המלצות ככלי לדירוג האתר

המלצות ככלי לקידום האתר

תוכן עניינים

המלצות כלי השיווק האפקטיבי שלכם

אחד היסודות החשובים ביותר בשיווק ומכירות הוא הסרתם של חסמים העולים אצל הלקוח הפוטנציאלי. אם אתם עסק מצליח ויש לכם קבלות, יהיו לכם מן הסתם לקוחות חוזרים. אבל מה קורה כאשר נכנסים לאתר שלכם לא מעט משתמשים אשר נחשפים אליכם בפעם הראשונה? כיצד מפיגים את החששות והחסמים וגורמים להם לבטוח בכם? על כל אלה ארחיב במאמר זה.

מהן המלצות והיכן ניתן לייצר אותם

מכירים את זה שמישהו קנה מכם מוצר או שירות ויצא ממש מרוצה? מה אתם הכי הייתם רוצים שיקרה עכשיו? שהוא ימליץ לחברים שלו כמובן! נכון?!
אחת הדרכים החזקות ביותר לבישול של עסקה היא באמצעות המלצות- בעיקר המלצות מפה לאוזן. אנשים שביקרו אצלכם באתר, ביצעו רכישה, יצאו מרוצים וכעת גם יש סיכוי סביר שיחזרו לרכוש שוב וגם ימליצו עליכם הודות למחיר, לשירות, ליחס האישי, לטיפול המהיר ועוד פרמטרים שונים שגרמו להם לתחושה טובה- ובעיקר לסמוך עליכם.

הבעיה עם שיווק מפה לאוזן

הבעיה הגדולה ביותר של שיווק מפה לאוזן היא העובדה שהוא בלתי תלוי- כלומר אינכם יכולים לשלוט עליו. בעיה נוספת וקריטית היא ששיווק מפה לאוזן עובד ממש לאט. לוקח דיי הרבה זמן עד שההד יוצר תאוצה ואנשים ממליצים עליכם. למעשה, הרבה פעמים אנשים מעדיפים לשמור אתכם כאופציה ראשונה, אך לא לשתף אחרים בהצלחה שהיה להם אתכם. למה? זה כבר סיפור אחר.

חלק מתהליך השיווק שלכם צריך לגרום לאותם לקוחות מרוצים כן להיחשף וכן להמליץ עליכם בצורה כזו או אחרת. ההמלצות שלהם יכולות לקדם את העסק שלכם ולהזניק אותו למעלה.

 

המלצות עילגות באתרי אינטרנט וסחר

אחד הדברים שהרבה מאוד בעלי אתרים נוטים לעשות זה לכתוב בעצמם את הביקורות על העסק שלהם. למעשה, אם תחקרו את זה טיפה לעומק תגלו כי רוב ההמלצות מגיעות עם שם כלשהו והמלצה בלבד. הדבר אינו מעורר יותר מידי אמינות ומשמש ככלי שיווק קיקיוני למשיכת לקוחות בצורה שלדעתי אינה הולמת.

יש משהו מאוד יומרני כאשר שמים ביקורות שאינן אותנטיות, ולצפות שהן יהיו כלי עזר לשכנוע לביצוע של מכירות. זה פשוט לא יכול לעבוד. גם אם הביקורת היא אמיתית, חשוב מאוד שיהיה לה סוג של חותמת או סטמפה, המעידה על כך שהביקורת היא אמיתית, ממקור מהימן ושהגולש הוא אדם אמיתי עם שם מלא ופנים. זה מה שמחזק את אמינות המותג- לא הביקורת כשלעצמה.
בעולם של היום קוראים לזה הוכחה חברתית. ולא, הוכחה חברתית היא לא רק בפייסבוק או אינסטגרם- ועל כך ארחיב מיד.

איך לייצר המלצות אותנטיות

חשיבותה של המלצה
 

אחד הכלים החזקים ביותר כיום להמלצות ודירוגים הוא ללא ספק גוגל לעסק שלי או גוגל מיי ביזנס. כל מי שכותב ביקורת בעסק שלכם חושף את תמונת הפרופיל שלו, את הדירוג שלו ולעיתים גם מוסיף דירוג כוכבים על המוצר\שירות שקיבל מכם. כלי זה הנו כלי חזק ביותר לחיזוק אמינות ומהימנות המותג!

דמיינו לרגע כיצד אתם מבררים פרטים על מסעדה, שרברב, חשמלאי או כל בעל מקצוע חופשי? אתם מקלידים את שם האדם או העסק ובוחנים את הביקורות שלו. נכון, יש ביקורות גם בזאפ, דפי זהב ובזק לעסקים, אך הדירוג המהימן ביותר והטוב ביותר שהוא גם במקרה כלי נוסף של גוגל אלו הביקורות המופיעות בגוגל מיי ביזנס.

אז מה עושים?

יש לכם גוגל מיי ביזנס? מעולה! בניהול הדף יש לכם אפשרות לקבל עוד ביקורות. כל שעליכם לעשות זה להיכנס ולהעתיק את הקישור לדירוג של העסק שלכם בגוגל מיי ביזנס. אחרי שהעתקתם, אתם יכולים להפיץ את הקישור ברשתות החברתיות השונות בהן אתם פעילים.

הפעולה המועדפת והנכונה ביותר לדעתי, היא פשוט לבצע פניות יזומות ללקוחות מרוצים ולבקש מהם שידרגו אתכם.
אל תתתביישו! הענקתם שירות מעולה? מכרתם מוצר שהלקוח מרוצה? שילחו לו קישור ובקשו שידרג את העסק שלכם. אתם תופתעו לגלות שאנשים אוהבים לכתוב ולשתף מה שהם חושבים. זה מעניק להם תחושה של חשיבות (ולא פחות מזה הפעולה מאוד חשובה גם עבורכם).

פנו ללקוחות עבר שעבדתם איתם ושאתם יודעים בוודאות שהיו מרוצים, שילחו להם קישור ובקשו בצורה מנומסת ונחמדה שידרגו אתכם בגוגל מיי ביזנס.

שיטה נוספת היא להוסיף את הקישור בחותמת המייל שלכם עם הביטוי: דרגו אותנו- עם קישור המוביל ישירות לדירוג של העסק שלכם בגוגל מיי ביזנס.

כל הפעולות הללו יכולות להעניק לכם עוד ביקורות חיוביות, לחזק את המוניטין ואת אמינות ומהימנות המותג, ולחזק את מעמדכם בנישה בה אתם פעילים ומספקים מוצרים או שירותים ללקוחותיכם.

המלצות = מהימנות

יצירת אמון באמצעות המלצות ודירוגים

אל תסתפקו במועט, מותר לכם גם להציג את ההמלצות שלכם בגאווה!
הרבה בעלי עסקים, מסתייגים שלא בצדק, מלהציג את מה שחושבים עליהם הלקוחות שלהם. מדובר בכלי מן המעלה הראשונה שחשוב להציג אותו בדף הבית ובדפים נוספים- חיזוק המיתוג, האמינות והמוניטין של העסק- כבר אמרנו? כאשר הגולש רואה המלצות ודירוגים אמיתיים ומהימנים הוא מבין כי לא מדובר בפברוק כי אם בגולשים אמיתיים שטרחו ודירגו ואף כתבו ביקורות אמיתיות על בית העסק. מנהל חכם גם מגיב לביקורות מפרגנות ואף יענה לכאלה שאינן מפרגנות ויציע לסייע במידה והמדרג לא זכה למוצר ההולם או השירות שציפה. ככה מזהים אותנטיות בעולם וירטואלי- זה דיי פשוט.

אז מה עושים?

זה דיי פשוט. חפשו לכם תוסף המאפשר לכם להציג ביקורות באתר כאשר ההמלצה שלי היא על תוסף שמושך את כל הביקורות ומאפשר את הצגתן באתר שלכם. הטמיעו אותו בעמודים החשובים כמו עמוד הבית או אודות, והרי לכם אותנטיות חזקה במיטבה- שתסייע לכם גם בתהליך השיווק מפה לאוזן בצורה אפקטיבית ואקטיבית מצידכם.

יש לכם שאלות? צריכים עזרה? צרו קשר או התקשרו לנייד 054-6814325 ואשמח לעזור.

 

אהבתם את התוכן? אודה לכם אם תעשו לייק תדרגו ותשתפו- זה עוזר לי לגדול ולייצר עוד תכנים איכותיים בבלוג.

4.5/5 - (15 votes)
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן