עדכון תוכן מועיל- אילוסטרציה של איש על מחשב וסביבן מעגל אייקונים של רשתות חברתיות

עדכון תוכן מועיל

תוכן עניינים

מהו עדכון תוכן מועיל וכיצד להתמודד איתו

עדכון תוכן מועיל

בחודש אוגוסט 2022 הוציאו גוגל את עדכון התוכן המועיל שבא לייצר קצת סדר בתוצאות החיפוש ולשפר את התוצאות המוצגות במנוע החיפוש של גוגל. עדכון זה, הנו עדכון ייחודי שאינו עוסק בספאם כמו רוב העדכונים של גוגל ויש לו מטרות שונות לחלוטין. עדכון התוכן המועיל החל להתגלגל בחודשים נובמבר ודצמבר 2022 ומאז החל לתת אותותיו.

במאמר זה אציג בפניכם רשמים ותובנות, חלקם אישיים וחלקם מתובנות ששותפו על ידי קולגות, תוך הסבר מעמיק מהו העדכון, במה הוא עוסק, וכיצד ניתן הלכה למעשה להתמודד איתו ולמנף את הלימון ולהפוך אותו ללימונדה. אז בואו נצא לדרך 😉

מהו העדכון ומהן ההנחיות של גוגל בשפה פשוטה וברורה

חברת גוגל, החולשת על מרבית התנועה באינטרנט להוציא אולי את סין ורוסיה שם נמצאים דפדפנים אחרים כמו יאנדקס ברוסיה וביידו הסיני, החליטה שוב למטב ולשפר את תוצאות מנוע החיפוש שלה.
הנחת היסוד של גוגל אומרת שגוגל מעוניינים להציג אך ורק תוכן שמעניק ערך מוסף לגולש. הפעם גוגל שמים בפרונט את הנושא של הערך לגולש! ולא למנועי החיפוש- וכאן מגיע למעשה, ההבדל הגדול גם בגישה וגם בעובדה שהוא נאמר בצורה מאוד חדה וברורה.

אז מה גוגל רוצים למעשה?

גוגל מדברים על כמה נקודות מרכזיות שכל בעל אתר צריך להיות קשוב אליהן ולשים לב לקווים המנחים של עדכון זה. חוסר תשומת לב לקווים המנחים הללו עשוי לגרום להיחלשות ואף להורדה של תוצאות החיפוש של האתר ממנוע החיפוש. עד כמה זה יכול לקרות- לא נאמר במפורש, אך אנחנו כבר מכירים מספיק טוב את גוגל כדי להבין שהפרת המדיניות והקווים המנחים שלה עלולים לגרור ענישה כלשהי- החל מהחלשה ועד להרחקה מתוצאות החיפוש של החברה.
להלן הנקודות המרכזיות שגוגל העלו במאמר על תוכן מועיל כפי שפרסמו באוגוסט 2022:

  • העניקו תוכן ייעודי המיועד לקהל היעד שלכם– כלומר תהיו רלוונטיים לנישה ותנו ערך!
  • הדגימו את המומחיות הידע והניסיון שלכם ותנו להם תוקף– חשוב לציין שידע וניסיון מיד ראשונה שחוויתם בעצמכם ולא מיד שניה. תוכיחו את מומחיותכם בתחום.
  • מיקוד- היו תמיד ממוקדים במטרת הדף או התוכן שאתם מפרסמים. הימנעו מהתפזרות בתוכן (שכן גם זה פוגע הן במטרת התוכן והן ברמת חוויית המשתמש ויוצר סוג של מיש מש או ADHD לגולש).
  • בדקו את עצמכם ואת התוכן שלכם– קראו את התוכן ונסו להבין האם בקריאה ראשונה הרגשתם שהוא תרם או נתן ערך לגולש שקרא אותו? אם כן, אתם בכיוון הנכון!
  • שמרו על הכללים והקווים המנחים של גוגל, לעדכוני הליבה כולל לאלה המתייחסים גם מפורשות למוצרים (רמיזה לצורת הגשת המוצרים והסכמה למוצר).
  • הימנעו מתוכן המיועד למנוע החיפוש ותנו ערך לגולש – גוגל מבינים שיש דבר כזה שנקרא קידום אתרים ותוכן שמיועד לקידום. כאן נאמר מפורשות- תנו תוכן עם ערך אמיתי ולא עוד מאמר סתמי או זבלי שיש לו מטרה אחת- לייצר מניפולציה על מנוע החיפוש שלנו!
  • כל ניסיון הטיה או פגיעה בקווים המנחים של גוגל- כגון מתן ערך קידומי וניסיון הטיה של הזחלן ולא ערך אמיתי לגולש יתורגם לנטישה של הגולשים מהדף וישפיע לרעה על דירוג הדף. אנחנו כבר יודעים עד כמה חשוב נושא אחוז הנטישה באתר וגוגל שמים לנו בפנים את העובדה שאתר שיהיה לו Bounce Rate גבוה, בסופו של דבר ייענש- גם אם זה ברמיזה.

טקטיקות פסולות שלא יתקבלו בעין יפה בגוגל

עד כאן עברנו על הקווים המנחים של גוגל והצלחנו להבין מה לא מומלץ לעשות. ואם כל זה עוד לא הספיק לנו, גוגל מציינים באופן מפורש, מהן הטקטיקות שנחשבות בעיניהם כפסולות ושעלולות להשפיע לרעה על אתר שיפר את הקווים המנחים.

  • תוכן שכל מטרתו היא למשוך תנועה אורגנית ממנוע החיפוש אך אינו מעניק ערך לגולשים ואינו מיועד לאנשים.
  • יצירת תכנים בנישות רבות על מנת שגוגל יעניק להם תנועה מתוצאות החיפוש.
  • שימוש ניכר באוטומציות ליצירת תכנים מרובים כולל שימוש ב AI (שגוגל טוענים שאין להם בעיה איתו אלא מהערך המוסף שלו- חייב להיות בעל ערך או מלמד לגולש).
  • כתיבה שאינה קשורה לנושא המרכזי של האתר– כתיבה טרנדית על נושאים שאינם בהכרח פונים או מעניינים את קהל היעד שלנו, ונועדו אך ורק להיעזר בגל הטרנדי כדי למשוך תנועה אורגנית.
  • כתיבה מדודה- כתיבה לפי ספירת מילים. אנשים חושבים שגוגל מעדיפים תכנים ארוכים וכאן נאמר במפורש שזה לא נכון. (להבנתי בתוכן ארוך ניתן להעניק הרבה יותר ערך, להשתמש בהרבה יותר ביטויים המגיעים מהעולם הסמנטי של הנושא ולהעשיר את הגולש ולא בספירת מילים עסקינן, כפי שגוגל מציינים במפורש).
  • מתן הבטחה לתשובה שכלל לא מקבלת מענה ונועדה אך ורק על מנת למשוך תנועה אורגנית ממנוע החיפוש. הפרשנות שלי היא התייחסות ברמיזה לקליק בייט- מלכודות הדבש שמושכות המון תנועה אך גורמות לגולשים לנטוש מהר בחמת זעם מכיוון שהם מרגישים מרומים. כאשר גוגל מזהים מגמה כזו הם לרוב יורידו את הדירוגים של האתר מכיוון שישנן מערכות מתוחכמות מעבר לבינה המלאכותית שקוראת את התוכן ומבינה אותו, בשילוב של ניטור של האתר, וקבלת החלטה האם האתר ראוי בפרמטר חשוב כמו הBounce Rate, זמן השהיה, דפדוף לדפים נוספים ועוד המעידים על הרלוונטיות ואיכותו של התוכן ושל האתר הנדון.
  • כתיבת תוכן על ידי אדם שכלל אינו מומחה בתחום ואשר כל מטרתו היא להשיג תנועה אורגנית ממנוע החיפוש. כשבוחנים את הסעיף הזה ניתן להבין כי גוגל כן מבינים את רמת האוטוריטה של האתר, הם מסתכלים מי כותב את התוכן, אילו רפרנסים יש עליו ברשת ועוד. אם זה עדיין לא קופץ לכם לראש, יש פה התייחסות לעדכון YMYL+EEAT.
    כלומר גוגל רוצים לראות את רמת האמינות המהימנות, המומחיות והאוטוריטה הן של כותב התוכן והן של האתר. כלומר, יש פה התייחסות הוליסטית עם שלל רב ומגוון מאוד של פרמטרים שגוגל בוחנים בעין פקוחה היטב, במיוחד על אתרי מדיקל, עורכי דין, יועצים ודומיהם. אך, אם תקראו את הקווים המנחים של גוגל עדכון YOUR MONEY YOUR LIFE, מתייחס למעשה על ההיבטים והשפעתו של אתר כזה או אחר, על קבלת ההחלטות של אדם לביצוע פעולת רכישה של שירות או מוצר שמשפיע על חייו כספו או בריאותו.
    היישות של גוגל היא הרבה יותר מתוחכמת מכפי שאנחנו לרוב מבינים אותה כהווייתה.

המלצות גוגל לעדכון התוכן המועיל – מה לעשות

גוגל מתמצתים בכמה משפטים, כיצד ניתן למעשה להתמודד עם עדכון התוכן המועיל, כך שיהפוך מלא מועיל לכזה שיש לו ערך מוסף ויעניק ערך לגולש. להלן ההמלצות:

  • הסירו תוכן לא יעיל– זה ישפר את התנועה האורגנית של האתר. למעשה גוגל רומזים כי תוכן לא מועיל עלול לפגוע בתנועה האורגנית, ורק הסרתו יכולה לשפר את המצב.
  • העדכון עשוי להשפיע בצורה דומה על אתרים ותיקים וחדשים– כלומר, לא משנה כמה ותק יש לך, אתה חשוף לפגיעה באותה מידה גם אם אתה אתר ותיק, מוכר ויש לך מוניטין. זו אמירה מעניינת של גוגל שכן עד היום היחס לדומיינים ואתרים ותיקים היה מעט שונה מזה של אתרים חדשים.
  • עדכון זה אינו עדכון ספאם והוא עדיין אוטומטי ועשיר בסיגנלים המסמנים מהו תוכן איכותי ומה אינו כזה- כלומר הם מציינים שיש להם את הכלים לזהות איכות של תוכן ולכן לא מומלץ לנסות לבצע מניפולציות.
  • אתרים שיש להם הרבה תוכן לא מועיל עשויים להיפגע גם אם ברשותם תוכן מועיל רב באתר. כאן עולה השאלה כמה תוכן לא מועיל ישפיע על האתר? האם מדובר באחוזים מסוימים? האם בכמות מסוימת? אלו שאלות שבהמשך הדרך יהיה להם מענה- אולי בטווח של חצי שנה מרגע שהעדכון התחיל להתגלגל בישראל. כרגע מספר הקסם אינו ידוע. מה שכן ידוע זה שאף אתר אינו חסין!
  • גוגל מאפשרת לתת פידבק המתייחס לעדכון זה. כלומר, בגוגל ציינו כי העדכון הנו אוטומטי ומתבצע על ידי בוטים, ולכן מעניקה לבעלי האתרים ומומחי קידום אתרים, להגיש פידבק או ערעור כלשהו המתייחס רק לעדכון התוכן המועיל.

כמה תובנות ראשונות לגבי עדכון התוכן המועיל

לא מזמן השתתפתי בשיחת זום שארגן עומר שובל הבעלים של חברת כל יום לגבי מהות העדכון, כיצד הוא משפיע וכיצד ניתן לנסות ולשפר את המצב לאתרים שנפגעו מהעדכון כמו גם מיהם האתרים שעליהם גוגל שמו עין והסירו מתוצאות החיפוש.

המסקנה המרכזית שעלתה כאמור היא זו- אתרים שהם בעלי ערך נמוך לגולש, היו הראשונים להיפגע, וכעת נדון וגם אפרט בקצרה את תובנותיי בהתבסס על הממצאים של מערכת כל יום, מדוע אותם אתרים נפגעו, וכיצד ניתן לנסות ולהפוך את הקערה בצורה נבונה וחכמה.

ניצול לרעה והטיה של מנוע החיפוש

קישורים פנימיים

מקדמי אתרים מודעים היטב לכוחם של הקישורים הפנימיים. מטרתם של קישורים אלה היא למעשה להצביע לגוגל על העמודים החשובים באתר תוך כדי שהם מחזקים גם את הביטויים של ביטויי העוגן (אנקורים) של הדף אליו הם מפנים. אתרים שמשתמשים בהפרזה בקישורים פנימיים שמטרתם היא אך ורק לחזק ביטויי עוגן ומילות מפתח מועדים לפגיעה שכן מדובר בשיטה פסולה האסורה על פי הקווים המנחים של גוגל. לכן חשוב גם שלא להפריז בקישורים פנימיים ולעשות אותם בצורה מדודה וחכמה.

תובנות שלי מהנושא- ממש כמו קישורים חיצוניים, חשוב לגוון באנקור טקסט ולא לתת כל הזמן את אותו הביטוי. כמו כן, אם כבר שמים קישור פנימי, דאגו שהקישור יעניק ערך אמיתי וירחיב את היריעה בנושא ובתוכן שהגולש קורא וזאת מבלי לייצר מניפולציה. כלומר, להשתמש בשפה טבעית ואנושית ולהפנות כי הנושא חשוב ולא כי רוצים לקדם ביטוי כזה או אחר. כאשר הקישור נראה טבעי, הוא מובן כקישור שיש לו ערך מוסף שבא להרחיב את היריעה והתוכן ולא במטרת מניפולציה על מנוע החיפוש. צורת ההגשה נתפשת אחרת ויכולה בהחלט לעשות את ההבדל!

חשוב להשתמש בקישורים פנימיים בצורה טבעית, כפי שציינתי לעיל. קישור פנימי שמגיע מתוך התוכן, יש לו ערך גבוה והוא אמור להעשיר את הידע והערך שאתם מעניקים לגולש. לכן, מומלץ להיעזר בהם בתבונה, לגוון אותם, ולא להשתמש ביותר מידי שכן גם לזה יכולה להיות השפעה שלילית.

 

קניבליזציה

קניבליזציה נוצרת כאשר ישנו ריבוי של עמודים או פוסטים המתחרים על אותו הביטוי ובכך מחלישים אותו מכיוון שגוגל מתקשה להבין מהו הדף החשוב באמת מבין כל העמודים (להערכתי זה לא מדויק שכן לגוגל יש את הכלים לדעת), ועצם העובדה שישנם כמה דפים מתחרים על תוצאה מחלישה את הביטוי ואינה מאפשרת לאתר לעלות גבוה בתוצאות החיפוש. לכן מומלץ לבצע דוח קניבליזציה, ולטפל בבעיה זו בהקדם על מנת להימנע מקניבליזציה באתר.

תובנות שלי בנושא– מעבר לכך שקניבליזציה מחלישה את הדירוגים היא מצביעה למעשה על עודף או שימוש יתר בביטוי ספציפי, תוך מטרה לדחוף ולקדם אותו בתוצאות החיפוש. ברוב המקרים אלה יהיו פוסטים קצרים, חסרי ערך ברמת חוויית המשתמש וערך אמיתי, ולכן למעשה ה"תחרות" בין הדפים מצביעה על משהו הנתפס כחשוד בעיני גוגל- מה שגורם לגוגל להחליש את הדפים בתוצאות החיפוש. הAI של גוגל מצליח להבין ולקרוא את התוכן ולזהות תוכן איכותי על בסיס פרמטרים סמנטיים וסטטיסטיים כאחד, ולכן לא יתנו להטיה של תוצאות במנוע החיפוש שלהם. רוצים לתת ערך, קבצו את התוכן למאמר אחד רציני מקיף ובעל ערך, צרו הפניות 301 מהדפים הישנים לדף המרכזי של הנושא, מחקו את הדפים המיותרים, ודאגו לתת ערך אמיתי לתוכן שלכם.

איך עושים את זה? תעברו על התוכן שערכתם וקראו אותו בקול רם לעצמכם. אם מקריאה ראשונה התרשמתם שהתוכן תרם לכם והעשיר אתכם, העבודה הושלמה והוא יהיה ראוי להופיע בטופ. אם לא, תהיו טובים ובצעו שיפורים עד שתגיעו לתוצאה שתשביע את רצונכם להעניק תוכן איכותי וערך לגולש. כל עוד זה לא יתבצע, הרי שגם האיחוד של הדפים והטיפול בקניבליזציה, לא בטוח יעזרו לכם להיחלץ מהעדכון.

פוטרים וסיידברים

יש לא מעט טקטיקות לקידום אתרים. בעבר סיידברים ופוטר שימשו ככלי עזר מעולה לחיזוק של ביטויי המפתח ודפי הכסף של האתר. אבל בכמה השנים האחרונות, גוגל זיהו את המגמה הזו, שהיא לפי הקווים המנחים שלהם, סוג של מניפולציה. לכן, גוגל החלישו בצורה מהותית את כוחו של הפוטר והסיידבר. בהסבר קצר על הנושא נציין כי פוטר מופיע בכל עמודי האתר. לכן, כל ביטוי שנמצא בפוטר, באתר שיש לו 100 דפים מופיע 100 פעמים באתר. המשמעות היא 100 קישורים פנימיים לחיזוק של הביטוי. כנ"ל לגבי סיידברים. בשל ניצול יתר זה, והטקטיקה הזו, הוחלשה עוצמתו של הפוטר והשפעתו על קידום האתר.

כיום סיידברים נחשבים למשהו מיושן ולא אפקטיבי, שלפעמים אפילו מעיק על הגולש- חוויית משתמש כבר אמרנו? לכן, סיידבר אלא אם כן יש לו סיבה מצויינת להופיע, לא כדאי להשתמש בו ולו רק בשל העובדה שהוא פוגע בחוויית המשתמש. וגוגל שמים המון תשומת לב על חוויית המשתמש כולל מהירות טעינת האתר- אבל זה כבר לפוסט אחר.

הטיפול- הקטנה משמעותית בעיקר של פוטרים וגם של הסיידברים למינימום ההכרחי מכיוון שגוגל כבר מכירים את הטקטיקות הללו וזוהי גם סוג של הפרה של הקווים המנחים שלהם.

תובנות אישיות בנושא- יצא לי לטפל בכמה אתרים שהכילו לפעמים 60 ואף 100 מילות מפתח שונות בפוטר. כשזיהיתי את הנושא הדבר הראשון שביצעתי היה לצמצם בצורה מהותית את הפוטר לרמה של רק הביטויים שיש להם באמת ערך אמיתי לגולש ושהוא מחפש אותם וצריך אותם, יופיעו בפוטר. צמצום של הפוטר כאילו שחרר את החסם או הפקק, ויצר זרימה טבעית יותר של תנועה אורגנית לאתרים אלה שהתחילו לאט לאט לעלות בדירוגים. לכן, חשוב להבין את המהות והכוח הטמונים בפוטר בעיקר, ולהשתמש בו בתבונה, ולא להציף בו ספאם. הצפה של הפוטר היא חרב פיפיות שעשויה לפגוע באתר שלכם ולהוריד אותו בדירוגים- וכל זה בכלל בלי קשר לעדכון התוכן המועיל. פשוט מכיוון שיש פה לתפישתה של גוגל- ניסיון הטיה של תוצאות מנוע החיפוש- גם אם מדובר רק בקישורים פנימיים.

מיהם הנפגעים המרכזיים של עדכון התוכן המועיל

בסקירה שערך עומר שובל, הוא הציג בפנינו  מספר נתונים שאספה מערכת כל יום ומתוכה נגזרו כמה מסקנות ראשוניות לגבי המאפיינים של האתרים הראשונים שנפגעו מעדכון התוכן המועיל.
אז אילו אתרים מועדים לפגיעה מעדכון זה? להלן התובנות שהוצגו:

אתרי One Page

אתרים אלה הם למעשה אתרים המבוססים על דף אחד המציג כביכול את כל התוכן של האתר בגלילה בדף אחד. אתרים אלה לרוב יהיו אתרים תדמיתיים או אתרים מכירתיים שאין להם יותר מידי תוכן וזה בהחלט מסביר את מהות הפגיעה.

אתרים אלה הם אתרים דלים שהתוכן הוא לא הצד החזק שלהם כי אם הויז'ואל והנראות והרצון שלהם להניע את הגולש לפעולה ויצירת קשר. הם רוויים באנקורים שמובילים לאזורי עוגן לפי הנושא והכפתור עליו לוחץ הגולש, ולמעשה אינם מעניקים ערך שכן גם אם נפרק את זה, באותו דף יש מעט תוכן ולכן גם מעט ערך. תוכן חסר ערך יוצא מהאינדקס של גוגל!

אתרים עם מעט מאוד דפי תוכן

יש אתרים שיש להם מעט מאוד תוכן וזאת בעיקר מכיוון שבמהותם הם מאוד ויזואליים. אלה יכולים להיות לרוב אתרי תדמית לדוגמה של צלמים, גרפיקאים, ציירים ועוד נישות המגיעות מעולם האומנות. אם חושבים על זה לעומק, הרי שכביכול אין לאתרים אלה צורך בטקסט שכן הויז'ואל הוא זה שעושה את העבודה. מצד שני, בהיעדר תוכן או תוכן ראוי, האתר לעולם לא ידורג והדפים יחשבו כדפים דלים. אותם דפים דלים, הם בעלי סיגנלים שגוגל מזהה כדפים דלים ולכן הם יוצאים מהאינדקס של גוגל. במקרה הזה, למרות שזה נוגד את ההיגיון, קל להבין מדוע בגוגל בוחרים להסיר את האתרים הויזואלים מתוצאות החיפוש.

אתרים עם ATF- ABOVE THE FOLD הכוללים רק תמונה או סרטון וידאו ללא טקסט

אתרים המציגים רק תמונות או רק סרטונים מועדים לפגיעה של גוגל שכן גוגל מתייחסים לדפים אלה כאל דפים "ערומים". בגוגל חוויית המשתמש היא מעל הכול. לכן תמונה היא בוודאי לא תוכן, אבל הימצאותו של סרטון אינה מספיקה ברמת האיכות שגוגל מצפים מהדפים המוצגים בתוצאות החיפוש (שכן הם יכולים להציג רק את התוצאה ביוטיוב וזהו!). לכן הציפיה של גוגל מבעלי האתרים היא להוסיף תוכן טקסטואלי המתאר את הסרטון, מתמלל אותו או מהווה תקציר.
חשוב לזכור כי קיימים כמה סוגים של אנשים- אלה שאוהבים סרטונים, ואלה שמעדיפים טקסט.
שילוב של שניהם ביחד הוא השילוב המנצח. אז אם יש לכם דף רק עם סרטון- הקפידו להעלות בו גם תוכן טקסטואלי של לפחות 400-500 מילים, על מנת שלא יחשב כדף ריק או חסר תועלת.

אתרים עם מעט מאוד תוכן בדפים

אם בעבר 250-300 מילים נחשבו לסטנדרט ברמת התוכן הרי שהמציאות השתנתה לחלוטין. אם תחשבו על זה לרגע, תבינו שב300 מילים אי אפשר להעניק יותר מידי ערך. בהנחת היסוד שלי גם לא 400 מילים אולי 500 ויותר זה כבר מתחיל להגיע לאזור שיש לך מספיק מה לתת ולפרט על מנת להעניק ערך אמיתי לגולש. לכן, גוגל לא סופרים אתרים שיש להם פחות מ300 מילים- וזה לחלוטין הגיוני. לכן, אתר שיש לו עמודים דלים שיצאו מהאינדקס, צריך להשקיע בעיבוי התכנים ולהעניק ערך רב יותר לגולשים, בין אם בקישורים פנימיים לתכנים נוספים, הטמעת סרטונים, תמונות, אינפוגרפיקות ועוד.

דפים מאונדקסים בגוגל שאין בהם תוכן

דפים אלה הם למעשה התמצית של מהו דף חסר תועלת או חסר ערך. לעיתים ישנם אתרים, בעיקר כאלה שאינם מתוחזקים היטב, שיש להם לא מעט דפים כאלה. מבחינת הבעלים או העסק, זה לא מפריע שיש עמודים ריקים. אבל, אם חושבים שוב על חוויית המשתמש, הרי שדף מאונדקס שהוא ריק, יצור Bounce Rate גבוה, דבר שיחליש את הדירוגים ממילא, ויעיף את הדף מתוצאות החיפוש.
כך שאיך שלא נסתכל על זה, הרי שדפים מאונדקסים ללא תוכן, אינם ראויים להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, ולכן גוגל מסירים אותם.

דוגמאות לדפים אלה יכולים להיות אתרי רכב, אתרים עם דילים וטיסות, אתרים של צלמים וכל תחום האומנות, הרבה מאוד אתרי איקומרס שאינם מכילים תיאורים ותוכן, אתרי תיירות ובכלל אתרים שהם מאוד ויזואליים, כי שם הפורטה והעוצמה שלהם, אך הם אינם מעניקים את התוכן הנדרש מבחינת גוגל, שמעריכים שרק ויז'ואל אינו תורם מספיק לחוויית המשתמש.

אתרים ששמים PDF שמתאנדקס בגוגל

אתרים שיש להם הרבה מאוד קבצי PDF מאונדקסים נפגעו בעדכון הזה. הרעיון להבנתי הוא שקובץ זה הוא ואמנם קריא, אך אינו מוצג בצורה מיטבית לגולש שכן הוא נדרש ללחוץ על קישור ולהוריד אותו ואז נגמרת האינטראקציה עם האתר. גוגל תופש את זה כתוכן שהוא חסר ערך ולכן פגע באתרים מרובי קבצי PDF. לכן, ההמלצה שלי היא לשים no index על קבצים אלה.
בנוסף אציין כי אחד הפתרונות שבחרתי לטפל בלקוח שלי שהיו לו המון קבצי כאלה הייתה לחסום אותם לסריקה מצד אחד, ולהטמיע את התוכן שלהם על גבי הדף.

ככה אנחנו נותנים ערך ויזואלי וטקסטואלי בדף, ומי שרוצה לקרוא בפירוט, ילחץ על הקובץ ויוריד אותו לאתר. הקובץ לא צריך להיות מאונדקס בגוגל ממילא להבנתי שכן הוא גם כך חסר תועלת ואין לנו שליטה עליו מרגע שמורידים אותו (להבדיל מטקסט חי באתר). חשבו היטב אם זה מתאים ללקוח והאם ליישם זאת. אל תחליטו רק כי קיבלתם כאן המלצה- תחשבו תמיד עלות מול תועלת.

אתרי פורנו ומין

מן הסתם אלה אתרים שגוגל לא אוהב ובמיוחד לאור העובדה שהם לא חוקיים ונוגדים את כללי האתיקה, ולרוב גם יהיו רק ויזואליים, הרי שהם יהיו הראשונים גם להיפגע.

יש לכם שאלות? צריכים עזרה? צרו קשר או התקשרו לנייד 054-6814325  ואשמח לעזור.

אהבתם את התוכן? אודה לכם אם תעשו לייק תדרגו ותשתפו- זה עוזר לי לגדול ולייצר עוד תכנים איכותיים בבלוג.

Rate this post
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן