רשימת תפוצה | שיווק במייל

הכנת המסרים השיווקיים האוטומטים למערכת הדיוור

תוכן עניינים

איך כותבים מסרים לרשימת התפוצה?

האמת היא שאין חוקים מובנים או תבנית מוכנה מראש שניתן לעשות העתק הדבק, וזהו.
כאשר אתם באים לכתוב מסרים לרשימת תפוצה יש לכם 2 מטרות חשובות, ואתם תוך כדיי תנועה תמצאו את הדרך האישית שלכם כיצד לגרום לה לקרות. המטרה שלכם היא לגרום לגולשים שנרשמו לרשימת התפוצה שלכם:

1. לפתוח את המייל ששלחתם לו \ לה

2. ללחוץ על הלינקים שבתוכו, או לקבל את המסר שלכם, שיבשל אותם לקראת מהלך שיתרחש בהמשך. (הכנה לקראת השקה של מוצר, המלצה על מוצר, הפניה לרכישת מוצר ועוד.

יש מספר דרכים לעשות זאת כאשר יש עקרונות יסוד. כל שעליכם לעשות זה להיצמד אליהם ולהעביר את המסר כך שיהיה מותאם לעקרונות הללו, המגיעים מעולם השיווק.

אגב, רוב העקרונות שעליהם נדון, כבר מופיעים בעקרונות הכתיבה של מאמרים, רק שכאן יש הרבה פחות מלל או מילות מפתח, ויותר מסרים שהם שלכם, בשפה שלכם, עם הלב שלכם, וכמובן עם זיקה מעט… שיווקית.  זה לא חובה, כל אחד, כפי שציינתי כבר קודם, ימצא את דרכו בנבכי העבודה עם רשימת התפוצה שלו.

 

עקרונות היסוד בכתיבת מסרים לרשימת תפוצה

הכותרת

הכותרת היא למעשה הפרסומת לתוכן אותו שלחתם למנויים שלכם.
הכותרת צריכה למלא אחד ממספר התפקידים הבאים:

1. לעניין או לסקרן את המנוי
2. למשוך את תשומת ליבו של המנוי
3. לעורר מחלוקת או לעצבן את המנוי
4. לתת הבטחה למנוי

עקרונות אלה מטרתם למשוך את תשומת ליבו של כל אדם. לדוגמה, אם תכתבו על המתכון הסודי של סבתא שלכם להכנת פלאפל, כל מי שמתעניין בהכנה של פלאפל יקפוץ מיד על המציאה. יש פה אלמנט של משהו מסתורי או סמוי שגורם לנו באופן אוטומטי לרצות ולהיחשף לאותו "סוד".

אותו הדבר תקף גם כאשר אנחנו מעלים נושאים שהם מעוררי מחלוקת או התנגדות. עצם האמירה שהיא מנוגדת לעמדתנו, תגרום לנו ברוב המקרים להיכנס פנימה ולרצות לראות מה כתב מי ששלח לנו את המייל. זה עובד כמעט על אוטומט. חשוב לבחון מסרים לרשימת תפוצה ולהעניק ערך לגולש.

הבטחה בכותרת, מגרה מאוד את המנוי, במיוחד כאשר מדובר בתחום או נישה שהוא מחובר אליה ומתעניין בה. העיקרון החשוב פה הוא לתת הבטחה, ולדעת גם לממש אותה!

לדוגמה: יש לנו מנויים שמתעניינים בקידום אתרים. אנחנו יצאנו בהצהרה בכותרת הבאה:

"עשרת הכלים החינמיים לקידום אתרים שאסור לך להפסיד".

חשוב להבין שהאמירה תמשוך אותם להיכנס לקרוא את המייל, אבל אנחנו חייבים להיות מסוגלים לספק את כל מה שהבטחנו, אחרת תהיה אכזבה, ואולי אפילו נטישה. אנחנו לא רוצים לחלק הבטחות סרק. לכן, הקפידו תמיד לקיים את כל מה שאתם מבטיחים.

איך לכתוב מסרים לרשימת תפוצה שלנו?

גוף המייל צריך להיות חלק אינטגרלי ומשלים של הכותרת. הוא אמור לתת את חלקי המענה והגירוי של הכותרת. המייל צריך להיות מדויק, עם העברה מאוד ברורה של מסר לקראת מה אנחנו מובילים את המנוי שלנו.

גישה מעניינת בכתיבת מסרים לרשימת תפוצה

יש הטוענים שמוטב אולי להתחיל עם איזשהו סיפור, שלא ממש קשור לנושא המרכזי, על מנת למשוך את מירב ההקשבה ותשומת הלב של המנוי. תוך כדי הסיפור לתת גלישה לנושא, ולחבר אותו ביחד עם הנושא של הכותרת, על מנת ליצור רלוונטיות.

רלוונטיות כדבק המחבר בין כל חלקי המייל

גרסה נוספת טוענת שלא משנה מה נכתוב, העיקר שתהיה רלוונטיות וקשר בין הכותרת לגוף המייל. הרעיון הוא ההבטחה וקיומה. 

לדוגמה: אם נבטיח מלפפונים אבל בפועל המנוי יקבל עגבניות, הרי שלא עמדנו ברף הציפיות, המייל היה לא רלוונטי, נוצרה אכזבה, ובעקבותיה ירדה רמת האמינות שלנו בעיני המנויים שלנו.

המשמעות לכך יכולה להיות כואבת ובצורה של נטישה המונית של המנויים שלנו, את רשימת התפוצה שלנו. סביר להניח שכעת הם יהיו מבושלים היטב, ויפנו למתחרים שלנו.

המתחרים שלנו ייצאו נשכרים משום שהם יקצרו את הפירות שאנחנו שתלנו זרענו וטיפחנו. וכל זה קרה רק בגלל חוסר רלוונטיות ואכזבה בתאום הציפיות בינינו לבין המנויים שלנו.

הרלוונטיות היא דבק חזק ועוצמתי ביותר. לא לחינם גוגל בוחרים לדבוק במילה הזו. הם יודעים ומבינים היטב את סוד כוחה. ככל שגולש מקבל תוצאה שרלוונטית לחיפוש שלו, כך הוא יוצא מרוצה יותר. שביעות הרצון ממנוע החיפוש של גוגל, בשל תוצאות רלוונטיות היא למעשה גם סוד ההצלחה של החברה.

אני מניח שבשלב זה הבנו את הרעיון של הדבק והרלוונטיות. הדבק שבין ההבטחה של הכותרת, לבין הקיום שבגוף המייל, וההמשך מתבטא בלחיצה על הקישורים וביצוע הפעולות שנבקש מהמנויים שלנו. זיכרו- מסרים לרשימת תפוצה יכולים לסייע לכם מאוד במידה והם נכונים ומפעילים טריגרים נכונים. ראוי לזכור כי הדבק הזה (הרלוונטיות) יתבהר עוד יותר כאשר אדבר על האמצעים להגדלת אחוזי פתיחה של מיילים וגם הגדלת אחוזי הקלקה על הקישורים שבגוף המייל.

כתיבת מסרים לרשימת תפוצה

אחת הטענות של המשווקים היא שהמסרים שלנו צריכים להיות חדים וברורים. אנחנו צריכים להיות ברורים באשר לאן אנחנו לוקחים את המנוי שלנו, ולהכין אותו לקראת איזו פעולה הוא הולך לבצע (להירשם, ללחוץ לייק, לענות על סקר, לכתוב תגובה וכו…).

טענה נוספת היא שהמסרים צריכים להיות מאוד קצרים. המשמעות של קצרים היא גם שהשורות הן קצרות מאוד, רווחים בין השורות, וכתיבה שהיא אנכית (מיד תבוא ההדגמה).

הרעיון פה הוא שאנחנו קודם כל סורקים את הדף מלמעלה כלפי מטה בצורה אנכית, וכאשר מופיע לפנינו מבנה כזה, הרבה יותר קל ונוח לנו לקרוא את המסרים.

קישורים שמובילים את המנוי לפעולה

כאשר אנחנו מכינים את המייל שלנו כדאי מאוד לשתול מספר קישורים (חלק יפים עם מילת מפתח או ביטוי ואחד עם הקישור כמו שהוא, תלוי איך שבא לנו). חשוב מאוד להקפיד שיהיו לפחות שלושה כאלה.

המקובל הוא שיש אחד שנמצא דיי בהתחלה. המטרה שלו היא להכניס את אלה שממהרים וסקרנים, ולא רוצים לחכות ולקרוא את כל המידע שיש לנו להציע להם. הם חסרי מנוחה ורוצים כבר לראות את ההצעה שלנו ומהר!

הקישור הבא יהיה באמצע או לקראת סוף המייל שלכם. המטרה פה היא הנעה לפעולה לאחר שכבר הצלחנו לסקרן את המנוי שלנו. המנוי קיבל כמעט את כל המידע וכעת הוא למעשה זקוק לדחיפה קטנה שתגרום לו ללחוץ על הקישור שלנו.
כתיבה נכונה ושוטפת, תגרום לו לעשות את זה בטבעיות.

הקישור האחרון מגיע בסיום הטקסט, כאשר המטרה שלו היא להיכנס למנוי למודעות, להזכיר לו במידה והוא שכח, שזה הקישור שעליו הוא צריך ללחוץ
זהו, זו כל התורה לגבי הקישורים.  זה דיי פשוט, וככל שתתאמנו, תזהו לבד ובעצמכם איפה הכי כדאי לשים כל קישור וקישור במייל שלכם.

הדבק של הכול- הרלוונטיות

חשוב לי לציין שוב, שהרלוונטיות של מה שאתם כותבים בכותרת של המייל, בגוף המייל וכמובן הדף אליו אתם מפנים את המנויים שלכם לכולם יש נושא אחד משותף עליו אתם מדברים.
לכן, חשוב מאוד שכל הרכיבים האלה יהיו מודבקים בדבק שעברנו עליו ונקרא רלוונטיות.
אם מבטיחים הבטחה, צריך לדעת לקיים אותה.
מבחינתכם, ובעיקר מבחינתם של המנויים שלכם, קיום ההבטחה הוא גם הרלוונטיות שבין מה שכתבתם בכותרת, לבין הטקסט שבתוך המייל ששלחתם, לבין הקישור ומה שהיה כתוב עליו, לבין הדף אליו הפניתם את המנויים שלכם.

אתם מבינים עכשיו את הרעיון? זה ממש כמעט כמו העקרונות בקידום אתרים.
איך זה מתבטא? זה בא לידי ביטוי בחיבור של הרכיבים. הכותרת קשורה לתיאור שקשור למילות המפתח, שקשורות לטקסט של הדף וכו….
כולם מדברים על אותו התדר ובאותה השפה. הקפידו על כך.

מבנה של מכתב במייל

שיווק במייל וכתיבת מסרים לרשימת תפוצה

כל אחד יכול לכתוב מייל איך שבא לו. אין ספר חוקים לכתיבה של מכתבים במייל או כתיבה שיווקית. אבל עם זאת, יש כאן הרבה מאוד כלים וניסיון של משווקים, הכותבים בצורה מאוד מסוימת. הצורה הזו שאני מדבר עליה היא הכתיבה האנכית, הקצרה, שיש בה המון מן ההיגיון מנקודת המבט האנושית.

כיום, לאנשים אין הרבה זמן חשק וסבלנות לקרוא מלא מיילים מתחילתם ועד סופם. אנשים בעיקר מרפרפים על המיילים, ובוחרים ושמים בצד רק את אלה שחשובים להם. אלה שהם צריכים או את אלה שנותנים להם תועלת שבשבילה שווה להם לפתוח את המייל ולקרוא אותו שוב בניחותא.

אתם בוודאי נתקלתם בחלק מהמיילים השיווקיים האלה, אבל החלטתי לתת לכם הדגמה ממייל ששלחתי בעברי כשעוד עסקתי ברפואה משלימה:

אבישי קמינר | הומאופתיה קלאסית | הדרך שלך לבריאות

אבישי  שלום

כבר כמה ימים שאני לא מצליח לישון

לא, זה לא בגלל כל היתושים שמסתובבים סביבי בלילה

בעצם, כשאני חושב על זה…. לא! לא זו הסיבה

הסיבה היא אחרת לגמרי וקוראים לה נדודי שינה

האם ידעת אבישי שהרבה מאוד אנשים סובלים מנדודי שינה

האם גם אתם סובלים מאותה הבעיה?

להומאופתיה יש הרבה מאוד פתרונות לנדודי שינה

אפשר לקרוא על כך ממש כאן (קישור לדף)

ניתן באמצעות אותם הכלים ההומאופתיים לשפר את איכות החיים של 

מי שסובל מבעיה זו

לקריאה! ניתן ללחוץ כאן (קישור לדף)

מאחל לכם קריאה מהנה  🙂

אבישי

כפי ששמתם לב, הרבה יותר קל לקרוא מייל בצורה כזו, מכיוון שהוא לא מעמיס על העין, הוא קל לסריקה, קל לזהות בו את הנושאים המרכזיים, קל לזהות על מה הוא מדבר.

יש פה בהחלט אלמנטים שקשורים גם לחוויית הגולש.
עצם העובדה שאנחנו סורקים את המייל מלמעלה כלפי מטה, והשורות נוחות, קצרות ומרווחות, זה מאוד מקל עלינו. לכן כתיבה כזו היא קלאסית לדיוור לרשימת התפוצה שלנו.

אבל… יש לפעמים בעיה אחת קשה, הבעיה הזו נקראת אחוזי פתיחה של מיילים ואחוזי פניה מהמייל לאתר שלנו.

לפעמים האחוזים כל כך נמוכים שזה פשוט מדכא. איך אנחנו יכולים להגדיל את התוצאות שלנו, ולגרום ליותר אנשים להיכנס מהמייל את האתר שלנו? האם יש אבקת קסמים שיכולה לעשות את זה? האם יש פלאגין קסום שמעביר את הגולש שרק פתח את המייל שלנו, ישירות לאתר שלנו?  מיד נדון על כך בהרחבה.

טריקים לשיפור אחוזי הפתיחה של המיילים

הטריקים לשיפור אחוזי פתיחת המייל נמצאים כפי שציינתי בהתחלה, בכותרת.
כותרת טובה ומוצלחת שיש בה עניין (ורלוונטיות לנישה של רשימת התפוצה), יצירת סקרנות למנויים, העלאה של נושא מעורר מחלוקת, או אפילו כותרת שבה אנחנו מתנצלים כי עשינו פשלה, טעות פדיחה וכו… אלה, יעוררו עוד יותר את הסקרנות של הגולש להיכנס ולקרוא.

מסתורין או סוד

כאשר אנחנו משתמשים בטקטיקה זו, המנויים יכנסו כמעט באוטומט לתוך המייל שלנו. יש משהו פסיכולוגי שהוא לפעמים חזק מאתנו וזה יצר הסקרנות.
כל אחד מאתנו שמח שיש לו איזה סוד או משהו שהוא שייך רק לו ולא לאחרים, וכאשר אנחנו מציעים לשתף אותו עם אחרים, ברוב המקרים נראה נהירה של אנשים.

כותרות טובות יכולות להיות :"סודות הקידום נחשפים", "שבע הסודות הכי כמוסים בתעשיית הביגוד וההלבשה התחתונה", "מהו הסוד של תעשיית האופנה", "סודות השמורים רק למקצוענים", "משה בוכניק חושף את הסוד הגדול בשיווק באינטרנט" וכו….

זה מכניס לדרייב ומניע בצורה כמעט גורפת לפעולה.

 

חינם או מתנה

מי מאתנו לא היה שמח לקבל משהו בחינם או במתנה? כולם היו שמחים!
לכן, שימוש נבון ומושכל במילים אלה בהטיות כאשר הן מתארות את המוצר החינמי או המידע החינמי שמחכה למנוי בפנים, יכולות להיות מאוד עוצמתיות. שלבו את החינם או המתנה עם שמו הפרטי של המנוי, ויצרתם מתכון מעולה לפניה אישית עוצמתית עם אפקט ה"חינם" שקשה לעמוק בפניו.

חשוב מאוד לציין בנוסף לחינם או למתנה, מהו הערך המוסף של מה שאנחנו עומדים לתת למנויים שלנו. נתאר את המוצר בקצרה כמו: מוצרי שיווק, גרפיקה חינמית לעסק, כלים לשיפור אחוזי ההמרה ועוד….

דוגמה : "אבישי, יש לי מתנה בשבילך", "כלי השיווק החינמי שיטיס לך את העסק לשמיים",
"סט של כלים חינמיים, שישנה לכם את הרווחים לשנת 2020", "מצאתי רכיבים סודיים וחינמיים שיכולים לעזור לך בשיווק", "דו"ח חינמי במתנה שילמד אותך כיצד להתלבש בצורה שתדהים את הסובבים אותך".

כפי שבוודאי שמתם לב, חלק אחד במשפט הקצר מדבר על החינם או על המתנה, והחלק השני מפרט על התועלת של הלקוח מהחינם או מהמתנה שאנחנו רוצים להעניק לו.

פשלות, פדיחות, קטעים מצחיקים, טעויות

כל המשווקים הם גם בני אדם. מה… לא ידעתם?! חשבתם שהם רק גורואים שיודעים לייצר כסף? 🙂 אני לא ממש מאמין בגורואים אלא רק במנטורים או מורים טובים שיש תמיד מה ללמוד מהם. 

טוב, אז העיקרון, מערכת טובה וחכמה, יודעת גם לנתב את המנויים אל התחום של ההומור, להציג גם קטעים שלפעמים אתם במהלך המייל שלכם צוחקים או יורדים על עצמכם, תוך רצון לשמור על הערנות ותשומת הלב של המנוי.

הקטעים האלה מייצגים את הפן האנושי של המשווק, ופה אנחנו מראים למעשה שגם אנחנו בני אדם, וגם אנחנו לפעמים טועים. אפשר אפילו להעביר מסר חיובי שבו בלי טעויות אין התקדמות וכו… אבל זה יותר ברמה הפילוסופית.

ברמה הפרקטית, פשלות פדיחות או דברים מצחיקים (אפילו פספוסים שלנו) יכולים לסקרן מאוד את המנויים או גם לעורר אותם. אסור לנו להרדים אותם, הם צריכים להיות קשובים ערניים וגם שמחים….

בגלל שלעיתים אנחנו נתפסים כ"מומחים" בעיני המנויים שלנו שהם קהל היעד והמטרה שלנו, הם מצפים לראות מאתנו דווקא את הפן האנושי, זה שקל מאוד להתחבר אליו, להתרגש ממנו, לאהוב ולחבב ועוד .

לכן, כותרת שמדגישה את המגרעה שלנו, פדיחה או משהו ששכחנו לעשות (ולפעמים משווקים עושים את זה במכוון) באים בדיוק כדי לחבר את האנשים אלינו כאל בני אדם.

דוגמה :" איזה פדיחה, שכחתי לשים לכם קישור 🙂 ", "אתם לא תאמינו איזה בושות אני עושה בווידאו החדש שפרסמתי", "הטעות הקריטית ביותר שעשיתי בעסק שלי"   הבנתם את הרעיון לא?!

 

סיפור אישי

חשוב לי לציין שגם באינטרנט, אנשים מתחברים לאנשים.  הם לא מתחברים למחשב, לא לרשימת תפוצה, לא עם אתר אינטרנט, ולא עם גורו או מומחה!
הם מתחברים אתכם, בזכות מי שאתם, בזכות היותכם בני אדם, בשר ודם. הם אוהבים את מה שיש לכם להציע, את הדרך שבה אתם כותבים והדרך שבה אתם מתקשרים איתם! הם אוהבים ומתחברים לאנשים.

אם אנשים מתחברים לאנשים, אז כדאי לפעמים לתת גם מנה של "אנושיות" בכתיבה שלנו.

בכלל, באופן גורף אני ממליץ על כתיבה שהיא יותר אישית ופחות שיווקית נטו. למה? כי אנשים יותר יזדהו עם המסרים שלנו, יהיה לנו יותר קל להעביר אותם, ולקראת הסיום ניתן לתת את הפאנץ' ולהציע להם הצעה.
זוהי הפילוסופיה שלי, אתם ממש לא חייבים לאמץ אותה וכפי שציינתי, כל אחד מוצא לבסוף את דרכו תוך כדי תנועה.

שימוש בסיפור אישי כהדגמה לקראת הנושא שעליו אנחנו עומדים לדבר, הוא רעיון מעולה למשיכת תשומת ליבו של המנוי. הרי הם אולי הגיעו בזכות מלכודת הדבש שהכנו להם, אבל עכשיו הם רוצים לבסס את מערכת היחסים אתנו. הם רוצים להכיר אותנו. איזו דרך טובה יותר יש להיכרות אם לא דרך הסיפור האישי שלנו?!

אני מזכיר שוב את חוק הרלוונטיות! חשוב מאוד שיהיה קשר בין הסיפור האישי לבין הנושא שנדבר עליו. אל תשכחו את זה!

דוגמה :"הסיפור שלי עם קידום אתרים", "מה גרם לי להפוך למטפל ברפואה משלימה", "התובנות שרכשתי עד שהתחלתי ללמד שיווק", "מה השפיע עלי ושינה את חיי בדרך לעבודתי ככותב תוכן" ועוד…

תנו סיפור אמיתי, שיהיה חזק ועם מסר וערך מוסף, שיהיה קצר (הכול בגוף המייל כמובן) ותלחצו על טריגרים רגשיים שיניעו את המנויים לפעולה.

כותרות מעוררות מחלוקת

שימוש בכותרות שמעוררות מחלוקת, במיוחד אם אנחנו יוצאים נגד משהו שהמנוי שלנו אוהב, יגרום לו בצורה כמעט אוטומטית להסתקרן או להתעצבן. זה מעורר בו ברוב המקרים סוג של רגש, שיהיה הטריגר שיגרום לו להיכנס למייל שלכם.

אפילו אם אנחנו יוצאים נגד משהו שאנחנו עושים, יכול לעורר חמת זעם מצד המנויים או לסקרנות גבוהה- מה פתאום הוא יוצא נגד מה שהוא עושה.
חשוב שלכותרת שמעוררת מחלוקת יהיה גם הצד השני, הצד שמשלים את המשפט, זה שיוצר את התיקון השלם של הכול ואז יש לנו בעצם הסבר לכותרת הפרובוקטיבית.

לדוגמה, אם אני עוסק בקידום אתרים, והמנויים שלי נמצאים כאן בזכות העובדה שהם מקבלים ממנו מידע שקשור לקידום אתרים, ופתאום ביום בהיר אחד, אני כותב להם שקידום אתרים זה לא טוב, אני יוצר כמה דברים:

1. אני גורם להם להרים גבה, מכיוון שאני יוצא נגד עצמי
2. אני גורם להם להתעצבן, כי הם אצלי ברשימה בשביל קידום אתרים ולא בשביל לשחק בגולות 🙂
3. אני מעורר בהם גם את יצר הסקרנות- למה שהוא יגיד דבר כזה? זו אמירה לא הגיונית מצדו, וזה מעצבן ומכעיס אם הוא אומר דברים כאלה, והוא בכלל מלמד אותנו דברים מהנישה או מהתחום הזה. מה קורה פה?! איפה ההיגיון???

מה אתם חושבים שהם יעשו? יישארו אדישים או שיפתחו את המייל ויקליקו על הקישור? אני יכול לומר לכם שרוב הסיכויים הם שהמנויים יכנסו גם יכנסו, כדי לקרוא את כל מה שיש לי לומר על קידום אתרים, ולמה אני חושב שזה לא טוב.

אבל…. אני מכין להם הפתעה. אני מכין משפט השלמה למשפט שבכותרת.
אני אומר שקידום אתרים זה לא טוב, קידום אתרים זה מצוין לעסק, ואז אפרט…..

כן, גם זו דרך מקורית ומעניינת למשוך את תשומת ליבו של המנוי שלנו, שרשום בוודאי למספר נכבד של רשימות תפוצה.  המטרה שלנו היא להתבלט מעל כולן, ולתת לו את הערך הגבוה ביותר ולשמור אותו מאושר ומרוצה, שייהנה מהמידע שלנו, יפיק ממנו תועלת אמיתית, ולבסוף שילמד גם לסמוך עלינו ולרכוש מאתנו מוצרים.

שלב ההעברה- כיצד לגרום למנויים לעבור מהמייל  שלנו לאתר או לדף הנחיתה

עכשיו הגענו לאחד מנושאי הליבה החשובים ביותר בשיווק במיילים, זהו שלב ההעברה. יש לנו בכל מייל (וחשוב שתזכרו את זה) רק מטרה סופית אחת, פעולה אחת שאנחנו רוצים שהמנוי שלנו יבצע.

מה אנחנו רוצים שהוא יבצע?  שירשם לרשימת תפוצה, שיוריד מדריך או דו"ח חינמי, שילחץ לנו לייק באתר שלנו, שיכתוב תגובה על מוצר או סקירה שלנו בתגובות הפייסבוק שבאתר ועוד… 
המנוי צריך ורצוי שיבצע רק משימה אחת, בה אנחנו מתרכזים!

כל העמסה מעבר לכך, עלולה ליצור בלבול גדול אצלו, ולגרום לו לנטוש את הדף שלנו (וזה הכי גרוע כי כבר הצלחנו להביא אותו עד לבאר, והוא החליט שלא לשתות. הנטישה תפגע לנו בנתוני האתר, ויכולה לפגום בערך של האתר שלנו.

אז זכרו- בכל פעם לבקש רק פעולה אחת, אם יש שתיים קרובות אפשר לשלב.
לדוגמה לבקש שילחץ על לייק ויכתוב תגובת פייסבוק. אבל לא יותר מזה!

 

איך נעביר את המנויים מהמייל לאתר?

יש כמה רעיונות וטריקים, שיכולים להעלות משמעותית את רמת ההעברה של המנויים שלנו מהמכתב שבמייל לאתר האינטרנט ונדון בהם עכשיו.

  1. מה אני הולך לקבל

הקישור שמפנה את המנוי שלנו, יכיל את האינפורמציה בקצרה, מה מחכה לו בצד השני. אנחנו מכינים את המנוי לקראת מה הוא הולך, וכאן הוא יחליט אם זה תורם לו והוא לוחץ, או שזה לא רלוונטי עבורו ולכן הוא לא ילחץ.
ככל שנקטין את חוסר הוודאות לקראת מה המנוי פונה, לאיזה סוג של תוכן אנחנו מפנים אותו, כך גדל הסיכוי שהוא יעבור מהמייל שלנו לאתר או לדף הנחיתה שהגדרנו לו מראש.

  1. כוחה של הכותרת

    השיטה הזו, מזכירה משהו את השיטה הקודמת שבה אנחנו למעשה מסירים חלק מהחששות של המנוי ומכינים אותו מראש בפני מה הוא יעמוד.  הטריק הוא למעשה דיי פשוט והוא הוכח כמבצע העברות ומשפר את האחוזים של המעבר מהמייל לאתר.

כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה שהקישור לאתר יהיה הכותרת של המייל.
כלומר, ההיפר קישור שמפנה לדף המסוים באתר שלנו יהיה הטקסט של הכותרת של המייל שלנו. זהו, זה כל הסיפור.

אם כותרת המייל הייתה :"סודות הקידום נחשפים"  הקישור לדף המיועד, שיכול להיות להורדה של דו"ח חינמי מיוחד, דף נחיתה, איסוף לידים או דף רגיל עם מידע בעל ערך רב, ההפניה תתבצע בדיוק מאותם המילים של הכותרת.
סטטיסטית, הוכח שזה משפר בצורה משמעותית את המעבר בין המייל לדף שבאתר.

  1. התמונה שטמונה
    אחת הדרכים הטובות ביותר לביצוע העברה היא באמצעות תמונות.
    אנשים נמשכים יותר לדברים ויזואליים. תמונה מעוררת לעיתים רגשות כגון עצב, כעס, צחוק, שמחה ועוד… אלה מקלים על המנוי ללחוץ עליהם ולעבור לשלב הבא באתר.


עצם העובדה שניקח תמונה ונשים אותה בתוך המייל היא תבצע כמה פעולות חשובות:
א. היא יכולה ליצור רגש אצל המנוי.
ב. היא מושכת את תשומת הלב של המנוי מכל ערבוביית המילים שבמייל
ג. היא גורמת לו לעיתים באופן לא מודע ללחוץ עליה

תמונה שמכילה קישור, טובה לפעמים יותר מאשר קישור רגיל.
אני אומר שתמיד עדיף ללכת איפשהו באמצע. לשלב בין קישור של תמונה
לאותם קישורים רגילים. שילוב של שני האלמנטים האלה הוא חזק מאוד.

  1. באנרים
    באנרים גם הם שיטה מעניינת ליצירת מעבר בין המייל שלנו לדף שאליו אנחנו מקשרים. באנרים מעוצבים הם ממש כמו תמונה. דבר ראשון הם מושכים תשומת לב. דבר שני יש עליהם איזשהו מסר שיווקי שעובר ויזואלית, והוא דיי עצמתי.
    דבר שלישי, הרבה פעמים המנוי שלנו לא ידע שעל הבאנר יש קישור.

ברוב המקרים, אנשים לוחצים על באנרים מתוך כוחו של ההרגל (באופן דומה לתמונה אך פחות).  האם זה טוב לנו? זה לא ממש משנה.
מה שחשוב הוא לבצע העברה חלקה ועם המסר הנכון, אחרת גם על הבאנר לא ילחצו.  

  1. סרטוני ווידאו

    לא רבות הן המערכות התומכות בהעברה של סרטוני ווידאו באמצעות מערכת דיוור אוטומטית (אוטו-ריספונדר). אנחנו יודעים מהו כוחו של הווידאו בימינו, ועד כמה הוא משמעותי לעסק שלנו. לכן, שימוש בווידאו הוא מתבקש!

    אבל מה עושים כשאין לנו תמיכה לנושא? התשובה לכך דיי פשוטה.
    כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה ליצור תמונה של הווידאו שלנו, כאשר רואים בבירור את הווידאו וגם את הכפתור של הplay שאנחנו כל כך מורגלים ללחוץ עליו, בכל פעם שמופיע מולנו סרטון.

    אנשים לוחצים אוטומטית על גבי סרטון, כאשר הם רואים את התמונה הזו.

    לכן, זה בדיוק מה שאנחנו נספק להם! אנחנו נשים תמונה של הווידאו עם כפתור הplay, ונשים על התמונה של הווידאו קישור לווידאו שלנו.
    ככה, כאשר המנוי שלנו ילחץ על התמונה של הווידאו שלנו, הוא יופנה אוטומטית לווידאו מהמייל שלנו.

    תמונה של ווידאו מעלה בצורה דרסטית את כמות הלחיצות עליה ואת המעבר מהמייל שלנו, לאתר שלנו, ובקלות רבה.


אנשים אוהבים וידאו, נמשכים לווידאו ולוחצים בקלות על סרטון ווידאו.
לכן, תמונה של סרטון הווידאו שלנו, תעלה בצורה משמעותית את אחוז הקליקים של המנויים שלנו והמעבר שלהם בצורה חלקה ונקייה לאתר.

בהצלחה  🙂

Rate this post
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן