולש והדיסקריפשן הוא תת כותרת שבאה לחזק לתמוך ולהניע לפעולה. בסופו של יום, המטרה שלנו היא לגרום לגולש ללחוץ או להקליק על המודעה האורגנית שלנו, ולא רק להיחשף אליה מבלי להקליק.

לכן, חשוב מאוד שבכל פעם שאנחנו רוצים לפרסם תוכן ייחודי שלנו, חשוב להקדיש תשומת לב גם לתגיות המטא, שכן הן יכולות לשפר פלאים גם את אחוז ההקלקה וגם לשפר את אחוזי ההמרה- במידה ועושים את זה בצורה חכמה ונכונה.  הקדישו תשומת לב למילת המפתח הראשית שלכם בדף, תנו את הדעת ליתרון שיש לכם על פני המתחרים שלכם, ואל תשכחו להניע לפעולה!

טקסט חליפי – אלט

ביצוע אופטימיזציה לאתר שלכם- בחורה עם לפטופ ואייקונים צבעוניים של קידום
 

טקסט חליפי נוצר אי שם בשנות ה90 כאשר האינטרנט היה איטי ולקח המון זמן עד שאתרים עלו. לכן הטקסט החליפי נועד לתאר מה יש בתמונה- או התיאור של התמונה.  כיום ניתן להיעזר בתמונה על מנת שתהיה מדורגת גם במנוע החיפוש האורגני של גוגל תמונות, מה שיכול להביא לאתר עוד תנועה אורגנית באמצעות שימוש פשוט בתמונות.

אז אם יש לכם תמונות, אל תתעצלו- שימו אלט עם מילת המפתח- זה יכול רק לעזור.

קנוניקל

אחד הנושאים החשובים בכל מערכת ניהול תוכן הוא הנושא של מניעת שכפול תוכן. בוורדפרס כאשר משתמשים בתוסף הקידום יוסט, הקנוניקל הוא אוטומטי, כלומר, כל דף מצביע על עצמו. במידה ויש לנו צורך, נבצע שינויים בצורה ידנית. עם זאת חשוב לזכור כי קנוניקל חשוב בכל מערכות ניהול התוכן ויש להתייחס אליו ברצינות, שכן גוגל מעניש במקרים של שכפול תוכן- קריטי במיוחד כאשר מדובר על חנויות איקומרס או ווקומרס.

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח והשימוש בו

אחד הנושאים שכל מקדם אתרים מקצועי צריך להתייחס אליו הוא הבסיס- וזה אומר מחקר מילות מפתח! המחקר הוא למעשה סוג של מפת ניווט המעניקה לנו מבט על ותמונת מצב לגבי כמות החיפושים החודשית של מילות המפתח בנישה שלנו. כל חברה מקצועית המבצעת קידום אתרים, חייבת להתייחס לנושא זה דיי בתחילת קבלת הפרויקט. 

מחקר רציני ועמוק נותן לנו פרספקטיבה באילו מילות מפתח כדאי לנו להתמקד, ובאילו פחות. למי יש יותר חיפושים חודשיים ומי יותר מבוקשת גם מבחינת PPC (מה שמעיד לרוב על דרגת הקושי בקידום של הביטוי). 

הרבה פעמים נוכל להשתמש ביותר מביטוי אחד בתוכן על מנת לקדם מילת מפתח. שם המשחק פה הוא רלוונטיות, וכאשר יש לנו 2 ביטויים ואנחנו יודעים את נפח החיפוש ורמת התחרות, נוכל לתעדף בצורה חכמה גם איזה ביטוי אנחנו רוצים לדרג ראשון ואיזה יהיה משני. 

אין יותר קבלת החלטות אינטואיטיבית או ניחושים- כי אם מבוססי תחרות ונפחי חיפוש והיכולת הריאלית להתברג בתוך זמן הקצר ביותר בטופ 10 בגוגל. על שימוש נכון במחקר מילות המפתח כתבתי בעבר. מוזמנים לעבור, לקרוא ולהחכים בנושא.

דחיסת מילות מפתח

הביטוי אולי נשמע מיושן ולא טוב, אך דעו לכם כי לדחיסת מילות המפתח יש משמעות עצומה בדירוגם של מילות המפתח בגוגל. יצא לי לראות במו עיניי הרבה מאוד פעמים, כיצד ביטוי שיש לו מעט מידי חזרות, או יותר מידי חזרות, השפעה על תוצאות החיפוש בגוגל ועל המיקומים. וודאו שאתם לא דוחסים יותר מידי את מילת המפתח ולא מעט מידי. הישארו באזור האחוז אחד של מנת לקבל חשיפה אולטימטיבית מגוגל.

סרץ' קונסול לעזרתכם

הרבה פעמים תוכלו להיעזר בסרץ' קונסול לביצוע אופטימיזציה מיטבית. הקונסול מעניק לנו למעשה את המיקומים הכי מדויקים של גוגל למילת מפתח שהאתר מדורג עליה. במידה ואנחנו מזהים הזדמנויות ורואים שיש למילת המפתח או לביטוי נפחי חיפוש, אפשר למנף את זה ולייצר אופטימיזציה לביטוי נוסף שהאתר יהיה מדורג עליו ובקלות יחסית.

אופטימיזציה לאתר באמצעות כלי ניטור צד שלישי

אחת הדרכים היעילות לבצע אופטימיזציה לאתר או לעשות ניסוי כלים יעיל לפעולות שביצענו באמצעות A/B TESTING  היא באמצעות שימוש בכלי ניטור צד שלישי. הרעיון הוא להציב לעצמכם יעדים ריאליים ולראות כיצד אתם מתקדמים עם הזמן בדירוג מילת המפתח כתוצאה מביצוע השינויים שביצעתם באופטימיזציה שלכם. אחת הדרכים שלי כאשר אני מבצע שינויים היא לתעד אותם, כמו גם את הדירוג של מילת המפתח שבה רציתי להתמקד כאשר ביצעתי אופטימיזציה לאתר או לדף מסוים.

תתעדו, תרשמו, ותבדקו כל הזמן מה עבד לכם ותלמדו הלאה כיצד לשפר וכיצד להתייעל גם בפעמים הבאות שתרצו לבצע אופטימיזציה למילות המפתח באתר.

סיכום

ביצוע אופטימיזציה לאתר הינו תהליך ארוך ומורכב. במאמר זה סקרתי עבורכם את מרבית הדברים שאני מקפיד לעשות, על מנת להגיע לתוצאות מיטביות. אז אם אתם רוצים להשתפר בדירוגים ולשכלל את השיטה, הקפידו לבצע את הפעולות שכתבתי במאמר זה- אין לי ספק שהוא יסייעו לכם להתקדם ולעלות בתוצאות החיפוש בגוגל.

בהצלחה 😊

אהבתם את התוכן? אודה לכם אם תעשו לייק ותשתפו- זה עוזר לי לגדול ולייצר עוד תכנים איכותיים בבלוג.

4.5/5 - (15 votes)
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן