קידום אתרים טכני מול קניית קישורים- מה עדיף?

קידום אתרים טכני מול קניית קישורים

תוכן עניינים

קידום אתרים טכני מול קישורים- בואו נבין את הנושא

קידום אתרים הוא לא משחק ילדים. זהו תחום שיש בו הרבה ניסוי וטעיה המון ניסיון שנצבר, יכולת להסיק מסקנות, והיכולת לנתח ולהבין את הכשלים תוך תובנות שככל שהאתר תקול מבחינת הקידום האורגני (אתר שיש לו דוח ליקויים טכניים של SEO גדול) הרי שמדובר באתגר ולא בכאב ראש! כן, ממש כה. כך אני מתייחס לכל פרויקט שאני נכנס אליו. כל קושי מייצר עבורנו, המקדמים גם פתח או הזדמנות שאם נטפל בה בצורה חכמה תוביל אותנו ואת הלקוח להצלחה.

במאמר זה ברצוני להתייחס לשאלה הגדולה: האם קידום אתרים טכני- כלומר on page seo הנו פחות ערך, שווה ערך או טוב מזה של קידום באמצעות קישורים חיצוניים לאתר המקודם.  כאמור, כל הכתוב מטה מתייחס לניסיוני בתחום העומד על 15 שנות קידום (בתחום משנת 2007) ובצורה מקצועית לחלוטין משנת 2016.

קישורים חיצוניים

סיגנלים חשובים בקידום אתרים

אחת המתודות הידועות והמוכרות בקידום האורגני מתייחסת לרכישת קישורים או החלפת קישורים על מנת לצבור כמה שיותר הצבעות לאתר של הלקוח או שלנו.
גוגל מתייחסים להצבעות אלה כאל הבעת אמון מצדם של אתרים שונים, המוכנים להעניק לאתר אליו הם מפנים את הקישור מעט כוח (link guice) וגם פוטנציאל שבו חלק מהגולשים שיזהו או יחשבו כי הקישור מעניין, ילחצו עליו וכך האתר המקושר, יקבל גם תנועה חינמית מאותו אתר מפנה.

כאמור, יש המון סיבות מדוע ומתי כדאי להשתמש בקישורים חיצוניים, כיצד לייצר את הקישורים החיצוניים בצורה חכמה, יצירת פרופיל קישורים חיצוניים המבוססים על שם המותג, הURL של האתר המפנה לדף הבית, וכן שימוש במילות המפתח אותן המקדם שואף לדחוף למעלה בתוצאות החיפוש.

יש לא מעט יתרונות בשימוש בקישורים חיצוניים ולעיתים הם אפילו הכרחיים לקידום האתר.  יצא לי לראות לא מעט פעמים, בעיקר אתרים חדשים שבמשך תקופה של חצי שנה עד שנה לא התקדמו בצורה מהותית, ולאחר תקופה של כמה חודשים עד שנה פתאום הייתה התפוצצות, והאתר טס למעלה בתוצאות החיפוש.

קישורים חיצוניים הם הדרך ולא המהות

חשוב לזכור כי תהליך של בניית קישורים חיצוניים הנו תהליך המצריך מחשבה ועבודה על בנייה נכונה של פרופיל קישורים נכון. חשוב מאוד לדעת לחקור את האתרים מהם רוכשים או מחליפים קישורים- כתבתי על קישורים חיצוניים באריכות.
עם זאת, מדובר בחלקיק המהווה רק חלק מהקידום האורגני.

הרבה מקדמים ובעיקר בעלי אתרים, סבורים כי ללא קישורים חיצונים האתר שלהם לא יוכל להתקדם בתוצאות החיפוש בגוגל. מה שנראה כאמת מוחלטת, מניסיון אינו מדויק וגם לא מוחלט. למעשה, כפי שכתבתי בתחילת מאמר זה, אין שום דבר מוחלט בקידום אורגני. כל יועץ קידום אתרים וותיק, מנוסה ואמין- יאשר זאת בצורה חדש משמעית. מדובר בתחום הכי דינאמי ומשתנה המצריך לא מעט ידע וניסיון על מנת להתגבר על הרבה מאוד משוכות ומכשולים.  אז בואו נדבר רגע על היתרונות והחסרונות של קניית קישורים.

יתרונות של קניית קישורים

  • אפשרות בחירת האתר המפנה.
  • אפשרות בחירת הטקסט עוגן המפנה לאתר.
  • תהליך יחסית קל ופשוט.
  • אפשרות לבחינת האתר המבוסס על דירוגו בגוגל.
  • אפשרות בחינת האתר המפנה מבחינת הנראות שלו UX/UI.
  • שגר ושכח- מבצעים רכישה ומקבלים קישור.
  • שליטה בעלויות- ניתן לבחור אתרים לפי מחיר כל קישור.
  • רלוונטיות האתר לנישה שלנו.
  • בחירת תמונה המתאימה לטעמנו ובשליטתנו.

 

חסרונות של קניית קישורים

  • נדרשת השקעה כספית מידי חודש בקניית מאמר ובקניית הקישור.
  • ביצוע מחקר קל על האתר המפנה- השקעת זמן לקבלת קישור איכותי.
  • אין לנו שליטה בקוד של האתר.
  • התגית שלנו תהיה מסומנת כsponsored והקישור נתון למעקב של גוגל.
  • במידה והאתר המפנה נענש בעדכון של גוגל, האתר שלנו עלול גם כן לספוג ענישה (כפי שקרה בעדכון פנדה ופינגווין).
  • תהליך של בניית קישורים הנו הוצאה על בסיס חודשי מה שבטווח הארוך מצריך מאיתנו לא מעט משאבים שיש להפנות לטובת קישורים חיצוניים.


כאשר שמים לנגד עינינו את כל המשתנים ומתבוננים היטב בעלות מול תועלת, ניתן בהחלט להבין כי גם בשיטה שהיא לכאורה פשוטה וקלה בשיטת שגר ושכח, היא טיפה בעייתית. לכן, זו אחת הסיבות שאני ממעט ומשתדל שלא לקנות קישורים, אלא לייצר קישורים טבעיים לאתר זה, שמש עכשיו אתם קוראים בו שורות אלה.
אז עולה השאלה הגדולה- מה האלטרנטיבה?

קידום אתרים טכני- טיפול בדוח ליקויים טכני של SEO

טיפול בדוח ליקויים טכניים של SEO

אחת הדרכים שגיליתי במהלך דרכי הייתה שהערך בעבודת ON PAGE כחלק ממכלול של קידום אתרים טכני, היא גדולה לאין ערוך מהחלפת קישורים או קניית קישורים. אם חושבים על זה לעומק, כאשר אנחנו מעניקים ערך לגולש וגם מטפלים בליקויי הSEO של האתר, גוגל יתגמל אותנו.

למה הכוונה?

בתחילת כל פרויקט, אני מקפיד לסרוק את האתר ולבצע דוח ליקויים טכניים של קידום אורגני. אפשר לעשות את זה באמצעות התוכנה screaming frog או באמצעות כל פלטפורמת קידום אחרת (אני לעיתים נעזר גם ב Semrush).
הרעיון הוא לקחת את כל הליקויים שיש לנו באתר ולהפוך את הלימון החמוץ ללימונדה- זו המהות של קידום אתרים טכני.

קידום אתרים טכני נכון מתחיל בטיפול בליקויים הממוקדים בטייטל וכותרות h1 שיש להם את האימפקט הגדול ביותר מבחינת קידום אורגני- זיהוי טייטל משוכפל, עמודים ללא טייטל, טייטל ארוך מידי או קצר מידי ומתחילים לבצע אופטימיזציה ותיקונים בהתאם לנדרש. בהמשך מבצעים בדיקה של כותרות h1 ומוודאים שאין שכפול, שיש בכל העמודים h1 וכמובן שאין יותר מכותרת h1 אחת בכל עמוד\ פוסט וכדומה. קידום אתרים טכני למעשה משחרר סוג של פקקים הנגרמים כתוצאה מכפילויות שגורמות לדפים להתחרות אחד בשני ובכך גם מונעים מהדפים להתברג גבוה בתוצאות החיפוש. הפעילות הזו כאילו משחררת פקק בבת אחת, ומסייעת לביטויים לעלות למעלה בתוצאות החיפוש כי שיחררנו את הפקק!

החלק השני מתייחס לשיפור הCTR  או בתרגום חופשי שיעור ההקלקה על המודעה האורגנית (click through rate). את זה אנחנו למעשה מבצעים באמצעות זיהוי ליקויים הקיימים בתיאור העמודים\פוסטים וכדומה.

נכון, לדיסקריפשן אין כביכול השפעה מבחינת גוגל על הקידום האורגני, אבל, וכאן האבל הגדול… הדיסקריפשן יכול לסייע לנו למשוך את הגולש להקליק לנו על המודעה. יש לבצע זאת בצורה חכמה תוך שימוש ביתרונות שיש לנו על פני המתחרים שלנו וכמובן בסיומו להניע את הגולש לפעולה- ללחוץ ולהיכנס לאתר.

אציין כי מניסיוני בקידום אתרים טכני, ברוב הפרויקטים שעבדתי עליהם דווקא החלק הזה לוקה בחסר אצל רוב האתרים שיצא לי לעבוד עליהם- כולל של לקוחות ענקיים כמו אתרי החדשות המובילים בישראל עימם עבדתי בעבר. הסיבה לכך היא שלא תמיד בעלי האתרים או המקדמים, שמים דגש על נושא זה. לכן גם הרבה מאוד פעמים נתקלתי במצבים בהם הדיסקריפשנים היו ריקים. כלומר, אנחנו למעשה נותנים לגוגל את החופש והזכות לבחור עבורנו את מה שנראה לו כתיאור ההולם של הדף. זו טעות קריטית כאשר אנחנו מכוונים גבוה!  נכון, לא תמיד גוגל מציג את הטייטל שלנו או הדיסקריפשן שלנו. אבל, עצם העובדה שאנחנו שמים אותו שם, לא מאפשרת לגוגל אוטומטית לבחור על דעת עצמו את התיאור מתוך התוכן שבדף. לכן, קידום אתרים טכני מהווה נקודה חשובה וקריטית להתקדמות האתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל. אם רוצים לפרוץ את הסכר ולגרום לאתר לעלות בטבעיות בתוצאות החיפוש- חייבים להשקיע בפן הטכני- גם אם הוא לפעמים משעמם ונתפס בעינינו כמיותר. אלה הקטנות הכי חשובות- לזהות את ההזדמנויות ולדעת לנצל אותן לטובתנו בתהליך הקידום.

אז בואו נדבר רגע על היתרונות והחסרונות של השיטה הזו.

חסרונות קידום אתרים טכני

  • זמן- טיפול בליקויים טכניים של SEO מצריך לא מעט זמן לביצוע תיקונים. הדרך שלי להתגבר על בעיה זו היא לחלק את המשימות מידי חודש ולהימנע מעומס יתר על פני משימות אחרות.
  • הבנה וידע מקצועי- אנחנו צריכים להכיר היטב את האתר, את הנישה, את מילות המפתח עליהם מדורג כל דף על מנת למקסם את הפעילות.
  • סבלנות – בכל פעולה שאנחנו עושים חשוב שנתאזר בסבלנות. לאור העובדה שהלקוח רוצה תוצאות מידיות, והוא חסר סבלנות, לוקח לעיתים לראות את ההשפעה רק אחרי שבועיים או שלושה שבועות עד שגוגל סורק את השינויים ומשנה את הדירוגים (וגם זה יכול לקחת יותר זמן).

יתרונות

  • יש לנו שליטה מלאה על התוצאות.
  • גוגל בסופו של דבר גומל לנו על השינויים.
  • העלות היא רק בזמן שאנחנו משקיעים בתיקונים (כמובן שיש עוד משימות אבל על כך בפוסט אחר…).
  • אנחנו לא תלויים באף אחד.
  • התוצאות מבוססות על הדרך שאנחנו עושים ולא בקישור כזה או אחר.
  • על תיקון הליקויים גוגל מתגמלת ולא מענישה.
  • אין צורך להוציא סכומים לא מבוטלים על קניה של מאמרים וקישורים.
 

ומה קורה עם אתרים בנישה תחרותית?

יצא לי לא אחת להעלות את נושא היעדר קישורים וזכיתי ליחס מעט מזלזל ממקדמים שאינם מאמינים כי ניתן לקדם אתרים בנישות תחרותיות מכיוון שכולם קונים קישורים ומחזקים את פרופיל הקישורים החיצוניים שלהם ובעצם אתר שלא עושה זאת נותר מאחור.

אז כפי שציינתי קודם- אין אמת מוחלטת בקידום אורגני! תבינו, מה שכולם עושים, לא בהכרח הופך להכי נכון. יצא לי לקדם לא מעט אתרים גם בנישות תחרותיות, כולל עורכי דין בנישה מטורפת ועדיין להגיע לתוצאות עם ממש מעט קישורים אם בכלל.
אני לא אומר לא לקנות קישורים, אלא מציין את העובדה שניתן להתקדם ולהגיע רחוק גם בדרכים אחרות.

התוכן הוא המלך- משפט טחון אבל ממש נכון!

התוכן הוא המלך

התוכן הוא ללא ספק המלך הבלתי מעורער בעולם הקידום האורגני. ללא תוכן אתרים יתקשו מאוד לעלות בדירוגים. יש סיבה טובה מאוד מדוע אתרי חדשות כמו מעריב, YNET, וואלה ואחרים מצליחים להיות מדורגים כל כך גבוה- יש להם המון תוכן!

עכשיו אם נצא לרגע מהשבלונה שלנו ונחשוב מחוץ לקופסא, וננסה להעניק ערך לגולש- בדמותו של מאמר ארוך, אינפורמטיבי ואיכותי, מאמר עם תמונות, סרטון, אינפוגרפיקה, סכמות ושאלות ותשובות, הרי שאנחנו סוללים לעצמנו את הדרך למעלה.

נכון, מדובר בהשקעה לא קטנה, אבל היי- גם קניית קישורים כשלעצמה היא הוצאה לא קטנה בכלל! אנשים מוציאים לעיתים תקציבים של אלפים ולעיתים עשרות אלפי ש"ח על רכישת קישורים.  אז מי קבע שקישורים זה הכי רלוונטי וטיפול באיכות האתר ובריאותו היא פחותה? שהחשיבה על הלקוח ולא על גוגל הם הלב של ההצלחה מעבר לפינה ולא רק קניית קישור כזה או אחר.  אין אמת אחת- יש פריזמה מאוד רחבה בעולם הקידום. היום אולי יותר מתמיד, יצירתיות ושימוש בתוכן איכותי, הן הדרכים להביא לקוחות איכותיים ומבושלים היטב באמצעות תוכן ייחודי בעל ערך רב לגולש.

העזו לבחון ולדעת

הגישה שלי בקידום אתרים אומרת- תמיד התבוננו ובחנו היטב את האופציות העומדות לנגד עיניכם. העזו לדעת, לשאול שאלות, לבחון פעולות שבוצעו באתר ולמדוד הכול ולקבל בסופו של דבר את ההחלטה המושכלת ביותר.
קידום אתרים אורגני הינו התחום הכי דינאמי ומאתגר שקיים בעולם הדיגיטל. העזו לבחון ולהסיק מסקנות- ולבסוף תגלו את הדרך שלכם להצלחה.

אהבתם את התוכן? אודה לכם אם תעשו לייק ותשתפו- זה עוזר לי לגדול ולייצר עוד תכנים איכותיים בבלוג.

4.5/5 - (15 votes)
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן