חשיבה מחוץ לקופסא- חשיבה יצירתית

יצירתיות בקידום אתר נישתי

תוכן עניינים

הקדמה

במהלך עבודתי בקידום אתרים יצא לי לי אחת להתמודד עם אתרים שניתן להגדיר אותם כאתרים מאוד נישתיים. בהיותם שכאלה, הם מאתגרים מאוד ברמה החשיבתית וברמה העסקית.

דמיינו לעצמכם מצב שבו אתר הוא מאוד נישתי- כל כך נישתי עד כדי כך שכמעט ואין לו חיפושים בנישה שהיא גם כך ממילא יחסית קטנה. מה עושים אז?

קידום אתרים מחוץ לקופסא

חשיבה מחוץ לקופסא- חשיבה יצירתית

נכון שקידום הוא הרבה פעמים מבוסס תוכן, מילות מפתח וגם מאוד טכני ( וזה גם חלק שאני מאוד מחבב). אבל אם נהיה לרגע ממוקדים ברוב המקרים מחקר מילות מפתח הנו הליך טכני יחסית פשוט שבו מתבצע מחקר עומק ורוחב על מגוון ביטויים הקשורים לעסק, לנישה בה הוא פעילה ולמוצרים או השירותים של האתר.

אבל מה עושים כאשר אין מילות חיפוש רלוונטיות? אין מילות חיפוש מדויקות? הביטויים או שהם בעלי נפח חיפוש 0 (כלומר לפי גוגל אין חיפושים לביטוי) או שיש ביטויים עם נפחי חיפוש, אבל הם כלליים מידי ובעלי נפח חיפוש גבוה (מה שיקשה על דירוג הביטויים בגוגל).
במקרה כזה נדרשת יצירתיות ומעט חשיבה מחוץ לקופסא.

חשיבה מחוץ לקופסה

בקידום קונבנציונלי ההמלצה הייתה כנראה- קח כל מה שתוכל. כלומר, אם יש נפחי חיפוש גבוהים נטרגט אותם. אם יש נפחי חיפוש נמוכים נלך עליהם ועדיין- משהו מרגיש חסר… מה עושים?

הגישה שלי הייתה גישה מעורבת. בחשיבה ברמה השיווקית של העסק ותוך כדי מחקר, הבנתי כי לפעמים עדיף ללכת על 0 חיפושים ולא להסס. (אני מיד אסביר).
בנוסף, מכיוון שהיה מדובר בעסק מאוד נישתי ומיוחד בתחום הרפואה המשלימה. בתור יועץ קידום אתרים מנוסה וותיק בתחום, החלטתי לנסות לטרגט ביטויים שאינם ישירים אלא עקיפים, העוסקים דווקא בפן הרפואי. אז כדי לשפר את המצב ולייצר תוכן שיהיה גם מעניין וגם מדורג, החלטנו לרוץ על ביטויים המגיעים גם מהעולם הרפואי אשר קשורים במידה זו או אחרת לנישה זו.

במהלך המחקר בחנו את התרופות הקונבנציונליות ונפחי החיפוש שלהן, כמה ביטויים עם נפחי חיפוש גבוהים, ולסיום מצאנו כמה ביטויים של מונחים הקשורים לנישה המגיעים מעולם הצומח ומשמשים גם כצמחי מרפא בנישה זו.

תהליך הקידום

אני מציין את זה פה בצורה דיי נחרצת- קידום אורגני עובד מעולה עם קידום ממומן וגם מחזק אותו. ניסיוני מראה כי הסתמכות רק על קידום אורגני הוא כמו לשים את כל הביצים בסל אחד. לפעמים זה יעבוד ולפעמים זה לא. בדיוק לשם כך, חשוב שהקידום שלכם יהיה משולב- קידום ממומן על מנת להכניס עבודה, ובמקביל קידום אורגני שיחזק את הדפים המטורגטים בקמפיינים.

העבודה המשולבת בין הקידום השיווקי הממומן לבין האורגני היא בעיני כמו ריקוד טנגו מוצלח. בהצלחה הרבה נופל על הממומן וזה בסדר, אבל ככל שעובר הזמן והקידום האורגני מתחזק, ניתן לראות שנכנסים לידים איכותיים מאוד מהקידום האורגני.

0 חיפושים כאסטרטגיה

חיפוש בגוגל- טכניקת 0 חיפושים
 

הרבה מאוד פעמים גוגל מציגים 0 חיפושים לביטוי ואנחנו כמובן, נבחר שלא לקדם אותו.
אבל מה קורה אם הביטוי הוא לא 0? אלא 7 חיפושים או 5 חיפושים בחודש? ברוב המקרים כל ביטוי שיש לו פחות מ9 חיפושים חודשיים גוגל יציג אותו כ0 חיפושים. מכאן התובנה שלי היא שלעיתים שווה לנו לדחוף ולקדם ביטויים אלה- שאין להם בכלל תחרות.

כל ביטוי כזה המשקף את הפעילות העסקית של העסק גם ב 0 חיפושים כאשר האתר מדורג ראשון, יכול להניב לנו לידים איכותיים וכל זאת מבלי שהתאמצנו יותר מידי מעבר לכך ששמנו את תשומת ליבנו על אותו הביטוי בעוד שאחרים ויתרו ונטשו.

המרות – חייבים לחשוב על זה

קידום איכותי מתחיל ונגמר בסופו של דבר בהמרות. אלה יכולות לבוא לידי ביטוי בשיחות טלפון או התקשרות מהאתר, שיחות ווצאפ, והשארת פרטים בדף צור קשר ועוד.
אחד הדברים החשובים שביצעתי היה להעניק תשומת לב להמרות- משהו שלעיתים רבים מבעלי האתרים מזניחים. על מנת לשפר את הביצועים ביצעתי התמקדות ומדידה של ההמרות מה שסייע לשיפור הן בקמפיינים הממומנים והן מבחינת הקידום האורגני.

כמה מילות סיכום

חשוב תמיד לזכור- קידום אורגני וקידום אתרים בכלל, הוא כמו ריצה לטווחים ארוכים.
התוצאות מגיעות לאחר לא מעט חודשי השקעה, אך אם מבצעים אותם בצורה מושכלת וחכמה, הקידום האורגני מניב תוצאות ממש יפות ויכול להביא לא מעט עבודה, רכישות ופעילות עסקית מכובדת. שם המשחק הוא ללא ספק לדעת להתאים את הנתונים לנישה ולפעילות העסקית.

מרגישים שאתם קצת מתקשים וזקוקים לקידום אורגני או יעוץ בנושא? מוזמנים ליצור קשר
ואשמח לעמוד לרשותכם.

Rate this post
מוזמנים לשתף את התוכן
אבישי קמינר

אבישי קמינר

עוסק בשיווק דיגיטלי כ 6 שנים בדגש על קידום אורגני משנת 2007. חי ונושם תוכן, לועס אנליטיקס וסרץ' קונסול לארוחת צהריים, ובזמן הפנוי כותב לבלוג שלי ;) אוהב ללמוד ולהתמקצע בתחום הכי דינאמי באינטרנט. נשוי לעידית +2. מתגורר ביוקנעם המושבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן