הנה מגיעה המכה מגוגל

הנה מגיעה המכה- עדכון התוכן המועיל יחול גם על אתרי צד שלישי

תוכן עניינים

אחרי שנה גוגל רומזת על ההמשך

כאמור לפני שנה וחודש בערך ,השיקה גוגל את עדכון התוכן המועיל.
עדכון זה הנו עדכון פרסונלי המותאם לכל אתר בצורה אישית. כלומר, אתר א' לא יזכה להתייחסות של העדכון כמו אתר ב'. הכוונה היא לא שיש אפליה בין סוגי האתרים השונים, אלא יותר התייחסות לגודלם ולכמות התכנים ה"לא מועילים" כחלק מתהליך השינוי שמבקשים לעשות בגוגל.

מהות העדכון מדברת על עמודים דפים פוסטים ועוד- שהם דלי תוכן ושאין להם ערך לגולש, ועליהם גוגל עשויה להעניש כל אתר. וכשאומרים כל אתר הכוונה היא גם אתר שמדורג גבוה ויש לו תכנים מעולים אבל יש לו 30% מהעמודים לדוגמה שהם לא מועילים, האתר ייענש- וללא כל התראה- גם לא בקונסול. עכשיו לך תדע על מה יש לך ירידות בתנועה האורגנית ולמה זה קרה? זו בהחלט בעיה.

מעבר לעובדה שמדובר בענישה פרסונלית לכל אתר, ישנם מאפיינים מוזרים שגוגל בוחרת להתייחס אליהם- כאל לא מועילים.
דוגמאות לכך הן תמונה גדולה שתופסת את כל המסך עד פס הגלילה (Above the fold) בלי טקסט חי או מעט מידי, דפים ריקים, דפים שיש בהם רק סרטון או רק תמונה (למרות שהם נחשבים כתוכן וגול יכולים לזהות כניסות וזמן שהיה… אתרים שהם דף גלילה אחד- One pager, אתרים שהתוכן שלהם דל ומכיל פחות מ 350 מילים לדוגמה, ויש עוד המון דוגמאות.

אקורדיון- לא לא!

אם לא די בכך, גם אקורדיון שהוא תוכן מוסתר המיועד לפתיחה במיוחד עבור משתמשי המובייל, שאמור לשפר את חוויית המשתמש הוא לא גדול עבור גוגל.
אם בתוצאות החיפוש עד כה היו אקורדיונים של שאלות ותשובות, וזה בסדר מבחינת גוגל, הרי שלא עוד. בנוסף, גוגל גם החליטו להסיר (ככל הנראה בשל ניצול יתר) את תוצאות השאלות והתשובות ומותירות אותם רק לאתרים ברי סמכא ואתרים איכותיים. לדוגמה- התוכן עניינים בעיניי הוא משהו שחייב להיות סגור ורק המשתמש יחליט אם לפתוח ולנווט איתו, בעוד שמבחינת גוגל זה לא תקין. יש התנגשות בין מה שגוגל אומרים (שיפור חוויית המשתמש) לבין מה שקורה בפועל (מה שנוח לגוגל).

אקורדיון

 

ההצהרה של גוגל: " עדכון התוכן המועיל יחול גם על אתרי צד שלישי"

אם עד עכשיו אתרים לא נפגעו מתוכן לא מועיל בתוך האתר (שכפי שציינו הנו עדכון פרסונלי ואישי לכל אתר ואתר), בגוגל רומזים כי כרגע זה לא קורה אבל יקרה בהמשך. המשמעות היא שכל תוכן שאנחנו שמים אשר בא לקדם ולדחוף את האתר באמצעות קישורים חיצוניים (בניית פרופיל קישורים לאתר), עלול למעשה לשמש כחרב פיפיות כנגד האתר שלנו, במידה והוא לא תוכן מועיל. המשמעות היא שמעתה התכנים שנמצאים מחוץ לאתר שלכם, ייחשבו כחלק אינטגרלי מהתוכן באתר, במידה והתכנים אינם איכותיים מספיק מבחינת גוגל, האתר עלול להיענש בגינם.

על קידום אתרים וקישורים

בתור מי שנמצא בתעשייה הזו כבר למעלה מ 15 שנים, חי ונושם קידום אתרים בצורה מקצועית ב 6 שנים האחרונות, קשה מאוד להתעלם מהעובדה שהתוכן שחברות הקידום משקיעות בתוכן חיצוני לקישורים הוא ירוד ברובו וכלל לא איכותי.
האמירה אינה באה ממקום של ביקורת מוחלטת אלא מהבנה ברורה של תמונת המצב. אף מקדם אתרים אורגני לא יכין מאמר סופר איכותי עשיר במילות מפתח- ולו רק מהחשש שזה יתחרה עם התכנים האיכותיים הקיימים בתוך האתר שלו. לרוב הקישורים יבואו מאתרים שיש להם כוח וסמכות, כך שיש להם גם סיבה טובה לחשוש מהם.

הרבה פעמים ניתן לראות אתרים כמו ישראל היום או YNET מעריב ועוד, מדורגים על ביטויים שכלל אינם קשורים לעולמם הסמנטי או לקטגוריות הראשיות של אותם עיתונים דיגיטליים. המשמעות היא שגוגל מעניקה כוח לאתרי התוכן הסמכותיים, כך שהם בטעות, עלולים לעקוף בסיבוב גם אתרים מקצועיים. אם אתם שואלים אותי- זו לגמרי בעיה וצריך לראות כיצד פותרים אותה בצורה יצירתית.

בניית קישורים היא ללא ספק חלק מעולם ה"ישן" של הקידום בעיניי לפחות. ברור לי שזה עשוי לגרום להרמת גבות ולתרעומת בקרב לא מעט מקדמי אתרים, אבל כפי שציינתי, בניית קישורים היא חרב פיפיות. מי שלא זוכר, אני מזמין לקרוא על עדכוני פנדה ופינגווין שמחקו חוות שרתים של קישורים וחירבו עסקים במחי לחיצת כפתור.  האם תהיה פה טלטלה משמעותית בעקבות הרמיזות של גוגל? סביר להניח שבחודשים הראשונים זה לא יקרה, אבל בהחלט ניתן לצפות שבהמשך תהיה לזה השפעה רחבה יותר- במיוחד לאתרים שבנו ובונים קישורים בצורה מאסיבית ולאורך שנים. תוכן לא איכותי או לא מועיל, עלול לפגוע באתרים.

אז מה צפוי להיות בהמשך?

קודם כל יהיה מעניין- זה בטוח! יהיה מעניין לראות מה יהיה האימפקט של גוגל על תוכן לא מועיל באתרים צד שלישי. להערכתי חלק ניכר מהמקדמים, עשויים להסיר את התכנים שלהם, או לנסות לפחות, היכן שבנו וקנו קישורים, ולנסות שוב להתמודד עם ההנחיות ה"חדשות" והקטלניות של גוגל.

כאמור, כל אלה הן חדשות פחות טובות למקדמים ולעשיית הקידום האורגני בישראל, אך עם זאת, חשוב לזכור תמיד ש- בניית קישורים חיצוניים מהווה בכל מקרה הפרה של המדיניות של גוגל, שעוצמת עיניים בנושא. לכן, זה כלל לא מפתיע ואולי גם קצת הגיוני שלעדכון התוכן המועיל, תהיה השפעה גם על אתרי צד שלישי שנפגעים- וגוררים איתם גם את האתרים שאליהם מופנה הקישור. זוהי בסיכומו של דבר השרשרת המחברת בין אתרים לווייניים שונים (חזקים יותר או חזקים פחות) לאתר הזוכה לעוד קצת מיץ של כוח, רגע לפני המהלומה.

אז מה עושים עכשיו?

קודם כל, חשוב לוודא שאין לכם דפים עם תוכן לא מועיל באתר. אם יש לכם- תסירו אותם. וודאו שהאתר שלכם כמה שיותר נקי מתוכן בעייתי על מנת להימנע מפגיעה של העדכון.

יש לכם תוכן בחוץ? בצעו אומדן- כמה תכנים יש לכם והאם משתלם לכם לעבות או לתקן (אם זה בכל אפשרי מבחינת המארח) או למחוק לחלוטין- מה שעלול לפגוע בדירוגים אבל להציל מענישה של גוגל- שהיא לעניות דעתי, יותר קטלנית.

קבלו החלטות ובצעו אותן בצורה מחושבת ומושכלת ולא ממקום של לחץ- כי זו הדרך הגרועה ביותר לקבל החלטות במיוחד מקצועיות כאלה.
מה לעתיד? התמקדו בתוכן איכותי באתר, תוכן מעשיר שיעניק לגולש שלכם ערך מוסף, ומשם תוכלו להתקדם ולקדם את האתר שלכם גם ללא קישורים.

בהצלחה.

יש לכם שאלות? צריכים עזרה? צרו קשר או התקשרו לנייד 054-6814325  ואשמח לעזור.

אהבתם את התוכן? אודה לכם אם תעשו לייק תדרגו ותשתפו- זה עוזר לי לגדול ולייצר עוד תכנים איכותיים בבלוג.

Rate this post
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן