מהו תפריט פוטר וחשיבותו- צילום אילוסטרציה

פוטר מהו- ומהי חשיבותו בקידום האתר

תוכן עניינים

מהו תפריט פוטר- FOOTER

תפריט פוטר הוא תפריט הנמצא בחלקו התחתון של האתר- מכאן הביטוי (החלק התחתון כמו רגל בגוף האדם בהשאלה). תפריט זה ברוב האתרים מציג:

  • קישורים פנימיים לדפים פנימיים חשובים באתר
  • קישורי ניווט- קישורים המסייעים לגולש לנווט לחנות או לבית העסק
  • זכויות יוצרים- ציון זכויות היוצרים של האתר בתוספת השנה
  • שעות פעילות- ציון שעות הפעילות של בית העסק
  • כתובת בית העסק- ציון הכתובת הפיזית של העסק
  • מפת אתר- זה אמנם לא המקום הנכון אך יש כאלה ששמים בו את מפת האתר
  • הרשמה לניוזלטר- קופסית הרשמה לניוזלטר לקבלת מידע נוסף ומבצעים או עדכונים הקשורים לעסק ולשמירה על תקשורת רציפה.
  • לוגואים- שמים לוגואים של חברות שעובדים איתן או לוגואים המאשרים על מקצועיות העסק כמו למשל גוגל פרטנרז , אמון הציבור וכדומה.
  • כפתורי סושיאל מדיה- כפתורי מדיה חברתית המפנים לנכסים הדיגיטליים של החברה לדוגמה: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, ווצאפ, יוטיוב, מייל, טלפון ועוד.
  • הצטרפות למועדון לקוחות- הזמנה בדומה לזה של ההרשמה לניוזלטר רק למועדון לקוחות. במקרה זה, מי שמצטרף הוא לרוב יהיה לקוח חם יותר שמתעניין במוצרים או בשירות שיש לאתר להציע.

     

מהי חשיבותו של תפריט זה לקידום האתר שלכם

בעבר פוטר היה מאוד משמעותי לקידום האתר והיה מסייע מאוד בקידום מילות מפתח שהופיעו בו. למה? מכיוון שהפוטר הוא רוחבי- כלומר מופיע בכל העמודים והפוסטים וכל דף כלשהו באתר (חוץ מדפי נחיתה כמובן).
המשמעות היא שאם יש לכם אתר ובו 100 עמודים, מילת המפתח והקישור מופיעים 100 פעמים באתר מהפוטר- מה שמחזק מאוד את המשמעות של הביטויים והקישורים הפנימיים לדף עם קישור העוגן (אנקור טקסט) שאותו אנחנו רוצים לדחוף במנוע החיפוש של גוגל.

בשנים האחרונות גוגל הפנימו היטב את הנושא ועל מנת למנוע עיוותים בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש שלהם, גוגל החלישו בצורה ניכרת את ההשפעה של תפריט זה על דירוג מילות המפתח. כלומר, כיום לפוטר יש פחות השפעה והטיה של תוצאות החיפוש בגוגל.

אז למה צריך את התפריט הזה בעצם?

תפריט פוטר- צילום אילוסטרציה של SEO

זו שאלה מצוינת! אמנם תפריט זה אינו חזק כפי שהיה בעבר, אך עם זאת אין לבטל את השפעתו על ההצבעה על הדפים החשובים באתר.
כלומר, שימוש בו יכול עדיין לסייע בשיפור דירוג מילות המפתח ובעיקר בייצוב של הביטויים בתוצאות החיפוש.

הרבה פעמים כאשר ראיתי שאין תפריט פוטר ותוצאות החיפוש כל הזמן עלו וירדו, הבנתי שיש צורך לייצב אותן. הוספה של תפריט זה עם ביטויים וקישורים שנבחרים בקפידה, מסייעים מאוד לייצוב של התוצאות ומניעת הנדנדה של גוגל (בשפה המקצועית זה נקרא אפקט המטוטלת לפיו גוגל מעלה ביטוי, בוחן את הCTR שלו, ואחר כך מוריד אותו בדירוגים ובודק את הCTR שלו, ולבסוף אחרי תקופה מסוימת הוא עשוי למקם את האתר איפשהו באמצע בין התוצאה הטובה ביותר לנמוכה ביותר כמו מטוטלת).

לא מעט לקוחות שלי ש"סבלו" מהמטוטלת המטלטלת, שמן הסתם גם פוגעת בהם ברמה העסקית, לאחר הוספה של תפריט זה או עדכון נכון של תפריט זה, ייצב את הביטויים ואף תרם לעליות בדירוג מילות המפתח שהופיעו בו.

קישורים פנימיים ותפריט פוטר- מה הקשר?

במתודה שלפיה אני פועל, אני מייחס חשיבות מכרעת לבניית פרופיל קישורים פנימיים. קישורים פנימיים מגיעים מדפים, פוסטים, מההאדר וכמובן מהתפריט התחתון.
מה הרעיון? בדומה לקישורים חיצוניים, כל קישור פנימי מהווה סוג של הצבעה על הדפים החשובים ביותר באתר. ככל שיש יותר קישורים פנימיים לדף מסוים באתר, בביטוי ספציפי, הדף מקבל כוח. למעשה הוא מקבל פירור קטן מעוצמה של כל דף שהצביע או הפנה אליו (זה נקרא Link Guice). כך למעשה הביטוי מקבל משנה תוקף מדפים אחרים וצובר את כוחו על הביטויים המפנים אליו.

הפוטר- שכאמור הנו תפריט רוחבי המופיע בכל האתר כמספר הדפים שבאתר, מעניק את אותו הכוח, רק שכאן אין מאמץ. אם יש לנו 100 דפים ושמנו בו קישור אחד, הדבר שווה ערך ל100 המלצות על דף מסוים בביטוי שבחרנו (טקסט העוגן או האנקור טקסט). לכן, תפריט זה הנו חשוב מאוד בתהליך של בניית פרופיל קישורים פנימיים- אותם קישורים המצביעים על הדפים הכי חשובים באתר.

מילה קטנה על ניצול יתר של תפריט הפוטר

קישורים לפוטר

נכון שיש לתפריט התחתון הזה משקל חשוב בסיוע לקידום האתר. אך עם זאת, חשוב לזכור כי ניצול לרעה של התפריט התחתון, והעמסת יתר של מילות מפתח בתוכו יכולה גם לפגוע באתר. למה זה קורה? מכמה סיבות:

  • ריבוי של קישור זהה במילות מפתח שונות
  • יותר מידי מילות מפתח- יוצרות קושי בסריקה של הזחלן את האתר

כאשר יש מספר ביטויים שמפנים לאותו הקישור זה לא כל כך טוב מבחינת הקידום ומרים לגוגל נורה אדומה באשר למהימנות הקישור בפוטר. סיגנל כזה יכול להיות סיגנל שלילי שנרצה להימנע ממנו מכיוון שזה יכול להשפיע על דירוג מילות המפתח של האתר וחבל…

יותר מידי מילות מפתח יכולות להקשות על הזחלן של גוגל לסרוק את האתר. בתקופה האחרונה אנחנו עדים לעובדה שגוגל סורק אתרים בתדירות נמוכה יותר מבעבר. כלומר, תקציב הזחילה (כלומר הסריקה של כל האתר) הפך להיות מאוד קטן ומוגבל.

עכשיו דמיינו מצב שבו הזחלן מגיע לפוטר ופתאום מופיעים לו 100 נתיבים והוא צריך לבחור לאן ללכת ואיזה עמודים לסרוק?! זו בעיה!

לכן, חשוב מאוד לבחור את מילות המפתח בקפידה ולשים רק את אלה שהן הכי משמעותיות עבור העסק שלכם (רמז- אלה לא בהכרח מילות המפתח בעלות נפח החיפוש הגבוה ביותר).

המסקנה- סוף מעשה במחשבה תחילה! בצעו מחקר מילות מפתח מקיף, בחנו את מילות המפתח, את כוונת המשתמש של כל ביטוי, התבוננו בנפחי החיפוש ובחרו בקפידה את הביטויים שאותם תרצו לשים בתפריט זה.

אהבתם את התוכן? אודה לכם אם תעשו לייק ותשתפו- זה עוזר לי לגדול ולייצר עוד תכנים איכותיים בבלוג.

3.4/5 - (5 votes)
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן