טעויות נפוצות בקידום אתרי איקומרס- אתר איקומרס

טעויות נפוצות בקידום אורגני של אתרי איקומרס

תוכן עניינים

מהו אתר איקומרס

איקומרס או E COMMERCE  הם למעשה חנות מסחר אלקטרונית. אם עד היום הייתם רגילים שכדי לקנות מוצר אנשים היו מגיעים אליכם לחנות הפיזית, מסתובבים שואלים שאלות, מפשפשים במוצרים ולבסוף קונים או יוצאים בידיים ריקות, הרי שכיום כבר הכול השתנה.

פריחת האיקומרס בתחילת משבר הקורונה

מאז פרוץ מגיפת הקורונה בסוף 2019 ותחילת 2020, חנויות נסגרו, החלו סגרים ובעלי החנויות הבינו שהם חייבים לייצר אלטרנטיבה שתסייע להם להמשיך ולייצר הכנסות. הכנסות כאלה גם כאשר הם נמצאים בבית או בחנות ואיש אינו מגיע לחנות הפיזית.

כך למעשה, מאז תחילת שנת 2020 החלה הפריחה של אתרי החנויות (איקומרס). כולם רוצים להיות אונליין, למכור ולשווק באינטרנט. כולם רוצים למכור ובמסות, הם רוצים נוכחות ובעיקר לייצר הכנסות שעידן הקורונה מאתגר במיוחד ועליהם להתגבר על לא מעט מכשולים בדרך.

חנויות מקוונות – לא המצאה של שנת 2020

חשוב לזכור כי חנויות איקומרס  חנויות מקוונות המשמשות למכירת מוצרים מכל קשת התחומים והנישות, קיימות כבר לא מעט שנים. העובדה שחלה ירידה בתנועה הפיזית לחנויות פשוט הגבירה את הצורך והרצון של בעלי עסקים שזיהו את הפוטנציאל הגלום בחנויות המקוונות. מכאן ואילך חל שינוי משמעותי של בעלי העסקים הן ביחס לביצוע מכירות באינטרנט- מכירות מקוונות, והן ביחס שלהם באופן כללי לפוטנציאל הגלום בתנועה מהאינטרנט לחנות המקוונת שלהם.

טעויות נפוצות בקידום אתרי איקומרס- אתר איקומרס

קידום אורגני של חנויות איקומרס

אי שם לפני יותר מ4 שנים יצא לי לקדם אתר של חנות צעצועים לילדים. ניתן לומר כי התהליך הראשוני, משקף כיום ממש כמו אז , את הבעיות המהותיות של כל חנות איקומרס.
כאשר רוצים לבצע קידום אורגני לחנות איקומרס יש כמה נתונים שחייבים להתייחס אליהם. אציין אותם כעת וארחיב עליהם בהמשך.

להלן הפרמטרים החשובים לקידום חנות מקוונת

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח חשוב להבנת הביטויים עם הפוטנציאל הגבוה ביותר להביא תנועה אורגנית לאתר

סידור התפריטים באתר

התפריט הראשי מציג את הביטויים החשובים ומסייע לנו ביצירת היררכיה נכונה באתר

תפריט פוטר

הפוטר מסייע לנו להדגיש למנועי החיפוש מהם הביטויים החשובים לנו ביותר

תגיות מטא

תגיות מטא נכונות עם ביטויים ממחקר מילות המפתח יכולים לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון במשיכת תנועה אורגנית רלוונטית

אלטים

אלט- טקסט חלופי, מסייע בקידום מילות המפתח במנוע החיפוש של התמונות ובאמצעות תמונות.

התוכן הוא המלך

בקידום אורגני זו אינה קלישאה. תוכן איכותי יכול להביא תנועה אורגנית איכותית ומטורגטת היטב

תגיות קנוניקל

תגיות קנוניקל חשובות במניעת שכפול תוכן

הגדרות שפה

הגדרת שפת האתר חשובה מאוד לא משנה היכן מקדמים אורגנית את האתר!

דוח ליקויים של SEO

דוח ליקויים טכניים של SEO יסייע לשפר את הקידום האורגני, ימנע תחרות פנימית בין דפים ויתגמל את האתר שלכם במיקומים

בלוג

בלוג הוא דרך מעולה לדחוף ולקדם את מילות המפתח באתר
  1. מחקר מילות מפתח– כדאי להגיע מוכנים ולהכיר את מילות החיפוש של המוצרים והקטגוריות בנישה.
  2. סידור תפריט עץ אתר בצורה נכונה– הרבה פעמים ניתן לזהות תפריט האדר ( התפריט בחלקו העליון של האתר) או שאינו מסודר, או שאין מילות מפתח ובמקרה הגרוע גם אין תפריט נופל (דרופדאון) שכולל את מילות המפתח.
  3. תפריט פוטר– תפריט זה חשוב על מנת לייצב את מילות המפתח שאנחנו מתחרים עליהן.
  4. טייטלים ודיסקריפשנים– לב ליבו של כל קידום אורגני לחנות איקומרס. חשוב שלכל דף או מוצר יהיה כותרת ותיאור ייחודיים משלו.
  5. אלטים– קידום אורגני באמצעות תמונות במנוע החיפוש של התמונות בגוגל.
  6. תוכן תוכן תוכן– פה יש הרבה פעמים המון בעיות שנעות בין תוכן דל לתוכן משוכפל (ועל כך ארחיב בהמשך).
  7. תגיות קנוניקל– במיוחד באתרים שאינם וורדפרס, חשוב שתגית זו תהיה קיימת במיוחד בדפים של קטגוריות מוצרים עם ריבוי דפים.
  8. הגדרות שפה– הגדרת שפת האתר.
  9. ביצוע דוח ליקויים טכניים של SEO
  10. בלוג

 

חנות איקומרס- אילוסטרציה

כשהתחלתי לעבוד על האתר הוא היה במצב בינוני ומטה מבחינת הקידום. התפריטים היו סבירים אבל היה בלגן, חלק מהמוצרים לא היו בכלל למכירה כי אזלו, והיה גם הרבה מאוד אי בהירות לגבי הביטויים החשובים באתר.

אחד הדברים שעשינו היה לבצע קודם כל תעדוף של הדפים החשובים. לשם כך ביצעתי מחקר מילות מפתח המציג את נפחי החיפוש של המוצרים וביטויים נלווים. משם הלקוח היה יכול כבר לבחור את הביטויים החשובים של המוצרים המועדפים ומשם העברתי הנחיות ללקוח על מנת שנוכל להסתנכרן ולבצע קידום אופטימלי.

יצירת בהירות ותעדוף סייעו לנו לבחור בצורה חכמה את הדפים לקידום ומשם כבר היה הרבה יותר קל להמשיך בפעילות הקידום האורגני של חנות האיקומרס.

כיצד להתייחס לפרמטרים החשובים בקידום האורגני של חנות מקוונת

מחקר מילות מפתח

כדי להבין מהו קידום אורגני, חשוב להבין קודם כי הבסיס לקידום אורגני של חנות איקומרס ושל כל אתר, מתחיל כבסיס במחקר מילות מפתח. מחקר מילות מפתח מעמיק מסייע לנו: להכיר היטב את הנישה, את הצרכים של המשתמשים, הכרת מילות חיפוש- מילות כסף, זיהוי מילים בתעדוף נמוך ובינוני, והבנה סמנטית של כוונת הגולש בכל חיפוש, וחלוקת המחקר לפי נושאים.

מחקר מילות מפתח הנו הבסיס ליצירת התשתית לקידום האתר. לכן בתחילת כל עבודת קידום, הכי חשוב להכין מחקר רציני ומקצועי למילות המפתח והביטויים שרוצים להילחם עליהן. לאחר סיום המחקר ניתן גם לאפיין בקלות יתרה את התכנים לקטגוריות הראשיות, המשניות ולמוצרים. הכול צריך להופיע במחקר וכל מה שצריך לעשות זה לחבר בין העמודים המטורגטים, למילות החיפוש שברצוננו לקדם בקטגוריה, בדף או בבלוג. כדאי להגיע מוכנים ולהכיר את מילות החיפוש של המוצרים והקטגוריות בנישה.

סידור תפריט עץ אתר בצורה נכונה

תפריט האדר חייב להיות מאורגן מסודר לפי נושאים וכמו כן להכיל את מילות המפתח שאותן ברצוננו לקדם. הרבה פעמים יצא לי לראות שאין באמת תפריט מסודר, אין היררכיה ברורה, אין שימוש נכון בתפריט הכל כך חשוב הזה. אנשים לא מבינים כי תפריט עליון ממש כמו תפריט הפוטר, הנו להצביע על הדפים החשובים באתר. מכיוון שתפריט זה הנו רוחבי ומופיע בכל דפי האתר (מלבד דפי נחיתה) הוא משמעותי ביותר לקידום האורגני של חנות איקומרס וחייבת להיות התייחסות מסודרת לביטויים המקודמים באתר. הרבה פעמים יצא לי לראות תפריטים שאין בהם מילות מפתח רלוונטיות לקידום האתר ובמקרה הגרוע גם אין תפריט נופל (דרופדאון) שכולל את מילות המפתח של המוצרים והביטויים המרכזיים בנישה.

תפריט פוטר

תפריט פוטר ממש כמו תפריט ההאדר (התפריט העליון) הוא תפריט סופר חשוב.
מדוע? מכיוון שהפוטר גם הוא תפריט רוחבי המופיע בכל דפי האתר. כלומר אתר שיש לו 100 דפים, כל ביטוי בפוטר מופיע כמספר הדפים הקיימים באתר. לכן, חשוב מאוד לוודא שהוא מכיל מילות מפתח רלוונטיות החשובות לחנות האיקומרס. הפוטר בשנים האחרונות הופחתה מאוד חשיבותו בגוגל מבחינת הקישורים, אך הוא בהחלט מסייע לנו לייצב את מילות המפתח שאנחנו מתחרים עליהן, בעצם הופעתן בפוטר של האתר.

טייטלים ודיסקריפשנים

טייטל הוא הכותרת הראשית בתוצאות החיפוש של גוגל, והדיסקריפשן הנו התיאור המגיע מיד אחריו. אחת הבעיות המוכרות בחנויות איקומרס היא העובדה שלא משקיעים יותר מיד זמן על קופי, על אחת כמה וכמה לא על מילות מפתח. לכן, חשוב להבין מהו הדף\פוסט\מוצר שאנחנו רוצים לדחוף, להיעזר במחקר מילות המפתח שלנו ולקדם על ביטוי ספציפי כל דף, פוסט או מוצר (על מנת להימנע מתחרות בין הדפים על אותה מילת מפתח). מילות המפתח המרכזיות חיבות להופיע בטייטל וגם בדיסקריפשן (למרות שכביכול אין לו ערך מבחינת SEO) וזאת על מנת להבליט אותם ולשפר גם את אחוז ההקלקה על התוצאה האורגנית של החנות המקוונת.  

אלטים-טקסט חלופי של התמונה

בעבר כאשר אתרים היו עולים בצורה איטית במיוחד, לכל תמונה היא טקסט חלופי שמטרתו הייתה לתאר מה מציגה התמונה, עד שהיא תעלה בצורה מלאה ותקינה באינטנרנט. מכיוון שכיום השרתים הם הרבה יותר מהירים וכך גם מהירות הגלישה, יש לטקסט החלופי סיבה נוספת שנמלא שדה זה- והיא שהוא גם כן מסייע לקידום האורגני.

כיצד זה יתכן? גוגל מדרג כיום גם את התמונות המופיעות לפי ביטויים בהתבסס על האלטים שמופיעים על גבי התמונה. הדירוג הוא אמנם במנוע החיפוש של התמונות, אך יש לזכור כי הקלקה על התמונה, תביא את הגולש ולכניס אותו בצורה אורגנית לאתר של החנות המקוונת ובכך יכניס לנו עוד תנועה אורגנית לאתר. אז אם עד היום לא שמתם אלטים על התמונות או שזילזלתם בכך- הנה סיבה טובה מאוד מדוע כדאי להשקיע בטקסט חלופי.

תוכן תוכן תוכן

אומרים שהתוכן הוא המלך ויש לכך סיבות רבות. כיום לאחר עדכון האמינגבידר וברט, גוגל מסוגל לסרוק את הטקסט שלנו, ולהבין אותו ברמה הסמנטית ולקבוע אאת איכות הטקסט ורמת הרלוונטיות שלו לשאילתות של הגולש בגוגל (או בכל מנוע חיפוש אחר.

באתרי איקומרס יש בעיה שחוזרת על עצמה ומופיעה בהרבה מאוד אתרי חנויות מקוונות והיא התוכן!  למה הכוונה? הכוונה היא לכך שהרבה מאוד פעמים במיוחד בחניות איקרומרס, הבעלים לוקח את הטקסט של היצרן או המפיץ\יבואן של אותו המוצר ומעתיק אותו- טעות חמורה ביותר!

מדובר בהעתקה לכל דבר ועניין, וכאמור גוגל לא אוהב העתקת תוכן. למעשה, גוגל מעניש על העתקת תוכן. לכן, כל קטגוריה וכל מוצר צריכים שיהיה להם תוכן ייחודי משלהם. תוכן שאינו מועתק משום מקום אחר- גם לא מאתר באנגלית. זה חשוב מאוד מכיוון שתוכן ייחודי ושימוש נכון במילות המפתח של המוצר, יכולים להוות פקטור משמעותי בהתקדמות הביטוי ודירוגו במנוע החיפוש.

יצא לי לראות זאת בכמה אתרי איקומרס שקידמתי הן בחנות צעצועים והן בחנות של מוצרי חשמל ועוד… חשוב מאוד שהתוכן יהיה ייחודי, מקורי ויעמוד בסף מסויים של תוכן- כאשר רצוי שיכיל יותר תוכן מהמתחרים שלכם. אז כאשר מעלים מוצרים, אל תסתפקו במשפט או שניים. תנו מידע מלא על המוצר, בשפה ברורה ונגישה למשתשמש על מנת שיוכל לקבל החלטה מהירה לרכוש מכם ולא יעבור הלאה אל המתחרים שלכם.

תגיות קנוניקל

מערכות גדולות ומורכבות ובמיוחד באתרי איקומרס יש נטיה לבצע שכפול תוכן. זה קורה במיוחד כאשר יש סינונים ופרמטרים שונים, לכמה סוגים של מוצרים או קטגוריות. לכן חשוב מאוד לשים לב ולוודא שיש תגית קנוניקל על הדפים המפולטרים, על דפים בקטגוריות בבלוג שיש לו יותר מדף אחד ועוד. גוגל, כפי שציינתי קודום, אינו אוהב שכפול תוכן. כאשר מבצעים קידום אורגני לאתר איקומרס חשוב שתהיה תגית זו על מנת להימנע מראש משכפול תוכן וענישה של גוגל.

הגדרות שפה

יש לנו אתר חנות מקוונת ואנחנו רוצים לקדם אותו- הכל טוב ויפה, אך עם זאת, חשוב להגדיר מהי שפת האתר. לאתר בעברית יש להגדיר עברית כשפת המקור, כנ"ל לכל אתר בכל שפה שהיא. במידה ויש לנו כמה שפות, חשוב לשכל דף, תהיה הגדרת שפה משלו. הגדרה זו מסייעת לגוגל ברמת הנתונים להבין מהי השפה וקהל היעד אליו גוגל יפנה את התוצאות שלנו במנוע החיפוש.

ביצוע דוח ליקויים טכניים של SEO

דוח ליקויים טכניים היא הדרך הטובה ביותר לסייע לאתר איקומרס ובכלל, לכל אתר, להתקדם בתוצאות החיפוש. זה קורה הודות לזיהוי ליקויים טכניים שלSEO  ותיקונם. למשל זיהוי דפי 404 וביצוע הפניות 301 על מנת להימנע מדפי 404 שנחשבים כתקלה עבור גוגל.

ניתן לזהות טייטלים משוכפלים הגורמים לתחרות בין 2 דפים או יותר להילחם על אותב מילת מפתח ובכך מחלישים את עוצמת הקידום של הדף הראשי בו בחרנו לקדם את הביטוי, וכך עוד שלל רחב של ליקויים. טיפול על בסיס חודשי כל פעם קצת בליקויים הללו יסייע לאתר ויקדם אותו בדירוג מילות המפתח.

בלוג

הבלוג של חנות איקומרס כולל כמה מטרות מעניינות. ראשית, העובדה שמעלים תוכן רענן וחדש מידי חודש, מחזקת את האמון של גוגל באתר. בבלוג ניתן להשתמש לדחיפה של ביטויים שאנחנו מקדמים באמצעות בניית אסטרטגיית קישורים פנימיים. ולבסוף, בבלוג ניתן לקדם ביטויים שלא בהכרח מתאימים למוצרים או לקטגוריות שלנו, אלא לדוגמה למוצרים משלימים הקשורים אליהם וזה יכול למשוך אלינו קהל יעד מטורגט וסופר רלוונטי, מבלי לנסות לקדם את המוצר בצורה ישירה.

מהירות טעינת אתר

מהירות טעינת אתר הפכה בשנת 2021 לגורם חשוב ומכריע בדירוג מילות המפתח של האתר.
מדוע? מכיוון שגוגל מייחס כיום חשיבות עליונה לחוויית המשתמש וזאת תוך הבנה כי אתר שנטען לאט, יגרום לנטישה של הגולש ומעבר לתוצאה הבאה. מכאן בגוגל הסיקו כי החשיבות של אתר מהיר יכולה לעלות אפילו על רמת איכות התוכן שלו.

לכן, כאשר באים לעשות קידום אתר איקומרס לאתר חנות מקוונת, חשוב לבדוק את מהירות טעינת האתר עם דגש על המובייל, וזאת על מנת שהאתר יעלה גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל.

סיכום

לפני שמחליטים על קידום אתר איקומרס יש לשים לב לכל הפרמטרים החל ממהירות טעינת האתר, מבנה האתר, מחקר מילות המפתח  ועד לביצוע תוכן איכותי וכותרות ודיסקריפשנים (תגיות מטא). כמובן שישנם עוד פרמטרים הראויים להתייחסות, אך לא ניתן להתחיל ולפרט על כולם במאמר זה. לכן, רגע לפני שמתחילים בקידום אורגני לחנות איקומרס, חשוב לבחון היטב את חברת הקידום והמקדם עימו תעבדו, לבקש תוכנית פעולה מסודרת לקידום ולוודא כי הפרמטרים שהוזכרו למעלה, אכן כלולים בתוכנית הקידום האורגני של האתר.

 

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף אותו או להגיב למטה.

תחרות מועטה לביטויי זנב ארוך

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
5/5 - (2 votes)
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן