hummingbird -יונק הדבש- צופית של גוגל. הבנה סמנטית של טקסט

מהו גוגל hummingbird

תוכן עניינים

לא מדובשך ולא מעוקצך- סיפורה של צופית (יונק הדבש)

 

איך גוגל מפתיעים פעם ב10 שנים ומשחררים את אחד האלוגריתמים הטובים והמפתיעים ביותר השייכים לתחום הבינה המלאכותית והסמנטיקה.

חיה נוספת הצטרפה למשפחה

טוב, אז אחרי השחור והלבן של גוגל, שבחרו בפנדה ובפינגווין הגיע הזמן לבחור בצבעים מעט שונים ואלגנטיים יותר. נו טוב…. אולי זה שחור…. אבל לא ממש יש לה גוונים כחולים והיא יפהפיה.


אז גוגל בחרו ביונק הדבש או הצופית, לא משנה איך שתקראו לזה, על מנת לשווק את השינוי הגדול אותו הם מביאים למנוע החיפוש המתקדם שלהם. באנגלית קוראים לזה Hummingbird וזהו סימן נוסף שמעיד על כך שבגוגל כל הזמן חושבים קדימה ולא עוצרים לרגע או קופאים על השמרים.

מה כל כך מיוחד ביונק הדבש של גוגל?

טוב, אז גוגל מפתיעים ונותנים למשתמשים את הדבר החם הבא. לא, זה לא קשור הפעם לספאם או לאתרים שמזהמים את הרשת או עושים מניפולציות וגוגל "מנקים אותם" מדובר במשהו אחר, משהו גדול, משהו שהוא מהפכני והוא נחשב לאחד הדברים הגדולים ביותר שגוגל עשו בעשר או יותר השנים האחרונות.

 

יונק הדבש הוא למעשה שדרוג האלוגריתם של גוגל במנוע החיפוש. יש לו השפעה מאוד מאסיבית ורצינית על כל החיפושים בגוגל בעולם כולו. 

אם עד היום חשבנו שעדכוני פנדה ופינגווין היו עדכונים רציניים, מתברר שהם ממש קטנים לעומת ההשפעה של האלוגריתם החדש, יונק הדבש.

רק לצורך ההבנה של הנושא והבנת גודלו ומשמעותו של שדרוג האלוגריתם החדש, חשוב להבין שההשפעה שהייתה לפינגווין, שנתפס כאחד הקטלניים, הייתה רק על כ 3% מכלל החיפושים העולמיים.  

השינוי שמחולל יונק הדבש הוא גדול בעשרות אחוזים מזה של פינגווין, והוא מתקרב או נושק לכיוון ה90%.עכשיו תבינו עד כמה גדול השינוי ואילו השפעות יכולות להיות לו על תוצאות החיפוש שלנו בעתיד הקרוב והנראה לעין.

בינה מלאכותית המבוססת על הבנה סמנטית

גוגל hummingbird היא למעשה בינה מלאכותית חכמה שסורקת את התוכן באתר

ועכשיו בעברית ובלי יותר מידי מילים מפוצצות:)
גוגל בנו אלוגריתם חדש שיש לו יכולת להבין באמת את הטקסט שאנחנו מזינים לו בדפי האינטרנט.

 

המשמעות לכך היא שכעת תוצאות החיפוש תהיינה תלויות באלוגריתם שמסוגל לסרוק, לנתח, להבין את ההקשרים בין מילים, ולדעת לתת לגולש את התוצאה הרצויה והטובה ביותר עבור השאילתה אותה הוא מחפש, מבלי להיות תלוי רק במילות המפתח המופיעות בטקסט וחוזרות על עצמן.

 

מהיום, כאשר הבוטים של גוגל יסרקו את האתר שלכם, הם יהיו בעלי בינה מלאכותית, שגורמת להם לבד לזהות על מה מדבר הטקסט, האם יש חיבור והתאמה בין המילים השונות לנושא אותו מציג הדף, ועד כמה דף זה יכול להיות רלוונטי עבור הגולש בביטויי החיפוש השונים.

 

מדובר כאן במהפכה של ממש! גוגל יצרו למעשה בינה מלאכותית המבוססת על הבנה סמנטית, האלוגריתם מבין ומכיר ויודע להתמודד עם המילים, הוא יודע לשייך אותם לנושא, והוא יכול באמצעות ההבנה וההיכרות שלו עם המילים האלה, מהו הנושא המרכזי של המאמר שלכם.

 

מדובר באלוגריתם מאוד מורכב ומסובך, חכם ביותר, ובעל יכולת עצומה למנוע הטיות של תוצאות החיפוש מכיוון שהוא גם מבין כעת את ההקשרים בין המילים והביטויים.


היכולת המדהימה הזו לנתח, להבין ולשייך ביטויים היא מורכבת לעין ערוך בעולם הדיגיטלי והבינה המלאכותית, מה שמעיד על ההשקעה של גוגל בתחום הסמנטי והבנת השפה.


מצד שני, האלוגריתם יהיה מסוגל לאתר כעת בקלות את התוצאות הטובות ביותר והרלוונטיות ביותר עבור הגולשים והשאילתות שלהם, ולספק להם תוצאות מדויקות יותר וטובות יותר  מאי פעם.

מהפיכה בעולם הקידום?

seo- קידום אתרים

 

מידע זה יכול לזעזע את אמות הסיפין של עולם הקידום מכיוון שרוב המקדמים בעולם משתמשים במילות מפתח ובביטויים שאינם תמיד עובדים בצורה סמנטית מושלמת עם תוכן המאמר. אלה פשוט מאוד מותאמים היטב- עברו אופטימיזציה, ולכן הם מצליחים להתברג במקומות הראשונים בביטויים מסוימים. הדבר יכול לשנות את פני הקידום לתמיד וליצור עולם חדש של תוכן, עולם של תוכן איכותי יותר, נקי יותר והרבה יותר ידידותי לגולש ולמשתמש.

 

המשמעות הברורה של יונק הדבש של גוגל היא שתוכן ששמים באתר חייב לשמור על רלוונטיות לא רק ברמת ה TDKC  כלומר: הכותרת, תיאור הדף, מילות המפתח והתוכן אלא גם חייב לשמור על אחידות בתוך התוכן עצמו ובמאמר או הפוסט, צריכים להופיע מילים וביטויים אשר נשזרות ביחד כחוט השני,  ושהחיבור ביניהן יוצר תלכיד או פסיפס מרתק ומיוחד של תוכן איכותי, עם נושא מאוד ברור, בעל הקשרים סמנטיים בין המילים השונות שבתוך המאמר.

זה ללא כל ספק הופך את עבודתם של מקדמי האתרים ברחבי העולם למורכבת הרבה יותר וקשה. כעת, לא מספיק שהמאמר יהיה טוב או איכותי, הוא צריך להיות כתוב גם בצורה מקצועית, ועם שפה או ז'רגון המתאימים לאותו הנושא עליו עוסק המאמר.

 

לדוגמה: אם מדברים על נושא כמו סכרת, לא מספיק לציין מילים כמו סכרת, סוכר, רמות גבוהות של סוכר בדם וכו…  צריך שיופיעו גם מילים כמו אינסולין, חוסר תפקוד של הלבלב, סכרת נעורים, סכרת סוג 2 סוכר בשתן וכו…. 

כל אלה הן מילים השייכות לאותו הנושא ומחוברות ומאוגדות תחת אותו הרעיון והתמה (Theme). כל הקונספט של הקידום חייב להשתנות בצורה מאוד חדה.

מה עושים כדי להשתלב היטב בתוצאות החיפוש

קודם כל, חשוב להבין את השינוי, לעכל אותו ולהטמיע את העוצמה שלו וגם את ההשלכות שלו.


אנחנו בישראל, נהנים יחסית מהשפעה מאוחרת בכל מה שקשור לשינויים של גוגל, אפשר לומר שאנחנו אולי אפילו בעיכוב של כמעט שנה ברמה ההתפתחותית של השינויים בגוגל. אבל, אין ספק ששינויים אלה יגיעו גם למחוזותינו, והם עלולים להחריב לא מעט עסקים שביצעו קידום שהיה "כשר" אך כיום כבר שאינו רלוונטי.

לכן, ההמלצה היא להיערך בהתאם, לבחון את האתר שלכם בעיניים אובייקטיביות, ולנסות לשנות ולהתאים את ההמלצות לשינויים מוקדם ככל שניתן, על מנת שלא לספוג מהלומה עתידית קשה מגוגל.

חשוב להבין שהתוכן תמיד היה ותמיד יהיה המלך, ושעכשיו על מנת להופיע במקומות הראשונים, צריך גם לכתוב כמו מקצוען, לכתוב בצורה שבה אתם מציגים את עצמכם כמומחים בתחום, ושאתם משתמשים במילים השייכות גם לנושא המדובר בתוכן וגם שיהיה קשור לנישה בה אתם מתמחים.

 מה עוד יכול לעזור לעסק שלכם?

אני מציג בפניכם מספר רעיונות וטיפים אותם תוכלו ליישם עוד היום, על מנת לסייע בשיפור  התוצאות של האתר שלכם. אני בטוח שאם תקפידו לבצע אותם, תוכלו בהחלט לשפר את מצבכם:

  1. היו פעילים בפעילויות במדיות החברתיות השונות
    2. כתבו תוכן שההקשרים והקונטקסט שבתוכו יהיו מחוברים ומהודקים היטב
    3. התאימו את האתר שלכם לטלפונים חכמים (סמארטפונים)
    4. הקפידו על הקשרים סמנטיים בתוכן המאמר
    5. בנו קישורים איכותיים מאתרים איכותיים ומובילים בצורה טבעית באמצעות מדיות חברתיות והפצת תוכן עם אסטרטגיה.
    6. תנו תוכן איכותי, בנו קהל מעריצים שרופים והציעו פתרונות אמיתיים שיסייעו לקהל הגולשים שלכם- הם עשויים להפוך ולהיות הלקוחות שלכם.

 בהצלחה 🙂

Rate this post
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן