Chat GPT – מתחיל אפקט הדומינו והירידה בשימוש בו

Chat GPT – ירידה בשימוש בכלי

תוכן עניינים

האם לראשונה מאז השקת הבינה המלאכותית הצ'אט סופג מהלומה?

לפני פחות מחודש אי שם בחודש יוני 2023, פרסמתי כתבה על מה זה chatGPT ומדוע לא מומלץ להשתמש בו. התוכן כלל את יתרונותיה של הבינה המלאכותית, אך נתן דגש על חסרונותיה בתרומתה להתקדמות בפן ההומני וכמובן על היבטים משפטיים שה AI למעשה מפרה זכויות יוצרים ובכך, פוגעת ביוצרים רבים.

ניצנים של האטה בהורדות של ChatGPT

על פי פרסומים של הניו יורק טיימס, החודש- יוני 2023 לראשונה מאז יצאה לאור הבינה המלאכותית לאוויר העולם, היא חווה ירידה בכמות המשתמשים. הבינה המלאכותית צברה פופולאריות מטורפת ויש לה כ100 מיליון משתמשים- שזו כמות יוצאת דופן במיוחד עבור תוכנה יחסית חדשה שיוצאת לאור.

העלייה בכמות המשתמשים הייתה בהחלט מהירה – מ0 ל100 במהירות שיא. עכשיו, לכל עליה יש גם ירידה, כך שאי אפשר לומר שהדבר לא היה צפוי, שכן קצב הגדילה שלה היה אקספוננציאלי מוגזם. מצד שני, אנשים לאט לאט מבינים שבינה מלאכותית יכולה להקל על חייהם, אך במידת מה גם יכולה להוות איום לא קטן על בעלי מקצועות חופשיים והשלכות על עתיד האנושות ויחסה לבינה המלאכותית.

הפרת זכויות יוצרים- עכשיו יתחילו התביעות?

אם חברת OpenAI חשבה שהפרת זכויות יוצרים או שימוש בחומרים של אחרים "לטובת האנושות" יכולים לעמוד במבחן המשפטי (או שמא כלל לא הייתה על כך חשיבה, או שהחברה לא נתנה על כך את הדעת…) הרי שעורכי הדין חושבים קצת אחרת.

קבוצת תובעים אנונימיים, החליטו לתבוע את חברת OpenAI על סך 3 מיליארד דולר, בגין גניבת נתונים ממשתמשים כחלק מהליך המירוץ של ChatGPT עם המתחרים, על מנת שידה של הבינה המלאכותית של חברת OpenAI תהיה על העליונה.

האם מדובר בתביעה שהיא סנונית ראשונה לקראת תביעות נוספות עבור בינות מלאכותיות נוספות אשר נחשבות כ"מפירות זכויות יוצרים" כמו גם מחוללי הציורים מידג'רני או דאלי? את זה נוכל לראות כאמור בשבועות הקרובים, ואת תגובת המשתמשים ומנועי החיפוש להחלטות המשפטיות שיתקבלו כתוצאה מכך.

ניצול לרעה של הבינה המלאכותית

כאמור הקידמה לפעמים פוסחת גם על אתיקה, ולאחר מכן מתקנת…
מסתבר כי תוכנת ChatGPT שימשה לא מעט משתמשים שנעזרו בה על מנת לעקוף חומות תשלום ולצרוך תוכן פרימיום בחינם, הודות למעקפים אלו.
כאמור מדובר בנושא פלילי. החברה מצידה, עם זיהוי הבעיה צייצה על הבעיה ופעלה לתקן אותה.

האם ChatGPT תשתלב בעולם הקידום

נכון להיום עושה רושם שלא מעט מקדמים נעזרים בשירותיו של ChatGPT בעיקר ליצירת תכנים הנחשבים ברמה גבוהה ואיכותיים לאתרים שלהם. עם זאת, כבר ציינתי בעבר את החסרונות של הבינה המלאכותית, ואת העובדה שגוגל יודעים לזהות תוכן שנכתב על ידי AI ובכך להעניש אותו (שכן הוא אינו מומחה בתחום ואין סיבה שידורג גבוה).

עם זאת, נראה כי גם בגוגל מבינים את הצורך בתוכן איכותי, ומגמישים במעט עמדות לגבי העובדה שלא משנה להם שהתוכן נכתב על ידי מכונה, כל עוד הוא משרת היטב את הגולשים ומעניק להם ערך מוסף (תוכן מועיל ויעיל).

תחום הקידום האורגני לטעמי, מנצל לרעה כלים טכנולוגיים מתקדמים, משתמש בהם בצורה לא נכונה, ועלול לפגוע בעתיד במקצוע- וזה חבל.
קידמה היא דבר חשוב, אבל מקצוענות ואתיקה, הם מסוג הדברים שלקוחות מתחברים אליהם ברמה טוטאלית- והם הכלים שמסייעים לכולנו במאמצים משותפים, לסייע ללקוחות שלנו להגדיל את הכנסותיהם. זוהי כאמור דעתי עם נקודה גדולה למחשבה.

אהבתם את התוכן? אודה לכם אם תעשו לייק ותשתפו- זה עוזר לי לגדול ולייצר עוד תכנים איכותיים בבלוג.

Rate this post
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן