עדכוני גוגל האחרונים- אילוסטרציה זום אין על קו העיניים של בחורה עם לוגו גוגל משתקף בעין שלה

עדכוני גוגל האחרונים והסערות שבדרך

תוכן עניינים

חודש יולי השחור?

חודש יולי 2023 היה אחד החודשים הקשים ביותר עבור בעלי האתרים ומקדמי האתרים בארץ ובעולם. ניתן היה להרגיש את תחילתה של רעידת האדמה בתחום אי שם באמצע החודש או ליתר דיוק 14.7.23. זה קרה והכלים המתקדמים  ובמקרה הזה הכלי של חברת כל יום- צפו שינויים גדולים בתוצאות החיפוש עוד קודם לכן.

ההמשך לא היה יותר טוב, והגיע לנקודת הרתיחה בתאריך ה18.7.23 כאשר ה"עדכון השקט" הזה, שטרם הוכרז רשמית על ידי גוגל (שבעיקר שותקים וכמעט לא משחררים מידע) עלה בעוד 10 מעלות טמפרטורה מ62 ל72. זה לא קרה כבר המון זמן מאז עדכון הליבה האחרון של התוכן המועיל אי שם באוגוסט 2022 כאשר גוגל שיחררו את עדכון התוכן המועיל, וגם אז, הטמפרטורה הייתה רק 70 מעלות.

עדכוני טמפרטורה בגוגל בשנה האחרונה-צילום מסך מאתר כל יום

ניחושים והשערות בתעשייה

התעשייה רוחשת וגועשת ובעיקר מתקשה להבין מה בדיוק קרה כאן. האם זוהי השלמה של גוגל לעדכון התוכן המועיל? האם מדובר בטיפול בAI על יד עדכון ליבה שבא להעניש תוכן לא אנושי? האם זוהי השלמה נוספת לעדכון הספאם? או אולי מדובר בשינוי או ניסויים שמריצים בגוגל בחודשים האחרונים ומריצים בלון ניסוי על מנוע החיפוש שלהם לקבלת תוצאות וביצוע של A/B TESTING.

מכל אלה היה ברור כי יעברו עוד כמה ימים עד שהסערה תירגע ואז ניתן יהיה לאמוד את ההשפעה ועל מי השפיעו השינויים האחרונים, כדי להגיע למסקנות כלשהן.

לתחושתי ותובנותיי בלבד, מדובר בעיקר בטיפול ויישום של עדכון התוכן המועיל, כאשר התוכן שאינו מועיל נמצא על המוקד. ההערכה שלי היא כי עמודים שזוהו כעמודים דומים, משוכפלים או כאלה שאין להם ערך מוסף במדדים השוואתיים בין אתרים שונים באותה הנישה, פשוט ירדו בדירוגים.
בכל פעם שמגיע עדכון ליבה ש"מטלטל" את התעשייה, אנחנו נפעמים. אבל אם נביט לאחור בפרספקטיבה של שנה, נוכל לראות כי בדרך כלל יש כ 4 עדכונים משמעותיים בשנה של גוגל. מתוך הארבעה, יש אחד שהוא חזק וחריף באופן יוצא דופן, המטלטל את תעשיית הקידום והשיווק בארץ ובעולם.

איך ממשיכים מכאן?

איך ממשיכים מכאן- צילום אילוסטרציה מהגב של גבר מביט בהמון פתקים על הלוח

התשובה לשאלה הזו יכולה אולי לזכות את הפותר נכונה בכמה מיליוני דולרים 😊 מכיוון שלא ניתן לדעת באמת על מה מדובר. עם זאת, הטיפול והמתודה להערכתי חייבים להשתנות בצורה מהותית.

ההבנה שלי היא שגוגל מנסים להכין את הקרקע לקראת "הדבר הבא" והם לא רוצים לצאת איתו מבלי שהם מצליחים להביא תוצאות מטוייבות ומשופרות לאלוגריתם של תוצאות החיפוש שלהם.

לכן, הגישה שלי היא פשוטה מאוד:

  1. לקרוא את ההנחיות של גוגל לגבי עדכון התוכן המועיל, וליישם אותם ולבצע את ההתאמות והתיקונים הנדרשים באתר.
  2. להעיף דפים ריקים, דפים של ג'יבריש ודפי טיוטה שאין בהם צורך.
  3. שדרוג ויצירת תוכן אמיתי ומועיל לגולשים עם דגש על תוכן אמיתי ואיכותי שבאמת מעשיר את הגולש ולא ממוקד רק בדחיפת מילות מפתח.
  4. לבחון היטב את פרופיל הקישורים החיצוניים שלכם, ולוודא שאין לכם קישורי זבל הפוגעים לכם באתר (בסמראש לדוגמה, ניתן למצוא דוח ספציפי המתייחס לקישורים רעילים).
  5. לטפל בליקויים הטכניים של SEO באתר שלכם.
  6. לשפר את היחס ל UI UX באתר, להקטין באנרים, תמונות ולשפר מהירות טעינה של האתר.
  7. לתת יותר דגש על היחס והקשר שבין האתר לגולשים בו המתבטא בדפי כגון מדיניות פרטיות, תנאי שימוש באתר ומדיניות קוקיז.

כל אלה הם ללא ספק המפתח להצלחה וליצירה של אתרים חזקים ויציבים, המושפעים הרבה פחות מרעידות האדמה של עדכוני גוגל.
בעבודתי השוטפת אני נוהג לבצע אותם בצורה שוטפת, מה שמקטין את הסיכוי להתרסקויות של מילות המפתח גם כשהטמפרטורה בגוגל עולה.

אז איך אתם מתמודדים עם הטלטלות? אשמח לתגובות והערות בנושא זה.

אהבתם את התוכן? אודה לכם אם תעשו לייק ותשתפו- זה עוזר לי לגדול ולייצר עוד תכנים איכותיים בבלוג.

Rate this post
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן