עדכוני גוגל מרץ 2024 והסערות שבדרך

עדכוני מרץ של גוגל וההפתעות בהמשך הדרך

תוכן עניינים

2 בום- גוגל שיחררה לראשונה זה שנים 2 עדכונים קטלניים בו"ז

 חודש מרץ היה ללא ספק אחד החודשים המאתגרים ביותר בשנים האחרונות לאתרים ברחבי העולם. כבר תקופה ארוכה אנחנו עדים לכך שתוצאות החיפוש הן לא משהו- וזה עוד בלשון המעטה, והרבה אתרים ישנים או אתרים ספאמיים, פתאום עולים וצפים על פני השטח ולמעשה הורסים את תוצאות החיפוש של גוגל. אז מה בעצם קורה פה? מה קרה לגוגל?

בחודש מרץ- לראשונה מזה שנים, גוגל משחררת 2 עדכונים עוצמתיים בו זמנית. עדכונים שאמורים להעיד על מה צופן לנו העתיד- הן למשתמשים במנוע החיפוש, והן למקדמי האתרים.  בתאריך 5.3.2024 גוגל שיחרר עדכון ליבה ועדכון ספאם בו זמנית. בינתיים עדכון הספא- לפחות לפי גוגל הסתיים בעוד שעדכון הליבה כבר מעל 3 שבועות רץ ברשת ונותן אותותיו. בארה"ב יש דיווחים על פגיעות משמעותיות באתרים שהיו אתרים מובילים ופשוט נמחקו והספירה נמשכת…

מה קורה לגוגל

כמה שנים לאחר שפיתחו וקידמו את מנוע החיפוש, בגוגל פרסמו לא מעט הצהרת לגבי הקווים המנחים שלהם. אני עוד אתעכב על זה בהמשך. כעת, גוגל נסחפה למערבולת חדשה שהיא לא ממש תכננה להיגרר לתוכה- המלחמה על הבינה המלאכותית.

אם החברה מובילה בתחום למה נגררה?

מכיוון שגוגל היא מהחברות הוותיקות והמתקדמות בתחום הבינה המלאכותית. אך עם זאת, עד לפני שנה, לפני שנכנסה ChatGPT לזירה, גוגל דאגה לשמור את כל הקלפים צמודים לחזה ולא לשתף בטכנולוגיות שבהן היא משתמשת. הצטרפותה של ChatGPT יצרה מצב בלתי נסבל מבחינת גוגל- שבו טראפיק שהיה מגיע באופן טבעי למנוע החיפוש של החברה ומייצר לה כסף, כעת עבר לפלטפורמה אחרת שמתחרה בה. מבחינת גוגל- מן הראוי היה לתת לזה תשובה.


לתפיסתי והבנתי- הייתי בטוח שגוגל ירכשו את ChatGPT ובזאת תסתיים הסאגה, אבל זה לא קרה. במקום זה, צ'אט ג'יפיטי גרר את גוגל לזירה שהית עד כה שמורה רק לה, ובכך הכריחה את גוגל לייצר מוצר ראשוני במהירות, על מנת לעצור את הסחף של התנועה ממנוע החיפוש שלה והזליגה לבינה המלאכותית של צ'אט ג'יפיטי.

עדכוני מרץ 2024 של גוגל

מניפולציות למנוע החיפוש של גוגל

בגוגל כבר הצהירו בעבר ועד היום כי כל ניסיון להטות את תוצאות מנוע החיפוש של גוגל ייענו בענישה. זו אחת הסיבות מדוע טכניקות שהיו מקובלות בעבר כמו דחיסת מילות מפתח כבר לא רלוונטית כיום- גוגל מזהים ומענישים אתרים שמנסים להתברג כך לטופ של תוצאות החיפוש שלהם.

מה שאכתוב עכשיו עלול להרגיז לא מעט אנשים\מקדמי אתרים- אבל בכל זאת אכתוב. גם קניית קישורים או החלפת קישורים היא מניפולציה על מנוע החיפוש של גוגל. כאן מגיעה ההרחבה שלי עלי דיברתי בתחילת המאמר. שימוש בקישורים כיום- אינו באמת נחוץ לגוגל. גוגל יודעים לסרוק ולזהות לבד את כל העמודים באתר שלכם.

אם אתם עושים זאת במשורה- כלומר מעט ובצורה מדודה, ורק מאתרים איכותיים, ובתכיפות נמוכה- סביר להניח שלא תהיה בעיה. אם אתם משתמשים בזה בצורה עקבית כל חודש ומייצרים תוכן זבל עם קישורים חיצוניים על מנת לחזק את מילות המפתח באתר שלכם- זו מניפולציה שתגרור ענישה. בקיצור- חייבים לשנות כיוון ולחשוב אחרת. מה שהיה הוא לא זה שיהיה. הקידום האורגני השתנה- ויש לזה השלכות והן מתורגמות גם לעדכונים הנוכחיים של גוגל.

עדכון הספאם

עדכון הספאם בא לחשוף ולהסיר אתרים ספאמיים שמשבשים ועושים מניפולציות ופוגעים בתוצאות החיפוש בגוגל. הדגש של עדכון הספאם הוא בעיקר על אתרים שמשתמשים בקישורים חיצוניים- על מנת לקדם אותם בביטויים תחרותיים או לא תחרותיים. גוגל ממשיכה למעשה בתהליך של "טיפול" וענישה וניקוי של אתרים המשתמשים באסטרטגיה של בניית קישורים ממנוע החיפוש שלהם. אותם קישורים מגיעים לרוב מאתרים המשמשים חוות קישורים לאתרים אחרים, לרוב גם התוכן לא איכותי או תורם לגולש.

אם הולכים כמה שנים לאחור- זה מזכיר קצת את העדכונים האגרסיביים פנדה ופינגווין- שפשוט פירקו את הצורה לכמויות אדירות של אתרי אינטרנט. גוגל כבר שנים מצד אחד נלחמת בתופעה- אך מצד שני גם במידת מה מעלימה עין… מה יהיה בהמשך? קצת קשה לדעת, אך להערכתי כל הקידום האורגני הולך להשתנות מקצה לקצה.

עדכון הליבה- העדכון שנכון לכתיבת שורות אלה נמשך!

עדכון הליבה של גוגל בא לסמן את הדרך החדשה של גוגל. אם נתרגם את זה בפשטות- הייתי אומר חווית המשתמש והערך של התוכן לגולש. בעלי אתרים רבים מאז כניסתו בסערה של צ'אט ג'יפיטי לחיינו, התחילו להשתמש בכלי הזה על מנת לייצר תוכן. אני, באופן אישי, עקרוני ומוסרי- מתנגד מאוד לשימוש בכלי הזה ליצירת תוכן. אני מסביר הכול במאמר הזה.

אחת הבעיות של תוכן AI היא ללא ספק רמתו ואיכותו- והדבר הכי חשוב- הערך המוסף שלו! הרמה באנגלית היא אולי גבוהה מאוד, אבל כשזה הופך לעברית- הרבה דברים משתבשים בדרך. אם לא עוברים על התוכן ועושים לו הגהה, תיקונים ושיפוצים, זה יהיה תוכן- אבל לא קריא בעברית וגם לא נחמד.
איכות התוכן נגזרת בין היתר גם מהתועלת שיש לתוכן עבור הגולש. כאן, מרבית בעלי האתרים נופלים. מדוע? מכיוון שגם אם הם עוברים על התוכן, מתקנים ומסדרים ומשפצים- הוא חייב להעניק ערך מוסף כלשהו לגולש.

תוכן AI טוב ככל שיהיה, ברוב המקרים לא מסוגל לתת את האקסטרה מייל של הערך המוסף. לרוב מי שעושה את זה הם כותבי תוכן או בעלי המקצוע המומחים- שיש להם את היכולת לקחת את כל הנתונים ולהביא ולהגיש אותם כמנה עם ערך מוסף שהגולש יבלע בשקיקה ויודה לך!
העדכון הליבה של גוגל, בא לטפל בכל אותם אתרים שמשתמשים בתוכן AI על מנת לנצל לרעה את מנוע החיפוש ובעיקר כאלה שעושים זאת בהגזמה!

הפרמטרים של גוגל 2024

הפרמטרים לזיהוי תוכן איכותי

ישנם כמה פרמטרים שגוגל יכול לזהות אם התוכן שלכם איכותי
(
AI אני מניח שיש לו סגמנטים משלו שאותם הוא מזהה כבר לבד):

  1. מה הנישה של האתר
  2. כמה תכנים בממוצע עולים בנישה
  3. האם יש הלימה בין כמות התוכן הממוצע למה שעולה באתר
  4. האם התוכן איכותי
    1. זמן שהיה
    2. Bounce rate
    3. דילוג לעמודים נוספים
    4. גלילה
    5. התעמקות בתוכן
    6. הקלקה על קישורים
    7. ביצוע פעולות באתר כגון:
      1. הורדת מסמכים
      2. שליחת טופס צור קשר
      3. התקשרות מהאתר
      4. מילוי פרטים באתר
      5. צפייה בסרטונים
      6. האזנה לפודקאסט
      7. אחוז גלילה בדף
  1. בחינה סמנטית של איכות התוכן.

ישנם עוד פרמטרים שבוודאי לא כולנו יודעים או מכירים, אבל גוגל בוחן כל הזמן את רמת האינטראקציה שבין הגולש לאתר ובהתאם לכל אלה מתקבלת ההחלטה האם האתר ראוי או לא ראוי.

מכיוון שגוגל יודע לזהות תוכן AI ובמיוחד תוכן לא איכותי, העדכון האחרון בא לסנן ולנפות במיוחד אתרים שניצלו לרעה תוכן מבינה מלאכותית שאינו איכותי, או שהוא מוגזם בכמויות שהועלו בכל חודש – על מנת לקבל יותר תנועה אורגנית. מדובר בשינוי מהותי בדפוסי הפעולה של גוגל.

חשוב לזכור ולהבין את המשפט הבא: "גוגל לא שונאים תוכן AI, הם פשוט מאוד מעריכים תוכן שיש לו ערך מוסף לגולש". במילים פשוטות- יש מצב גם שתוכן AI, שלקחו עיבדו ליטשו והוסיפו לו ערך, הוא כן יתקבל בברכה.

עדכוני גוגל מרץ 2024 והסערות שבדרך

לאן נושבת הרוח של גוגל- הערכה זהירה

גוגל נמצאת חזק ועמוק בנושא חווית המשתמש שלא לומר ערך התוכן למשתמש. העולם של הקידום האורגני צועד במהירות לשם, ולדעתי לא רחוק היום שבו נוכל לראות אתרים איכותיים בטופ, ובנוסף גם כיצד התוצאות הטובות ביותר משתלבות ב GSE של גוגל, ומרוויחים הודות לתוכן האיכותי המון תנועה אורגנית איכותית מהמנוע החדש והמשוגע שכולל מענה AI של גוגל (שנכון למרץ 2024 עדיין לא הגיע לישראל- אבל יגיע בהמשך).

מספיק עם הקישורים- תנו תוכן איכותי

מי שרוצה לעוף למעלה ולהתברג בטופ, יצטרך ללמוד לעבוד עם תוכן איכותי, ולוותר על ההתמכרות של בעלי האתרים ובעיקר מקדמי אתרים מקישורים חיצוניים. העתיד נמצא ללא ספק בתוכן איכותי המספק את תאבונו, שאלותיו או מעניק תשובות מדויקות ומושלמות ומאומתות לגולש במנוע החיפוש של גוגל. לשם ללא ספק נושבת הרוח.

כותבי התוכן צריכים לצאת ולחשוב מחוץ לקופסא, להיעזר בכלים סמנטיים המסייעים לדירוג העמוד, ולהעניק תוכן איכותי שיהיה טקסטואלי- ומומלץ גם תוכן שכולל ווידאו או קובץ אודיו להאזנה. אלו הם רק חלק מהסממנים, שיסייעו לכם ולאתר שלכם להתברג אורגנית, בטופ 10 של תוצאות החיפוש בגוגל.

5/5 - (2 votes)
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן