SSL מאובטח וחשיבותו

חשיבותו של SSL מאובטח לקידום

תוכן עניינים

חשיבותו של SSL מאובטח לקידום האתר

בעידן שבו אבטחה ופרטיות הולכים ותופסים תאוצה, מנוע החיפוש של גוגל הופך להיות הרבה יותר בררן לגבי מהימנות האתר. כיום, אולי יותר מתמיד, גוגל נותנים אמון בעיקר באתרים שיש להם SSL מאובטח, ומעדיפים אותם על פני כאלה שעובדים על פרוטוקול לא מאובטח. על כך ועוד במאמר שלפניכם.

מהו SSL מאובטח

מדובר למעשה על פרוטוקל מאובטח המאפשר שמירה על פרטיותו של הגולש. הרעיון של שימוש בפרוטוקול מאובטח בא במטרה לשמור על פרטיותו והאנונימיות של הגולש, כמו גם להבטיח את העובדה שלא ניתן יהיה לנצל לרעה ולגנוב את הפרטים של הגולש מהאתר בדרכים חכמות ומתוחכמות.

הגישה של גוגל לגבי פרוטוקול מאובטח

גוגל כמנוע החיפוש המוביל בעולם, שמו לעצמם את אחת המטרות לשפר את איכות האתרים אותם הם מדרגים ובכך מאפשרים להם תנועה אורגנית לאתרים אלה. אחת הדרישות וכחלק מאמנת הפרטיות שלהם, היא לאפשר לגולש לגלוש באתר מבלי שיהיה נתון לזיוף או הונאה.

אם עד לפני כמה שנים אתרים היו יכולים לנצל לרעה פרצות אבטחה בפרוטוקול הישן (http) הרי שפרוטוקול מאובטח, מאפשר להם לגלוש בצורה נוחה, אנונימית ומוגנת הרבה יותר מבעבר.
המטרה היא למנוע זליגת מידע חיוני החל מפרטים אישיים וכלה בפרטי סיסמאות וכרטיסי אשראי, מה שמעלה את הערך והמהימנות של האתר.

לכן, אין זה מפתיע מדוע גוגל מתעדפים אתרים בעלי פרוטוקול https על פני הפרוטוקול הישן, ומעניקים לבעלי הפרוטוקול החדש, עדיפות על פני זה הישן.

משמעות פרוטוקול ישן והשפעתו על האתר

כפי שציינתי למעלה, פרוטוקול ישן מהווה מעיין דגל אדום מבחינת גוגל מכמה סיבות.

הראשון- הדבר מעיד על כך שהאתר לא מעודכן ולכן יקבל עדיפות נמוכה יותר מבחינת כמות החשיפות וההופעות בתוצאות החיפוש בגוגל.

השני- פרוטוקול ישן אינו עומד עוד במדיניות של גוגל ומפר אותה. גוגל שמו לעצמם דגש חזק מאוד על שמירת הפרטיות של הגולש ושמירה על פרטיו הסיסמאות וזהותו. לכן, אין זה מתקבל על הדעת שאתר שכזה- טוב ככל שלא יהיה, יקבל עדיפות על פני אחד המגן על הגולשים המשתמשים בו.

השלישי- שמירה והגנה מפני מקרי הונאה. גוגל כאמור, נלחמים בתופעה המכוערת של גניבת פרטים באינטרנט- פרטים אישיים, סיסמאות, כרטיסי אשראי, גישה לאתרים ועוד. לכן, אתר שאינו מגן על הגולשים מבחינתם אינו ראוי להופיע, בטח ובטח שלא בטופ בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש שלהם.

השלכות של שימוש בפרוטוקול ישן על קידום האתר

אם מתבוננים היטב על ההנחיות של גוגל, יאמר לכם כל מקדם אתרים כי בקידום אתרים חייבים להשתמש בפרוטוקול מאובטח. עם זאת, ישנם גם מקרים של תוכן מעורב– עליו כתבתי בהרחבה, אשר מכילים עמודים, דפים או פוסטים ועוד שהם מאובטחים, אל עמודים שאינם מאובטחים באתר.
מבחינת גוגל מדובר בפירצה שקוראת לגנב. לכן, גם אתר מאובטח שיש בו תוכן מעורב, עלול לקבל אזהרה או להיפגע במיקומים- דבר המשליך על הכניסות האורגניות לאתר.

לכן, חשוב כל הזמן להיעזר בשירותיו של יועץ קידום אתרים, או מקדם אתרים המכיר את התופעה, וכזה אשר יכול להעניק לכם מענה מהיר לפתרון הבעיה.

אם אתם לא מטפלים גם בתוכן מעורב, האתר שלכם עלול להיכנס לרשימה השחורה של גוגל ולהיענש- דבר שלאחר מכן, קשה מאוד לצאת ממנו. לרוב הדבר נוגע לתקלות טכניות הניתנות לפתרון בצורה די פשוטה אם מודעים לכך.

SSL מאובטח ואתרי איקומרס

הדבר חשוב במיוחד כאשר מדובר באתרי סחר- אתרי איקומרס. אלה המוכרים מוצרים ונאבקים על כל גולש על מנת למכור מוצרים. תקלה שכזו עשויה לפגוע באמינות ומהימנות האתר ולשלוח אותו לאחור בתוצאות החיפוש של גוגל על כך- וזה פשוט חבל…

לכן, ההמלצה שלי היא לבחון מידי תקופה כי האתר שלכם כולו מאובטח, שאין לכם תוכן מעורב לא באתר ולא בתמונות או קבצים, שאין הפניות או קישורים חיצוניים לאתרים שאינם מאובטחים, שכן גוגל עלול להעניש אתכם, כמו גם את האתר אליו אתם מפנים את הקישור החיצוני.

יש לכם שאלות? צריכים עזרה? צרו קשר או התקשרו לנייד 054-6814325 ואשמח לעזור.

אהבתם את התוכן? אודה לכם אם תעשו לייק תדרגו ותשתפו- זה עוזר לי לגדול ולייצר עוד תכנים איכותיים בבלוג.

Rate this post
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן